Gå til innhold

Dere med små barn i hus, hvordan sofa har dere? Dyr eller billig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer å kjøpe en sofa til 50% avslag,11 500 kr. men det er en sofa man ikke kan ta av trekket på å vaske... Har et barn som er 3.år gammel. 

Det står mellom den eller en sofa som er litt mindre god å sitte i fra Ikea, som koster halve prisen (trekket kan vaskes i maskin)... 

Anonymous poster hash: bf1a1...747
Skrevet

Sort skinnsofa. Ikke altfor dyr.

Veldig praktisk med skinnsofa når man har tre barn. Slippe å være redd for søl og klin i sofaen.

Så fort barna er blitt såpass store at de ikke søler kaster vi ut skinnsofaen og kjøper oss en ny flott sofa i stoff. :-)

Anonymous poster hash: 4ae7f...074

Skrevet

Vi har fra ikea til ca 8000. Bevisst valg for trekker kan vaskes på 60 grader. Blir nok en annen og litt finere sofa når barna blir litt større. Eldste er bare tre år.

Anonymous poster hash: aac70...d51

Skrevet

Stygg sort skinnsofa som jeg kjøpte brukt. Vær og klumpete.

Trodde den skulle være enkel og holde ren, men det er den absolutt ikke. Skitten gror seg fast. Skal kjøpe en billig stoffsofa med trekk som kan tas av og slenges i maskina istedet

Anonymous poster hash: c063c...f40

Skrevet

Ok, takk så masse for svar. Tror nok det lønner seg å kjøpe en sofa med vaskbart trekk... :) 

Hvis det skulle skje et uhell i den sofaen som nå er på salg, så er den ødelagt, å da må vi kjøpe ny uansett:P 

Anonymous poster hash: bf1a1...747
Skrevet

Stoff sofa til 9000 kr. Trekk kan taes av

De får ikke lov å spise i sofaen

Skal de spise chips og snop i helgene så tar vi bare et stort laken over

Anonymous poster hash: 58d20...052

Skrevet

Vi betalte 17 000 tilsammen for en 3-seter og en 2-seter i et kraftig og robust stoff der trekkene kan tas av. Trekkene er i vaskemaskinen as we speak siden minsten kastet opp i sofaen i morges. Er superfornøyd med valg av sofa, men den begynner å bli merket av tidens tann og ryker nok på en smell om et par år. Svart skinnsofa kommer aldri inn i mitt hus, styggeste jeg ser.

Anonymous poster hash: 23088...c7c
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Sort skinn først, som kosta 12000. Kattene elsket å klore på den da... Den røyk her om dagen til fordel for en stoffsofa fra IKEA :P

Skrevet

Vi har en dunsofa med avtagbare trekk. Det kostet vel litt over 40 000,- har hatt den i 2 år og enda ikke tatt av trekket. Tar flekkene med en klut. Har et lite barn og et større. Lar ikke barna spise mat i den. Har en rimelig sofa på tv-stua også med avtagbare trekk. De blir vasket annenhver mnd. da den er helt lys og det er mye spising på helg i den.

Anonymous poster hash: 3b1e0...e6e
Skrevet

Sort skinnsofa til 10.000. Superpraktisk, all gulp og annet søl bare vaskes lett bort, og et par ganger i året skrubber jeg den skikkelig med ordentlig skinnrens og noe vedlikeholdsgreier. 

Anonymous poster hash: 0c964...5da
Skrevet

Ville forhøyrt meg litt om trekket.  Hadde ein gong ein sofa som skit ikkje festa seg til, og som ikkje saug opp vatn. Det var berre å ta ein klut og tørke av. (men det var i den tid ein hadde raude sofaer med rosemønster på)  No har me mørk brun skinnsofa av bra kvalitet.  Ville ikkje sats på ein sofa som vart øydelagd av eit uhell.

Skrevet

Billig! Kjøpte den på finn... Vi solgte vår nydelige hvite boliasofa og satset på en som kan ødelegges.... Nå bygger vi på, og der skal deg stå et par sofaer vi kjøper nytt, men Ikke dyrt, da de må tåle barn..... Venter fjerde barnet...

Skrevet

HVILKEN!

Anonymous poster hash: a3fcd...472

Skrevet

Vi har en til 8000, kjøpt på Bohus. Det er en stoffsofa i svart og gråmelert farge, kan vaske trekket, men så langt har det holdt med å tørke av med en klut. Sofaen er 4 år gammel, og like fin :)

Skrevet

Veldig praktisk med skinnsofa når man har tre barn. Slippe å være redd for søl og klin i sofaen.

Så fort barna er blitt såpass store at de ikke søler kaster vi ut skinnsofaen og kjøper oss en ny flott sofa i stoff. :-)

Samme her

Skrevet

Hatt skinnsofa, men den byttet vi ut nå i sommer. Har nå en billig stoffsofa.

Selv om ungene ikke er veldig små lengre, har vi ikke lyst på dyr sofa for ungene skjønner ikke helt det med å tørke vekk eller vaske når de har grist. De to eldste, fjortisene er dårligst på dette.

Anonymous poster hash: e869c...a83

Skrevet

Billig, beige, stoffsofa fra bohus. Kostet rundt 8000 kr. Men kjøpte den før vi fikk barn. Deilig å ha en sofa som vi ikke er redd for,;men som fortsatt ser moderne ut. Tror uansett det skal mye til før jeg kjøper en dyr sofa, blur jo lei etter noen år uansett.

Anonymous poster hash: 390ef...fd5

Skrevet

Vi har en svart skinnsofa til ca 15.000kr.
Enkel å holde ren, og jeg er ikke spesielt redd for den.
Det passer oss bra med barn og hund i hus.

Skrevet

Stoffsofa til ca 15000. Kjøpte en som det ikke setter seg så lett flekker på, bare tørke av evt med vann. Vi har hatt på en slags impregnering som ble anbefalt i butikken som gjør at væske ikke suges så fort inn. Og trekket kan vaskes om det blir nødvendig.

Anonymous poster hash: 1cec0...cc2

Skrevet

Ville hatt en med avtagbart og vaskbart trekk ja. Vi har Karlstad fra Ikea, utrolig god sofa og har akkurat byttet fra naturhvitt trekk som bare kunne renses til mørkt trekk som kan vaskes på 60 grader ;)

Det hvite ble forresten kjøpt før vi fikk barn, bare så det er sagt ;)

Anonymous poster hash: fd1b5...e3c
Skrevet

Samme her.

Skrevet

Har med trekk i microfiber.

Alle flekker vaskes lett av med fuktig klut og den har en stoffsofas komfort og varme.

Så sett er den genial.

Men den har også microfiberens evne til å holde fast på smuler. Så jeg som HATER å sitte på smuler og sand må støvsuge den hver kveld etter at ungene har lagt seg.

Men enkel å rengjøre og holde fin er den.

Skrevet

HVORDAN sofa?

Er det mulig? Du er voksen og har barn og vet ikke at det skrives HVILKEN sofa?

Anonymous poster hash: cf9c5...2d0
Skrevet

Jeg synes innimellom det kan lukte surt av stoffsofaer jeg da. Selv om man kan ta av trekket så får man ikke vasket skikkelig under det.
Gulp, oppkast eller annet søl vil det ofte sitte igjen lukt fra.

Anonymous poster hash: e3c87...589
Skrevet

Ikke alle som tillater mat og drikke i sofaen ;) vi gjør ikke. Jeg hadde mye større problem med skinnsofaen, den stinket til slutt. Og kattene elsket å klore på den...

Anonymous poster hash: 1cec0...cc2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...