Anonym bruker Skrevet 31. desember 2013 #1 Skrevet 31. desember 2013 Nå klarer jeg ikke mer, har bare vært mamma i 3 uker, men 3 uker uten søvn er for mye for meg, har nesten lyst til å dø. Ikke tar hun flaske så mannen kan ikke avlaste meg. Jeg ammer annenhver time og rekker ikke duppe av før hun hyler igjen. Har null ebergi og det føles som jeg skal kollapse hvert øyeblikk. Har lyst å legge meg inn på sykehus for jeg klarer ikke mer. Anonymous poster hash: 4575a...de8
klishe89 Skrevet 31. desember 2013 #2 Skrevet 31. desember 2013 Kan ikke mannen avlaste deg den timen-halvannen du har pause fra ammingen? Liker hun evt å bli trillet i vogn så kan mannen trille en tur med henne Det ordner seg uansett snart selv om det er tungt nå.
Gladmor30 Skrevet 31. desember 2013 #3 Skrevet 31. desember 2013 Vil bare nevne mme. Leste nettopp en plass at d er ikke alle som har like næringsrik og mettende melk.. d går jo an å prøve d i tillegg? D hadde jeg prøvd, uten tvil. Prøv deg frem med ulike flasker.. mine har tatt nuk sine veldig fort.
Lykkelig_4♥♥♥♥ Skrevet 31. desember 2013 #4 Skrevet 31. desember 2013 Kjære deg... nå trenger du hjelp! Få mannen din på lag her, slå av telefoner og datamaskiner, steng verden ute! Så skifter du på senga, din nye base! Mannen steller barnet og passer det mellom amming! Om mannen din ikke klarer, så allierer du deg med erfaren venninne, mamma eller lignende.. Alt du skal gjøre, er å ligge i sengen og sove!Andre steller barnet, skifter tøy og bleier etc. Få maten servert! Jeg vet det er en mager trøst nå som det står på, men dette blir faktisk bedre! Jeg har fire små, og vet godt hvor sliten du kan bli! Stå på!
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2013 #5 Skrevet 31. desember 2013 Enig med firebarnsmoren her. Dette vil bedre seg. Det er en grunn til at barselkvinner i andre kulturer bruker å få hjelp til alt annet i denne perioden. Få hjelp! Ellers er min erfaring at det er mye mindre slitsomt å samsove (les om trygg samsoving). Da kan du amme i halvsøvne og hun er nær slik at du hører hvordan hun har det mens du sover og ikke blir liggende å lytte når hun er bittelitt lenger borte. Jeg ammet mine to liggende på rygg, bare med pute under hode og skuldre. Avslappende og fint, spesielt så snart baby løfter hodet selv. Det er knalltøft å være mor og amming er hyppig, hardt arbeid i starten, men det går som regel over og da er det veldig lett og praktisk å amme. Lover. Anonymous poster hash: 65094...a0e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå