Gå til innhold

Ferien er over

Gjest Hercule Poirot

Anbefalte innlegg

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Da har læreren (les: jeg) gått fra feriemodus til rettemodus. Begynte i går og fikk unna en pen liten andel av bunken. Fortsetter i dag og i morgen, og må komme i land med denne bunken innen skolestart igjen på torsdag. 

Da ligger det en bunke igjen, og den må tas i helga. 

Flere lærere der ute som er i gang igjen? Jeg har i min etter hvert ganske lange karrière som lærer enda ikke hatt en høst-, jule-, vinter- eller påskeferie uten å ha minst en, som regel mange, rettebunker liggende på vent. 

Men for all del - jeg trives utrolig godt i jobben min, og er fullstendig klar over at jeg så langt fra er den eneste som jobber i jula og påska, og masse søndager. Og tro dere meg: Jeg avspaserer i juni og august med verdens beste samvittighet. :-)

Godt nytt år, folkens!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så bra du trives i jobben :)

Godt nyttår til deg

Anonymous poster hash: 445b9...0b6

Skrevet (endret)

Lukke til med rettejobben.  Er bra med lærarar som trives med jobben sin, og eg unnar deg ferien! :)

Som sjukepleiar har eg aldri hatt særleg juleferie, og må delta i loddtrekking om å få fri i haust eller vinterferie, men utanom jul, påske og 17 mai trives eg godt i jobben min eg og :)

Er godt å ha fri når eg har fri.

Endret av soleia
Skrevet

Så fint for deg.

Siden jeg tar dette for å være et innlegg i 'rettferdiggjøre-lærernes-lange-friperioder-debatten' så vil jeg bare si at det er ikke bare lærere som må jobbe i feriene. Verken jeg eller mannen har noen gang hatt en ferie av noen type hvor vi ikke har måttet jobbe noe i det hele tatt.

Ellers så skjønner jeg ikke dette behovet for å måtte rettferdiggjøre dette en gang i måneden, eller for den saks skyld kritisere lærernes ordning. Jobben er som den er. Ferdig med den saken.

Kos deg med retningen!

Anonymous poster hash: a2ec8...682

Skrevet

Jepp. Tid for standpunkt, og jeg må gjennomgå en del før jeg setter karakter. Og planlegge fram til vinterferien. :) 

Blir spennende med dette årets hovedoppgjør. Når KS skal ha igjennom at vi skal gjøre ikke undervisningsrelatert arbeide i sommerferien. Litt usikker på om vurderingsarbeid er definert som undervisningsrelatert eller ikke, uttalelsen fra KS var ikke tydelig. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...