Gjest Hercule Poirot Skrevet 31. desember 2013 #1 Skrevet 31. desember 2013 Da har læreren (les: jeg) gått fra feriemodus til rettemodus. Begynte i går og fikk unna en pen liten andel av bunken. Fortsetter i dag og i morgen, og må komme i land med denne bunken innen skolestart igjen på torsdag. Da ligger det en bunke igjen, og den må tas i helga. Flere lærere der ute som er i gang igjen? Jeg har i min etter hvert ganske lange karrière som lærer enda ikke hatt en høst-, jule-, vinter- eller påskeferie uten å ha minst en, som regel mange, rettebunker liggende på vent. Men for all del - jeg trives utrolig godt i jobben min, og er fullstendig klar over at jeg så langt fra er den eneste som jobber i jula og påska, og masse søndager. Og tro dere meg: Jeg avspaserer i juni og august med verdens beste samvittighet. :-) Godt nytt år, folkens!
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2013 #2 Skrevet 31. desember 2013 Så bra du trives i jobben Godt nyttår til deg Anonymous poster hash: 445b9...0b6
soleia Skrevet 31. desember 2013 #3 Skrevet 31. desember 2013 (endret) Lukke til med rettejobben. Er bra med lærarar som trives med jobben sin, og eg unnar deg ferien! Som sjukepleiar har eg aldri hatt særleg juleferie, og må delta i loddtrekking om å få fri i haust eller vinterferie, men utanom jul, påske og 17 mai trives eg godt i jobben min eg og Er godt å ha fri når eg har fri. Endret 31. desember 2013 av soleia
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2013 #4 Skrevet 31. desember 2013 Så fint for deg. Siden jeg tar dette for å være et innlegg i 'rettferdiggjøre-lærernes-lange-friperioder-debatten' så vil jeg bare si at det er ikke bare lærere som må jobbe i feriene. Verken jeg eller mannen har noen gang hatt en ferie av noen type hvor vi ikke har måttet jobbe noe i det hele tatt. Ellers så skjønner jeg ikke dette behovet for å måtte rettferdiggjøre dette en gang i måneden, eller for den saks skyld kritisere lærernes ordning. Jobben er som den er. Ferdig med den saken. Kos deg med retningen! Anonymous poster hash: a2ec8...682
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 31. desember 2013 #5 Skrevet 31. desember 2013 Jepp. Tid for standpunkt, og jeg må gjennomgå en del før jeg setter karakter. Og planlegge fram til vinterferien. Blir spennende med dette årets hovedoppgjør. Når KS skal ha igjennom at vi skal gjøre ikke undervisningsrelatert arbeide i sommerferien. Litt usikker på om vurderingsarbeid er definert som undervisningsrelatert eller ikke, uttalelsen fra KS var ikke tydelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå