Gå til innhold

Bilsete som skal en del inn og ut av bil, bakovervendt og helst med isofiks, noen anbefalinger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger et sete besteforeldre kan bruke når de passer ett åringen. Vi har selv beltebase og er mye styr å flytte dette setet fra bil til bil. Finnes det et som har isofiksfester integrert i selve setet?

Svigers kjøpte et forovervendt på obs, men det er uaktuelt for vår del å plassere han i det på en god stund enda så vi vil investere i et bakovervendt.

Noen anbefalinger? Bør være et vi kan ha i noen år fremover.

Anonymous poster hash: da511...058
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Cybex har et supert. Sjekk lilleprinsen.no

Skrevet

Cybex sirona er kjempelett og jeg er superfornøyd. På lilleprinsen eller babyshop. Men babyshop har ikke lov å ha det på nett.

Skrevet

Det spørs veldig hvordan selve baksetene til svigers er. Er de "bøtteseter", nedover-vinklet mot ryggen og godt polstrede vil jeg IKKE anbefale Besafe sine isofix-seter. Utrolig knotete og vanskelig å få isofix-festene i lås når man må løfte det blytunge setet og PRESSE innover og nedover alt man orker for å få festene til å treffes og gå i lås. Er det i tillegg trangt mellom baksetet og framsetet er det nesten umulig. Og ja, vi har lest bruksanvisningen og gjør alt riktig.

Vi kjørte med vårt Besafe-sete feil festet i over 2 uker etter første gang vi måtte ta det ut. Viste seg at isofix-festene ikke hadde låst seg, dvs at det i realiteten hadde stått løst i to uker. Herregud... Gudskjelov hadde vi ikke vært ut for noen ulykke på den tiden. Det er kun mannen min som er sterk nok til å få festet setet skikkelig. Jeg klarer det ikke. Ikke besteforeldrene heller.

Uansett hva dere kjøper: Ta med bilen til svigers til butikken og be om å få prøve setet i bilen det skal brukes i før dere kjøper.

Anonymous poster hash: f65c1...b0b
Skrevet

Beste tipset jeg har er å ta med bilen til butikken og prøve. Og at betjeningen viser dem også hvordan det skal festes.

Anonymous poster hash: 67c20...6d0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...