Gå til innhold

Noen som har vært i syden under graviditeten, eller spist rått kjøtt og uvasket salat?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har vært i syden, og nå er jeg så nervøs for at babyen kan ha blitt smittet med Listeria eller Toxoplasmose. Jeg tror ikke absolutt alt kjøttet jeg har spist har vært gjennomstekt heller.
Og jeg vet ikke hvor godt de vasker salaten i de sydlige land.

Anonymous poster hash: ed4c1...1dc
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er babyen syk da?

Anonymous poster hash: d3a20...495

Skrevet

Hvorfor i all verden spiste du rått kjøtt og uvasket salat nå du var gravid? Det kunne fint latt seg unngå.

Anonymous poster hash: 621cc...5be
Skrevet

ja har vært gravid i syden, men passet godt på å spise godt stekt kjøtt, og minimalt med salat...hvorfor unngikk du ikke det ??

Anonymous poster hash: 76585...3c7
Skrevet

Jeg vet ikke om salaten i det aktuelle landet vi var i ble vasket. Må da bare ta utgangspunkt i at den kanskje ikke var det.
Rått kjøtt kunne vært unngått.

Skrevet

Om du har forkjølelsesymptomer bør du få tatt en prøve for å se om du er smittet.

Jeg forstår heller ikke hvorfor du ikke har tatt mer hensyn til at du er gravid. Det er ingen problem å unngå dette så det er bare dumskap.

Anonymous poster hash: 9be7b...30c
Skrevet

Jeg var i syden helt i begynnelsen av svangerskapet. Spiste ikke rått kjøtt, men ofte salat og frukt, aner ikke om dette var godt vasket eller iikke. Kuleis spiste jeg og, noe som jeg har fått høre at ikke var bra. Tok en ny toxo prøve ca en mnd etter jeg kom hjem og hadde ikke blitt smittet, så går nok bra :) hvor var du hen?

Du kan jo bare si til legen din at du har vært utenlands og ønsker å teste deg :)

Anonymous poster hash: 872d4...6cb

Skrevet

Var i syden da jeg var 6 mnd på vei. Ingen problemer nei. Spiste det som er trygt for gravide, alt annet lot jeg være. Gikk helt fint det.

Anonymous poster hash: d5a3f...d72

Skrevet

Du kan dra å ta en blodprøve hos fastlegen din. Mange har Toxoplasmose fra før av uten å vite det og da er babyne imun. Toxoplasmose kan du får bare ved å jobbe i hagen da det finnes i jord.

Anonymous poster hash: 98666...2ea
Skrevet

Hva skjer da, hvis det viser seg at man er blitt smittet?

Skrevet

Hatt toxoplasmose og ble dausjuk med en gang. Nå er jeg immun mot dette.

Vet ikke hvordan øvrig smitte oppfører seg.

Anonymous poster hash: 12061...856

Skrevet

Jeg har spist roastbiff halve jula og tenkte å ta en blodprøve. Jeg har vært så nøye med kjøtt ellers, spekemat, ikke for mye pepsi max osv. Men akkurat det med roastbiff tenkte jeg bare rett og slett ikke på.

Skrevet

Da er man obs på at ungen kan bli født med skader.

Skrevet

Kan også behandles med div antibiotika om det oppdages tidlig, men det er ingen garant for at det vil virke.

Skrevet

Kan også behandles med div antibiotika om det oppdages tidlig, men det er ingen garant for at det vil virke.

Herregud slutt å vær så jævelig.

Ikke vits å skremme med misdannelser på barnet.

Anbefalingene på mat er fordi ting kan skje ikke fordi de vil skje.

Ta dette opp med legen din du. Dette går helt sikkert fint.

Selv spiste jeg spekemat og frukt i syden. Jeg hadde ikke satt meg inn i dette og ANTE ikke disse rådene. Mitt første svangerskap og ingen hadde nevnt dette.

Det gikk helt fint.

Anonymous poster hash: 12061...856

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...