lykkeliten1 Skrevet 30. desember 2013 #1 Del Skrevet 30. desember 2013 Jenta vår er 19 måneder gammel og kaster melkekoppen fra bordet og i gulvet. Kaster også alt annet, bøker blader og noen ganger mat når hun begynner å bli mett. Har gjort dette i lang tid nå, flere måneder og vi hat gjentatte ganger prøvd å si NEI og tatt det fra henne. Likevel gjentar det seg. HV gjør vi? Vi har også blitt skikkelig sinte og ropt til henne, men får så fryktelig dårlig samvittighet.... Noen ganger prøver hun å slå også, men det er sjelden. Mannen i huset slår hardt ned på denne oppførselen hennes. Jeg synes ikke man skal bli så veldig sint på et såpass lite barn. Hva synes dere? Men man kan ikke tillate slik oppførsel heller.... Ofte blir hun sint og kaster seg ned på gulvet og hyler og gråter, når hun ikke får viljen sin. Har bestemt ( eller kanskje også sint) irettesette henne og sagt at sånn og slik skal vi gjøre. Hva tror dere er riktig? Er det vanlig at et såpass lite barn er trassig? Eller er hun frustrert ellernoe annet galt? Slitsomt å føle seg så sint og irritert, så ofte..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ludviksmamma Skrevet 2. januar 2014 #2 Del Skrevet 2. januar 2014 vår er 18 mndr og er inni en periode der alt er "trass"... han kan stå midt på golvet og trampe med begge beina og hyle... jeg går da vekk, ut av rommet, overser han... videre kaster han ting, da sier vi "fy!" med hard stemme, men plukker IKKE opp noe, da kaster han det bare igjen... kaster på leker gjør han også, prøver da og si at du kommer til å ødelegge den fine bilen din... og det er nesten som han skjønner det... våre små er nå inni en periode der de tester oss for grenser, den varer til de er ca 5 år... vik aldri fra en regel, da har de deg, og tester ny grense... etterhvert skjønner de grensene !!! å rope nytter ikke, da blokker de deg bare ut... pluss at de lærer at roping og kjefting er ok.... lykke til , vet hva du går gjennom... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lykkeliten1 Skrevet 2. januar 2014 Forfatter #3 Del Skrevet 2. januar 2014 Så det er flere av oss ja. Godt å høre. Jeg har blitt flinkere til å overse og avlede nå, enn å bli sint. Hun bli roligere av det også. Jeg liker ikke konflikter, krangling og slikt, men jeg er ganske så bestemt og striks. Jeg vil ha veloppdragne barn. Så mine grenser skal nok holdes, men det er jammen vanskelig til tider.... Noen flere med erfaringer? Hva er lurt å gjøre? Hva bør man absolutt ikke gjøre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julie (: Skrevet 3. januar 2014 #4 Del Skrevet 3. januar 2014 Vår på 13.5 mnd begynner også å få skikkelig raptus noen ganger. Plukker heller ikke opp noe fra gulvet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ingefjar Skrevet 3. januar 2014 #5 Del Skrevet 3. januar 2014 jeg vil anbefale at dere sjekker deres eget reaksjonsmønster. Gir dere for lite positiv oppmerksomhet i det daglige, slik at hun blir "belønnet" med oppmerksomhet først når hun skaper kvalme. Vil anbefale dere og gi oppmerksomhet uten at hun skaper kvalme. Altså før, og så minst mulig med en gang etter hun har laget kvalme. Da belønner dere positiv oppførsel, med oppmerksomhet- og ikke slik i dag- den negative atferden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ludviksmamma Skrevet 4. januar 2014 #6 Del Skrevet 4. januar 2014 jeg vil anbefale at dere sjekker deres eget reaksjonsmønster. Gir dere for lite positiv oppmerksomhet i det daglige, slik at hun blir "belønnet" med oppmerksomhet først når hun skaper kvalme. Vil anbefale dere og gi oppmerksomhet uten at hun skaper kvalme. Altså før, og så minst mulig med en gang etter hun har laget kvalme. Da belønner dere positiv oppførsel, med oppmerksomhet- og ikke slik i dag- den negative atferden. Du har helt rett, ellers tror de vel at de må "trasse" for at vi skal se dem... jeg forsøker i det daglige å sitte på golvet og leke, så mye jeg kan, og snakke mye om lekene, og han er så grei og medgjørlig... vi synger mye, og vi danser, og vi ler...disse trass-situasjonene kan komme plutselig, og ikke alltid like lett å se "hvor de kom fra"... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2014 #7 Del Skrevet 21. januar 2014 Det høres ganske normalt ut for alderen. Anonymous poster hash: e1eb4...deb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå