Anonym bruker Skrevet 31. desember 2013 #1 Skrevet 31. desember 2013 Vi har en liten som bare sover dårligere og dårligere. Det blir værre og værre.. Hun sover de første 3 timene ca fra vi legger henne. Så er det ofte igang etter det.. I ca 22-23 tiden så våkner hun og er umulig å roe. Vil ikke sove i sin seng, ikke vår seng, blir hysterisk og skriker. Hun har aldri vært så ille selv hun aldri har vært en sove baby. Prøvd å legge henne senere og tidligere, heve hodeenden og senke, stryke og ikle stryke.. Hun sover bare en gang på dagen i en time og den trenger hun fremdeles. Noen som har noen erfaringer? Vi har skjemt henne bort med mye styrking og byssing før og prøver å avvenne. Men alt er bare helt umulig og jeg bli gal snart om jeg ikke får sove en hel natt:( Anonymous poster hash: 51788...9f0
.Lillemy. Skrevet 31. desember 2013 #2 Skrevet 31. desember 2013 Her er gutten helt lik når han får tenner. Han er 16 mnd. Har du prøvd med dentinox?
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2013 #3 Skrevet 31. desember 2013 Hun har aldri vært plaget før og har flere jeksler? Og hun sover aldri natten gjennom.. Bare eeeekstra dårlig nå! Lest at dentinox ikke er anbefalt:/ Anonymous poster hash: 51788...9f0
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2013 #4 Skrevet 31. desember 2013 synes det høret ut som natteskrekk. google det og se om du kjenner igjen noe. Anonymous poster hash: 18251...d90
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2013 #5 Skrevet 31. desember 2013 Ja kanskje. Ikke vanlig før 2-3 års alderen men? Noen punkter kan være riktig. Men hun er ikke alltid like hysterisk. Bare de siste få nettene.. Men alle nettet er urolig. Er så sliten:( Anonymous poster hash: 51788...9f0
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2013 #6 Skrevet 31. desember 2013 Nattskrekk, ørebetennelse eller toårsjeksler, er mine tanker. Eller luft i magen som hun prøver å bli kvitt, men kniper igjen mens hun presser ut? Anonymous poster hash: 9d731...b79
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2013 #7 Skrevet 31. desember 2013 Nattskrekk, ørebetennelse eller toårsjeksler, er mine tanker. Eller luft i magen som hun prøver å bli kvitt, men kniper igjen mens hun presser ut? Anonymous poster hash: 9d731...b79 2-års jeksler vanlig når de bare et litt over ett år? vi har vært hos legen ofte pga hoste så er ikke noe galt med ørene så vidt vi vet..men ja. Kanskje luft også.. Vanskelig altså! Takk for tips:) Anonymous poster hash: 51788...9f0
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2013 #8 Skrevet 31. desember 2013 Mulig bare en fase i utviklingen som gjør at hun sovner dårlig, veldig normalt når de begynner å utvikle språk. Mye som skal fordøyes i de små hjernene:-) veldig slitsomt men går seg til. Anonymous poster hash: ba373...313
Gustav Klitt Skrevet 31. desember 2013 #9 Skrevet 31. desember 2013 Vår gutt var helt lik. Det var 100 % jævlig. Han skreik sammenhengende i opptil tre timer ca annenhver natt, i snitt. Det var INGENTING som hjalp. Ca samme alder. Varte i fire mnd eller noe sånt. Vi oppsøkte ikke hjelp, siden han var frisk og rask og det ikke var hver natt. Har ingen tips til hvordan dere kan få det til å gå over, men hvis jeg hadde opplevd dette på nytt, hadde det nok blitt et legebesøk, bare for å ha forsøkt. Enig i at nattskrekk er mindre sannsynlig, mtp alder. Allier dere med folk som kan avlaste. Nå er vår tre år og sover hele natta. Har gjort det i et år, ca. Et nytt liv for oss :-) Klem til deg!
MrsMilla Skrevet 31. desember 2013 #10 Skrevet 31. desember 2013 Ta annenhver natt, så blir ikke søvnunderskuddet så ille. Og kanskje ta en prat med helsesøster?
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2013 #11 Skrevet 31. desember 2013 Klassisk nattskrekk. Gjør minst mulig utav det, bare sitt der og vær rolig. Stryk og legg ned igjen. Om igjen og om igjen. Den hosten du snakker om. Er det på nattestid? Det k a n være symptom på astma, så det ville jeg fått sjekket ut. Anonymous poster hash: 498c2...364
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2013 #12 Skrevet 31. desember 2013 Det høres slitsomt ut! Det kan hende det kan være lurt med en tur til legen, bare for å være sikker på at det ikke er noe medisinsk som ligger bak. Antagelig er det bare en fase, men jeg hadde vertfall syntes det var betryggende å få vite at alt var i orden. Ellers er det kanskje ikke så dumt å hoppe ut vinduet. Bare sørg for at barnet oppholder seg på et trygt sted, og husk å gå ned i førsteetasje før du hopper! Så kan du hoppe inn igjen når du har fått deg en liten pause. Det er greit å gå fra i noen minutter for å hente seg inn igjen hvis man trenger det :-) Anonymous poster hash: 359ae...e05
Madolyn Skrevet 31. desember 2013 #13 Skrevet 31. desember 2013 Ja kanskje. Ikke vanlig før 2-3 års alderen men? Noen punkter kan være riktig. Men hun er ikke alltid like hysterisk. Bare de siste få nettene.. Men alle nettet er urolig. Er så sliten:(Anonymous poster hash: 51788...9f0 Gutten vår hadde flere klassiske anfall med natteskrekk når han var 18-19 mnd, det er fullt mulig selv om det ikke er så vanlig. Når legger dere henne og når våkner hun for dagen? Har dere prøvd med nattlampe?
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2013 #14 Skrevet 31. desember 2013 Hvordan sover hun om dagen? Kanskje du må få sjekket ørene? Har selv barn som hadde det slik og her var det ørene som var problemet.. Væske i mellomøret gir økt trykk og er ekstremt vondt.. Da de ligger så gjør det mer vondt.. vanlig at de våkner flere ganger siden det gjør så vondt. Jeg ville ihvertfall sjekket det. Ellers så tar det jo tid før nye rutiner setter seg hos barn, nytter ikke med 1-2 netter hvis en innfører nye rutiner.. tenkte hvis det blir prøvd en ting en natt og en annen ting en annen natt.. så er det ikke rart det ikke funker.. barnet blir bare forvirret.. tar ca en uke.. Anonymous poster hash: 46147...71d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå