Gå til innhold

Hvilken matbutikk selger riskrem nå??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kjøpe FERDIG riskrem???

Verdens enkleste dessert å lage selv... Smaker mye bedre, og du slipper tilsetningsstoffer du ikke trenger...

Har du veldig veldig veldig dårlig tid, skal du ha med ferdig dessert for å feire på nyttårsaften i en strømløs gapahuk på en fjelltopp -eller har du bare utrolig dårlig selvtillit på kjøkkenet?

Gidder du ikke å være i nærheten av grøtkjelen for å røre i de ca 5 minuttene du trenger det, så anbefaler jeg å gjøre som hun over sier: Kjøpe Fjordland grøt og blande i pisket krem. En teskje vaniljesukker eller to gir en ekstra god smak.

Rød saus lager man også selv! Verdens beste saus får du ved å bruke bringebærsyltetøy. Jeg regner med at du ikke har hjemmelaget bringebærsyltetøy i frysern, men da kjøper du bare Noras rørte bringebærsyltetøy (ligger i frysedisken på butikken). En boks holder til ca 4-6 voksne. La syltetøyet tine,  legg den i varmt vann hvis det skal gå fort. Putt hele boksens innhold i en hurtigmikser, smoothieblender, e.l., eller bruk en stavmikser. Kjør til jevn, klumpfri konsistens. Den blir litt tykk. Bland ut litt etter litt med sterk, rød saft (alle typer går bra, blandet ca 1 del saft til 2 deler vann) til den er passe tynn til å brukes som saus. Sett i kjøleskap til servering. Det er alt! Ingen koking, potetmeljevning eller noe annet som trengs! Og denne sausen smaker mye bedre enn noen ferdigsaus du får kjøpt.

Personlig synes jeg jordbærsaus laget av rørt jordbærsaus også smaker veldig godt til riskrem.

Anonymous poster hash: 4a8ae...50a

Kjøpe FERDIG riskrem???

Verdens enkleste dessert å lage selv... Smaker mye bedre, og du slipper tilsetningsstoffer du ikke trenger...

Har du veldig veldig veldig dårlig tid, skal du ha med ferdig dessert for å feire på nyttårsaften i en strømløs gapahuk på en fjelltopp -eller har du bare utrolig dårlig selvtillit på kjøkkenet?

Gidder du ikke å være i nærheten av grøtkjelen for å røre i de ca 5 minuttene du trenger det, så anbefaler jeg å gjøre som hun over sier: Kjøpe Fjordland grøt og blande i pisket krem. En teskje vaniljesukker eller to gir en ekstra god smak.

Rød saus lager man også selv! Verdens beste saus får du ved å bruke bringebærsyltetøy. Jeg regner med at du ikke har hjemmelaget bringebærsyltetøy i frysern, men da kjøper du bare Noras rørte bringebærsyltetøy (ligger i frysedisken på butikken). En boks holder til ca 4-6 voksne. La syltetøyet tine, legg den i varmt vann hvis det skal gå fort. Putt hele boksens innhold i en hurtigmikser, smoothieblender, e.l., eller bruk en stavmikser. Kjør til jevn, klumpfri konsistens. Den blir litt tykk. Bland ut litt etter litt med sterk, rød saft (alle typer går bra, blandet ca 1 del saft til 2 deler vann) til den er passe tynn til å brukes som saus. Sett i kjøleskap til servering. Det er alt! Ingen koking, potetmeljevning eller noe annet som trengs! Og denne sausen smaker mye bedre enn noen ferdigsaus du får kjøpt.

Personlig synes jeg jordbærsaus laget av rørt jordbærsaus også smaker veldig godt til riskrem.

Herrefred for et svar!

Og ellers har du det bra i din selvgode boble?

Anonymous poster hash: 37061...e76

Man kjøper ikke ferdig riskrem!

Man kan evt. kjøpe Fjordland risgrøt og blande inn i kremen, men ferdig riskrem? Uæh... Glad jeg ikke skal spise dessert hos deg, HI! Sorry, altså, men du lager ekstremt mye bedre riskrem selv altså!

Anonymous poster hash: 1ab57...6b9

Annonse

Kjøpe FERDIG riskrem???

Har du veldig veldig veldig dårlig tid, skal du ha med ferdig dessert for å feire på nyttårsaften i en strømløs gapahuk på en fjelltopp -eller har du bare utrolig dårlig selvtillit på kjøkkenet?

Rød saus lager man også selv! Verdens beste saus får du ved å bruke bringebærsyltetøy. Jeg regner med at du ikke har hjemmelaget bringebærsyltetøy i frysern, men da kjøper du bare Noras rørte bringebærsyltetøy (ligger i frysedisken på butikken). En boks holder til ca 4-6 voksne. La syltetøyet tine, legg den i varmt vann hvis det skal gå fort. Putt hele boksens innhold i en hurtigmikser, smoothieblender, e.l., eller bruk en stavmikser. Kjør til jevn, klumpfri konsistens. Den blir litt tykk. Bland ut litt etter litt med sterk, rød saft (alle typer går bra, blandet ca 1 del saft til 2 deler vann) til den er passe tynn til å brukes som saus. Sett i kjøleskap til servering. Det er alt! Ingen koking, potetmeljevning eller noe annet som trengs! Og denne sausen smaker mye bedre enn noen ferdigsaus du får kjøpt.

Herrefred for et svar!

Og ellers har du det bra i din selvgode boble?

Anonymous poster hash: 37061...e76

Ok, da så ble jeg litt selvgod i starten... Jeg skjønner bare ikke hvordan noen kan stresse for å handle ferdig i butikk når man kan lage selv veldig enkelt og mye bedre.

Og så synes jeg selv at bringebærsaus-oppskriften er så utrolig mye enklere å lage enn den gamle kjerringvarianten der man står og koker saft med potetmeljevning og rører og rører for å ikke få klumper. Samtidig som den smaker fantastisk godt til riskrem. Husker jeg ble kjempeglad første gang jeg lærte dette og fikk masse skryt som vertinne, for noe som faktisk hadde vært veldig lettvint å lage. Ofte bare småting og lure knep som skal til for å bli sett på som en god kokk.

Derfor hadde jeg lyst til å dele et godt tips. Er det noe galt i det da? :trist:

Synes uansett kjøpe sausen er best (lager riskrem selv da) Har smakt mage forskjellige sauser, men slår ikke bringebærsausen man kjøper på boks synes jeg. Svigermor var veeeldig imponert over denne sausen i mange år. Svigerfar var så syndig å spørre om den var kjøpt, og svigermor ble rasende på han  :fnise: Vi erter henne litt hvert år for det  :P

Anonymous poster hash: 28f50...b04

De hadde på Obs! ihvertfall, tror det var litt tilbud for de hadde lassevis i kjøledisken.

Ellers er det veldig enkelt og bare blande fjordland grøt med pisket krem, om du ikke får tak i ferdig riskrem.

Anonymous poster hash: d14f7...f31

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...