Gå til innhold

Har dere tips til gode versjoner av havregrøt?

Anbefalte innlegg

Selv koker jeg havremel og havregryn 50/50 i melk med litt salt. Koker en stor porsjon så jeg kan varme opp porsjonsvis. Veldig fornøyd med grøten, men ikke med tilbehøret. MÅ ha den søt, så jeg bruker smør, kanel og litt for mye sukker.

Noen som har noen andre gode oppskrifter og tips til topping?

Anonymous poster hash: 63c47...c27

Fortsetter under...

Havregryn og en dæsj havrekli, kokes med melk og en neve rosiner. De gir god søtsmak. Andre muligheter er å koke dem med opphakket tørket aprikos.

Om du vil toppe med noe søtt som ikke er sukker, så kan du bruke friske bær, syltetøy, revet eple eller pære, litt honning, tørket fruktblanding ol 

Hos oss er det 1.klassingen som spiser grøt og han får litt havregryn blandet med litt mer vann, varmet opp i microen, så litt melk rørt inn, rosiner, litt kanel og litt sukker på toppen. Enkelt og han er fornøyd med det.

Anonymous poster hash: 3f889...1af

Jeg lager havregrøt av havregryn, havrekli, linfrø, kanen I grøten, og ikke på. Topper med noe så enkelt som oppkuttet pære, banan, eple eller jordbær. Tar gjerne tyrkisk yoghurt eller vaniljekesam oppå også ;) 

Bruker også helmelk, da jeg synes den er søtere. Trenger ikke å bruke sukker når jeg lager meg grøt ;)

Takk for alle tips! Da skal jeg prøve å eksperimentere litt med smaker. Er i utgangspunktet utrolig skeptisk til nye smaker og frukt ( faktisk! ), men skal være litt tøff ;) Most banan oppi hørtes faktisk ganske godt ut.

Anonymous poster hash: 63c47...c27

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...