Gå til innhold

8 åring som forventer hjelp til alt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min datter på 8 har en jevngammel venninne. Hun opptrer som veldig "voksen", og snakker stadig om at ting er barnslige ol. Samtidig forventer hun at jeg skal ordne alt for henne når hun er her. En ting er at det er en selvfølge at jeg finner frem mat, smører brødskiver og rydder av bordet etter henne, men hun forventet også at jeg snørte skøytene hennes, lukket glidlåsen på jakka og hjalp henne med vottene hvert 5 minutt (hun tok dem stadig av seg igjen) da vi var ute. Er dette normalt?

Nå sa jeg etter hvert nei, hun fikk klare det selv. Det førte til at hun ville tidlig hjem noe som jo er kjedelig for datteren min. Jenta er klassens mest "populære" og styrer derfor mye i forhold til hvem som leker med hvem ol. Jeg er derfor litt betenkt på å komme på kant med henne, men det får da være grenser for hvor mye jenta skal ha hjelp til!

Anonymous poster hash: d18a7...657

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Good riddance.

Anonymous poster hash: 10687...e89
Skrevet

Min datter på 8 har en jevngammel venninne. Hun opptrer som veldig "voksen", og snakker stadig om at ting er barnslige ol. Samtidig forventer hun at jeg skal ordne alt for henne når hun er her. En ting er at det er en selvfølge at jeg finner frem mat, smører brødskiver og rydder av bordet etter henne, men hun forventet også at jeg snørte skøytene hennes, lukket glidlåsen på jakka og hjalp henne med vottene hvert 5 minutt (hun tok dem stadig av seg igjen) da vi var ute. Er dette normalt?

Nå sa jeg etter hvert nei, hun fikk klare det selv. Det førte til at hun ville tidlig hjem noe som jo er kjedelig for datteren min. Jenta er klassens mest "populære" og styrer derfor mye i forhold til hvem som leker med hvem ol. Jeg er derfor litt betenkt på å komme på kant med henne, men det får da være grenser for hvor mye jenta skal ha hjelp til!

Anonymous poster hash: d18a7...657

Snøre skøyter og putte vottene skikkelig på plass kan jeg skjønne hun kan trenge hjelp til. Smøre skive og rydde etter seg klarer hun vel selv?

Er vel alt etter hva barn er vant til hjemme fra. Bryr meg uansett ikke om hvor populære folk som besøker ungene er. Samme regler og behandling av alle.

Anonymous poster hash: b68c0...fc1

Skrevet

Noen barn får veldig mye service hjemme, hun er kanskje vant til at jakka blir lukket for henne? (Enebarn?).

Det er helt greit å sette grenser, og i det lange løp tror jeg ikke slike ting vil påvirke barnas vennskap.

Også går det kanskje an å gi noen advarsler på forhånd? Type: Nå er det siste gang jeg hjelper deg med vottene, nå må du velge om du vil ha dem på eller av.

Anonymous poster hash: 7a3a4...2b0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...