Gå til innhold

Noen her som IKKE har vært fornøyd med jordmor under fødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva var grunnen til at dere ikke var fornøyd?

Anonymous poster hash: 79b30...eed
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde ingen kjemi. Jeg syntes hun var dum og hun klarte ikke å lese og forstå mine behov. F.eks. skjønte hun ikke at jeg trengte et bind da jeg begynte å blø etter at hun hadde sjekket åpning, jeg sa "Åh, jeg blør!", hun trakk på skuldrene og gikk.

Heldigvis skjønte hun det selv, så hun ordnet med en ny jordmor til meg. Vi fungerte kjempegodt sammen. Hadde hun ikke skjønt det selv hadde jeg bedt om å få ny jordmor. Ingen skam i det :)

Skrevet

Jeg var ikke fornøyd med hun jeg hadde først, for hun var så "kald", hardhendt og helt uten forståelse. Som en streng gammel tante. Heldigvis var det vaktskifte før det satte igang for alvor, og da fikk jeg en helt fantastisk jordmor som gjorde alt rett i mine øyne, og visste akkurat hva jeg trengte før jeg visste det selv. :)

Den strenge tanta kom dessverre tilbake neste dag og begynte å dra og skvise på de såre puppene mine for å liksom hjelpe meg igang med ammingen.

Anonymous poster hash: 96d93...b5b
Skrevet

Hadde eit grev av dei sjeldne på kvelden, ho vart bytta ut med verdens greiaste på nattevakta.

Grunnen til at eg ikkje var fornøyd var at ho ikkje hørte på meg og ikkje var innstilt på å ta omsyn til det eg sa når ho faktisk hørte. Fekk meg til å føle meg skikkelig storforlangande kvar gong eg ba om noko.

Skrevet

Hun viste tydlig at hun syns jeg var pysete når jeg klaget på at riene var så vonde.

Skrevet

Ikke under fødsel, men en på barsel var helt grusom. Heldigvis tok mannen affære når hun ble for drøy og brutal så jeg slapp å si noe.

Anonymous poster hash: da899...b39

Skrevet

Hadde en forderdelig jordmor på Barsel på KK i Bergen. Hun var så kynisk og ufølsom.

Anonymous poster hash: 3d1c7...15f

Skrevet

Jeg var livredd førstegangsfødende med maksimalt drypp og avsindige smerter, og jordmoren min sa ikke et pip. Hun satt mest foran dataskjermen sin mens jeg var helt borte av smerter og mannen min gråt av avmakt. Det var ikke før det kom 2 andre jordmødre og 2 leger (antar de kom inn pga fødselen hadde stoppet opp, barnet satt fast i timesvis) inn at jeg følte jeg ble tatt vare på og fikk hjelp og informasjon.

Under mitt neste svangerskap gikk jeg i terapi på fødeavdelingen og fikk lovnad om at jeg ikke fikk samme jordmor igjen.

Anonymous poster hash: 70eff...c3e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...