mamma_til_verdens_beste Skrevet 31. desember 2013 #1 Skrevet 31. desember 2013 Vi hadde planlagt en tur til USA til sommeren, men det lar seg ikke gjøre likevel pga graviditet.Vi vurderer derfor å dra i mars i stedet, da er jeg ca 23-24 uker gravid.Vi burde i så fall bestille ganske snart, men jeg er usikker på om det er lurt å reise så langt, og bli borte i 3 uker når jeg er gravid. Har aldri vært i USA før.Det blir i tilfelle til Florida, og det er mange timers flytur.
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2013 #2 Skrevet 31. desember 2013 Jeg var i Danmark tre uker før termin. Kjøp en god reiseforsikring og snakk med flyselskapet når dere bestiller billetter. Det går nok bra. Anonymous poster hash: bed39...80c
Monajenten Skrevet 31. desember 2013 #3 Skrevet 31. desember 2013 Jeg kan vel egentlig ikke svare akkurat på spørsmålet, men var på gran canaria 31 uker på vei. Det var mer enn lang nok flytur for meg men jeg flyr ikke så ofte. Vil tro det går helt fint. Husk støttestrømper og masse bevegelse Gratulerer med graviditet
It's all about me Skrevet 31. desember 2013 #4 Skrevet 31. desember 2013 Reiste hjem fra Florida etter ett lengre opphold da jeg var i uke 33. Var ikke noe problem for meg iallfall. Flyturwn var uvanlig enkel og det eneste forskjellen det utgjorde på selve ferien var flere tissepauser på Disneyland og ingen karuseller.
Camillok Skrevet 31. desember 2013 #5 Skrevet 31. desember 2013 Var i India i tredje trimester fra uke 29-32. Gikk helt fint, men ble litt kjedelig da jeg ikke orket å reise rundt så mye. Snakket ikke spesielt med flyselskapet men sjekket på internet, de hadde 36 ukers grense. Fikk med en erklæring på engelsk fra jordmor om at alt var normalt, men denne trengtes ikke. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2013 #6 Skrevet 31. desember 2013 Selv hadde jeg nok ikke orket en så lang flytur som gravid, men jeg er i utgangspunktet ikke så glad i å fly (blir så svimmel/uvel av bevegelsene). Reiste til Spania da jeg var 15 uker på vei og var borte i 14 dager, det gikk veldig fint. Brukte støttestrømper på flyet og drakk mye vann. Det eneste som er litt dumt med å være gravid i utlandet er at det er litt begrenset hva du kan spise, da det er mye større sjanse for å bli smittet av toxoplasmose. Anonymous poster hash: c00e3...2de
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2013 #7 Skrevet 31. desember 2013 Jeg har ingen problemer med å reise langt i andre trimester. Så lenge du ikke har veldig vondt i rygg/bekken, pluss er flink å drikke vann, bevege deg osv. Det er jo lettere å spasere litt rundt i de flyene der og, god plass som regel. Og USA er jo veldig trygt å reise til sånn om noe skulle skje eller du blir dårlig. Anonymous poster hash: 7fe55...ca8
monty12 Skrevet 31. desember 2013 #8 Skrevet 31. desember 2013 Var tre uker i USA, i San Francisco og på Hawaii, når jeg var ca 5 mnd på vej. Det var en kjempefin tur, men jeg var i god form og hadde et uproblematisk svangerskap
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2013 #9 Skrevet 31. desember 2013 Jeg gjorde nøyaktig det samme som du planlegger, det gikk strålende! Hadde med meg støttestrømper på flyturen. God tur!! Anonymous poster hash: 72e15...6fd
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2013 #10 Skrevet 31. desember 2013 Og ja, som noen andre sier her; få med deg en bekreftelse på hvor mange uker du er på vei fra lege eller jordmor. Noen flyselskaper kan være vrange der. Anonymous poster hash: 72e15...6fd
Gjest meg&mini Skrevet 31. desember 2013 #11 Skrevet 31. desember 2013 Ja, jeg var en mnd i Australia. Veldig lang flytur på nærmere 30 timer tilsammen. Det gikk supert:) Føttene hovnet opp veldig da, det er det eneste. Jeg brukte ikke støttestrømper og det anbefaler jeg deg til å gjøre.
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2013 #12 Skrevet 31. desember 2013 Dersom du skulle føde i løpet av de ukene, risikerer du at barnet får en helt annen behandling enn her hjemme. Jeg personlig er ikke imponert over nyfødtomsorgen i USA. Noen steder er veldig flinke, men tror det er unntakene. Anonymous poster hash: 9b339...89c
.Lillemy. Skrevet 31. desember 2013 #13 Skrevet 31. desember 2013 Var på gran canaria når jeg var 32-33 uker på vei, ingen problem, storkoste oss :-) men har ikke erfaring med å fly til usa. Men vil anbefale støttestrømper, drikk mye vann og beveg deg litt på flyet.
Gjest usababy Skrevet 31. desember 2013 #14 Skrevet 31. desember 2013 Var i usa da jeg var 14 uker på vei. Ingen problem, bare ha nok drikke på flyet og ellers, samt støttestrømper på flyet.
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2013 #15 Skrevet 31. desember 2013 Det er kunn du selv som kjenner kroppen din å kjenner begrensningene bare husk å ta forhondsregler og slikt så går det helt sikkert flott jeg hadde ikke nølt ett sekund om jeg hadde fått sjangs til å reise med bekken problemer å alt Anonymous poster hash: 175f1...1cc
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2013 #16 Skrevet 31. desember 2013 Så lenge du har et problemfritt svangerskap er det jo ingen problem. Det er formen din det kommer an på, sliter du voldsomt med rygg og bekken eller er fryktelig dårlig ellers, så er det jo ikke så kult å sitte på fly i mange timer. Så er dte jo dette med økt fare for blodpropp mens man flyr da, det må du være obs på. Bruk støttestrømper og gå mye rundt i flyet og drikk myyye vann. Vær nøye med håndhygiene og mat. Og vær sikker på at du er forsikra i huet og ræva. I usa kan du regne med at medisinsk behandling blir ufattelig dyrt om du trenger det!. Få med deg papirer fra legen din om at det er ok å fl´y også, for flyselskapene der er livredd for saksøking. Anonymous poster hash: 5fabf...ef2
mamma_til_verdens_beste Skrevet 1. januar 2014 Forfatter #17 Skrevet 1. januar 2014 Tusen takk for tilbakemeldinger.Jeg er fryktelig usikker, for det står jo på meg. Det koster jo mye penger å reise, dumt om det bare skulle bli bortkasta også.Godt nyttår alle sammen
Ziiona Skrevet 1. januar 2014 #18 Skrevet 1. januar 2014 Jeg var på Malta i uke 33, og det gikk forsåvidt greit. Brukte støttestrømper, noe som hjalp der og da, men da jeg tok de av når vi var fremme ble bena mine fyllt meg vann (kroppen også for den saks skyld pga varmen). På det verste var det så mye vann i dem at det var vondt :/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå