Gå til innhold

Noen artige/søte allergier da :)

Anbefalte innlegg

Gjest deterbaremeg:):)
Skrevet

Vår eldstemann var fryktelig allergisk mot STORE hunder;-) (han vokste det av seg, hihi)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min er allergisk mot drager og rotter, og de bor tidvis under sengen.. Da er hun også allergisk mot sin seng og tåler bare min ;)

Skrevet

Min sønn er hyperalergisk mot mygg og mauer, må alltid ha med seg epipenn og gå på mye allergimedisiner hele sommeren. Ikke akkurat noen søt, men ganske spesiell og sjelden allergi....

Anonymous poster hash: b8263...441

Skrevet

Eldste her prøvde seg i mange år med at han var allergisk mot fisk. Dessverre for han, var det ikke noe hold i påstanden, og han måtte spise det vi hadde til middag.

Skrevet

Min var allergisk mot kokt gulrot. Nå har hun vokst ut av allergien, så nå liker hun det rett og slett bare ikke.

Anonymous poster hash: 3a2d2...8a0

Skrevet

Min 6 åring er allergisk mot jenter mener han :) 

Gjest deterbaremeg:):)
Skrevet

Min sønn er hyperalergisk mot mygg og mauer, må alltid ha med seg epipenn og gå på mye allergimedisiner hele sommeren. Ikke akkurat noen søt, men ganske spesiell og sjelden allergi....Anonymous poster hash: b8263...441

Uff, det hørtes slitsomt ut:-( en lærer seg vel å leve med det... Får håpe det roer seg med alderen.

Skrevet

Min eldste har nikkelalergi, diagnostisert kun av meg. Den hoder jeg fast på. Dermed er jeg ganske trygg på at svigermor ikke sørger for hull i ørene på jenta. Jeg tror jo hun har det, men ikke snakk om at jeg tar sjansen på noen testing på mange år.

Anonymous poster hash: cefe4...7a6

Skrevet

Kanskje ikke så søt, men jeg er allergisk mot limet som brukes på plaster og tape, selv det som er på allergivennlige plastre. Når jeg tar blodprøver får jeg ofte høre at tapen er jo ikke så vond som sprøyestikk og tatoveringer som jeg har. Da må jeg presisere at jeg er allergisk. Noen plasser har de allergiplastre som de tilbyr, men jeg tåler ikke dem heller. 
Virker ikke som noen tror meg, men nå har jo legen selv sett utslettet og blemmene jeg får av tape. 

Er allergisk mot gaffa-teip og klistremerker også, men vanlig papirtape går fint :P 

Skrevet

Jeg er allergisk mot hårfarge/vippe/øyenbrynsfarge og mascara. Bare pga at jeg tok en fake tatovering når jeg var 20 år. 

Skrevet

Vet om ei som er allergisk mot skallet på agurken.

Skrevet

En venninne har plast juletre og har ikke juleblomster, hun begrunner dette med at hun er allergisk mot juletre og julestjerne blomsten. Hvorfor ikke bare si at julestjerna jeg kjøpte til henne ikke passer inn hos henne, og at hun har så mye støv på hjernen at hun klikker i vinkel av barnålene fra ekte tre.

Anonymous poster hash: 76d76...615

Skrevet

Jeg er allergisk mot øl, og det passer meg helt fint :) Får elveblest over hele meg om jeg drikker øl. Tålte det fint før, men ikke nå.

Skrevet

En venninne har plast juletre og har ikke juleblomster, hun begrunner dette med at hun er allergisk mot juletre og julestjerne blomsten. Hvorfor ikke bare si at julestjerna jeg kjøpte til henne ikke passer inn hos henne, og at hun har så mye støv på hjernen at hun klikker i vinkel av barnålene fra ekte tre.

Jeg er også allergisk mot juletre og julestjerner, ikke tull en gang. Noen år går det fint, spesielt hvis jeg medisinerer meg i begynnelsen. Mens andre år funker set ikke. Husker et år jeg var syk og var hos legen der de hadde julestjerner på venterommet. Da måtte legen nærmest leie meg inn på kontoret for jeg så ikke en dritt.

Skrevet

Jeg er også allergisk mot juletre og julestjerner, ikke tull en gang. Noen år går det fint, spesielt hvis jeg medisinerer meg i begynnelsen. Mens andre år funker set ikke. Husker et år jeg var syk og var hos legen der de hadde julestjerner på venterommet. Da måtte legen nærmest leie meg inn på kontoret for jeg så ikke en dritt.

Jeg også...

Skrevet (endret)

Kom på en til. Gikk i klasse med en som sa hun var allergisk mot innsiden av appelsiner. Det hvite, altså. Det smaker jo heller ikke godt, så som de fleste jeg kjenner satt hun også å pirket på appelsinbåtene og dro av alt det hvite. Hun skrelte også appelsinen med gummihansker, om hun hadde det. (Bare det at hun gikk rundt med gummihandler fikk oss til å tvile på om dette var en allergi eller ikke. - og det var før Google-alder)

Vi skulle teste henne, siden det høres så merkelig ut, og la et stor bit av et appelsinskall, med den hvite siden opp, i hyllen under pulten hennes, og i søppelet i klasserommet. Vi fikk bekreftningen på at hun faktisk var allergisk mot det hvite. Hun reagerte med en gang, med tett nese, rennende øyne og hendene hennes (hun kom borti det vi hadde gjemt) ga henne rød hud. 

Hun kan fint spise appelsiner og andre sitrusfrukter og være i nærheten av hele appelsiner, men det er det hvite inni som gjør utslaget. Legen lo av henne, for hun kunne jo spise appelsiner, og da kunne fint skrelle den uten problemer. Men vi som har sett hvordan hun reagerer, ser jo at det ikke noe hun har funnet opp. 

Om hun skreller en appelsin, skyller hun av appelsinen og hendene sine når den er ferdigskrelt. Så det er vel noen stoffer på innsiden av skallet hun rett og slett ikke tåler. Har ikke hørt andre tilfeller av dette. 

Endret av New Girl
Skrevet

Jeg er allergisk mot (4M) kaliumbromat

Anonymous poster hash: fc2c5...9eb

Skrevet

Jeg får skikkelig elveblest av enkelte typer rødvin. Spesielt i ansiktet. Øyne og lepper hovner opp, ser ut som jeg har fått skikkelig juling👊

Men har funnet ut hvilke jeg skal holde meg unna, så skjer mye sjeldnere nå enn for noen år siden.

Blir tett i nesen med en gang noen tenner røkelse/aromalys. Aromamassasje er helt utelukket. Blir helt tett i hodet.

Syns det er flaut å be venner om å slukke sine duftlys feks, men det er så fælt jeg ikke får puste igjennom nesen og blir helt "tett" i hodet. De må tro jeg er sprø.

Appelsiner tåler jeg ikke, det værste jeg vet er bår folk skreller appelsiner i samme rom som meg. Da svir det i huden og prikker og får rød hud. Men overlever så ofte sier eg ingenting, vil ikke være plagsom. Men kan seriøst merke hvis noen skreller en appelsin i ett annet rom😱

Skrevet

Kom på en til. Gikk i klasse med en som sa hun var allergisk mot innsiden av appelsiner. Det hvite, altså. Det smaker jo heller ikke godt, så som de fleste jeg kjenner satt hun også å pirket på appelsinbåtene og dro av alt det hvite. Hun skrelte også appelsinen med gummihansker, om hun hadde det. (Bare det at hun gikk rundt med gummihandler fikk oss til å tvile på om dette var en allergi eller ikke. - og det var før Google-alder)

Vi skulle teste henne, siden det høres så merkelig ut, og la et stor bit av et appelsinskall, med den hvite siden opp, i hyllen under pulten hennes, og i søppelet i klasserommet. Vi fikk bekreftningen på at hun faktisk var allergisk mot det hvite. Hun reagerte med en gang, med tett nese, rennende øyne og hendene hennes (hun kom borti det vi hadde gjemt) ga henne rød hud. 

Hun kan fint spise appelsiner og andre sitrusfrukter og være i nærheten av hele appelsiner, men det er det hvite inni som gjør utslaget. Legen lo av henne, for hun kunne jo spise appelsiner, og da kunne fint skrelle den uten problemer. Men vi som har sett hvordan hun reagerer, ser jo at det ikke noe hun har funnet opp. 

Om hun skreller en appelsin, skyller hun av appelsinen og hendene sine når den er ferdigskrelt. Så det er vel noen stoffer på innsiden av skallet hun rett og slett ikke tåler. Har ikke hørt andre tilfeller av dette. 

Fysj, for noen ufordragelige drittunger!

Anonymous poster hash: 05466...ea1

Skrevet

Kanskje vi var drittunger akkurat da (husker ikke om det var 6. eller 7. klasse), men vi var nysgjerrige. og ville sjekke. Ingen hadde hørt om denne allergien, og selv for som barn, var dette bare merkelig. Hun ble ikke sint eller noe på oss, men ble glad for at vi skjønte at det var reellt. Med skolefruktordning fikk vi jo appelsiner i klassen en gang i uken... Etter dette så også lærerne hva som skjedde, og vi måtte da spise appelsinene ute fra klasserommene. 

Anonymous poster hash: 1ea76...f85
Skrevet

Kanskje vi var drittunger akkurat da (husker ikke om det var 6. eller 7. klasse), men vi var nysgjerrige. og ville sjekke. Ingen hadde hørt om denne allergien, og selv for som barn, var dette bare merkelig. Hun ble ikke sint eller noe på oss, men ble glad for at vi skjønte at det var reellt. Med skolefruktordning fikk vi jo appelsiner i klassen en gang i uken... Etter dette så også lærerne hva som skjedde, og vi måtte da spise appelsinene ute fra klasserommene. 

Anonymous poster hash: 1ea76...f85

Var ikke meningen å være anonym ;)

Skrevet

Jeg er også allergisk mot limet på tape og plaster osv. Siden jeg ble operert nylig og har måttet ha det på har jeg fått ekstremt mye eksem. Skjedde sist også.

Er allergisk mot ull og det er kjipt i disse tider, tåler ikke parfyme eller alkohol så alltid moro å finne egnede såper/deodoranter.

Fant også ut at jeg har latex allergi på den kjipeste måten det er mulig tror jeg

Er allergisk mot chili, men jeg kan spise det. Hvis jeg tar på chili får jeg feber, brennende fingre, kaldsvette osv.

Skrevet

Minstesøster mi påstod at søstera som er mellom oss var allergisk mot ein eventuell nr.4 ;)

Heile poenget var at ho sjølv var livredd for å miste oppmerksomhet.

Kom nok på det fordi vi måtte kvitte oss med katten då vi to eldste var allergiske.

Skrevet

Min mann mener han er allergisk mot potetstappe, han får såååå vondt i hode av å spise det. Ikke poteter tilberedt på noen annen måte... Skjønner godt att det var noe han sa når han var liten, men att han fortsatt holder fast på det i en alder av snart 30 er en smule patetisk...

Anonymous poster hash: b8263...441

Skrevet

Jeg er allergisk mot støv

Anonymous poster hash: 26134...339

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...