Anonym bruker Skrevet 30. desember 2013 #1 Skrevet 30. desember 2013 Sønnen til ei venninne får alltid smokk og koseklut når han skal trøstes eller trenger å roe ned litt. Men er ikke han litt for gammel til det? Ser jo litt rart ut. Burde han ikke kunne trøstes/roes på andre måter snart? Anonymous poster hash: df3db...4b9
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2013 #2 Skrevet 30. desember 2013 Har 2.5 her, sluttet med smokk i september, men kosekluten har han ennå Bare hjemme eller hvis vi skal kjøre! Anonymous poster hash: f9ae1...7fd
me_87 Skrevet 30. desember 2013 #3 Skrevet 30. desember 2013 Jeg gir også 2 åringen min smokk visst han er sutrete når jeg først har besøk.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2013 #4 Skrevet 30. desember 2013 Synes egentlig ikke det altså. Men burde avvennes rundt 3 år syns nå jeg da. Senest til 4-årsdagen, alt ettersom situasjon/barn. La nå de små være små tenker jeg da. Anonymous poster hash: f01e3...298
Jippipippi Skrevet 30. desember 2013 #6 Skrevet 30. desember 2013 Jeg reagerer ikke på det. La de få kose seg tenker jeg. De kaster smokken tilslutt. Om han hadde vært 3-4 år hadde jeg tenkt det var på tide å gjøre noe...
midgard Skrevet 30. desember 2013 #8 Skrevet 30. desember 2013 Nei! Smokk bør være borte innen 4 år pga gummer og tenner (sa tannlegen til meg). Min sluttet med smokk da hun var rett over 3 år, og kosen bruker hun ennå (4,5 nå), og den er veldig kjekk å ha når hun er lei seg, har vondt, skal sove eller får sår - den er nemlig magisk, den "kurerer" alt... nemlig... søtt da:)
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2013 #9 Skrevet 30. desember 2013 Det er jo litt trist at barnet forbinder trygghet og trøst med smokk og klut istedenfor kos og klem fra mor eller far... Anonymous poster hash: df8cf...00c
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2013 #11 Skrevet 30. desember 2013 Smokk og kos brukes når barnet trenger en pause, litt ro, trygghet og kos. Iallefall gjelder det for vår, snart, toåring. Da setter hun seg i sofaen og slapper av og kanskje ser litt barneTV. Og kjører vi bil er smokk og kos gull verdt. Synes overhodet ikke barnet er for stort til det, HI. Anonymous poster hash: a8392...764
Vicky Pollard Skrevet 30. desember 2013 #12 Skrevet 30. desember 2013 Det er jo litt trist at barnet forbinder trygghet og trøst med smokk og klut istedenfor kos og klem fra mor eller far... Anonymous poster hash: df8cf...00c Å Herregud. ... *Heelt fjern*...
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2013 #13 Skrevet 30. desember 2013 Nei. Absolutt ikke. Her sluttet guttungen med smokk (brukte den kun på natta) da han var ca 3. Da ville jeg ha skulle slutte pga tannstilling og tannpleier annbefalte at han burde slutte før han ble ca 3,5 Kosekuten, slike klut med bamsehode, har han enda. 4 år. Og den skal han nok få beholde en stund til. Synes ikke man skal stresse med å gjøre så mye endringer med en gang når de er så små. Skjer så mye annet som f.eks. bhg start, bleieslutt. Anonymous poster hash: f133d...399
me_87 Skrevet 30. desember 2013 #14 Skrevet 30. desember 2013 Selvsagt prøver jeg å ta han på fanget først å roe han. Men hjelper ikke det så gir jeg han heller smokken akkurat når vi har besøk.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2013 #15 Skrevet 30. desember 2013 Mine barn har sjelden fått smokk til trøst etter de var et par år, men de gangene de har fått det, har vært når vi har vært ute blant folk. Jeg har ikke orket å ta kampen for å bli kvitt sutringen med andre til stede, den har jeg tatt mens vi har vært alene. Begge har sendt fra seg smokken rundt 3,5 år. Anonymous poster hash: be2bd...d05
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2013 #16 Skrevet 30. desember 2013 Enig med deg Hi. Synes det ser rart ut. Kanskje det er fordi vi aldri har vært vant med det til mitt barn. Har aldri brukt koseklut, og slutta med smokk for en stund siden, så når jeg da ser jevngamle med smokk og koseklut for trøst så stusser jeg litt. Anonymous poster hash: 1bf49...aec
Tired mama Skrevet 30. desember 2013 #17 Skrevet 30. desember 2013 Det er jo litt trist at barnet forbinder trygghet og trøst med smokk og klut istedenfor kos og klem fra mor eller far... Anonymous poster hash: df8cf...00c Hos oss må vi ha smokk og sutteklut, men det holder ikke alene. Trenger mammas eller pappas fang i tillegg.
me_87 Skrevet 30. desember 2013 #18 Skrevet 30. desember 2013 Selvsagt prøver jeg å ta han på fanget først å roe han. Men hjelper ikke det så gir jeg han heller smokken akkurat når vi har besøk.
*Miss Marple* Skrevet 30. desember 2013 #19 Skrevet 30. desember 2013 Det er jo litt trist at barnet forbinder trygghet og trøst med smokk og klut istedenfor kos og klem fra mor eller far... Anonymous poster hash: df8cf...00c Du har ikke hørt om å kombinere det altså? En på to og et halvt er ikke for stor (kjære vene) til å kose/slappe av med kos og tutt. Hn er jo bitteliten lenge enda.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2013 #20 Skrevet 30. desember 2013 Hadde 2-åringen gått med småkjent hele tiden, hadde han vært for stor synes jeg. ( jeg har selv ingen smokkbarn, så aner ikke hvor vanskelig det er å få de til å slutte). Hvis smokk og koseklut brukes som trøst og kos, synes jeg det er de helt rette settinger å bruke det.. Anonymous poster hash: 77285...69b
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2013 #21 Skrevet 30. desember 2013 Har du barn selv hi? Vist du har barn, så har dem kansje aldri brukt smokk.... Anonymous poster hash: cdd8c...65b
Gjest deterbaremeg:):) Skrevet 30. desember 2013 #22 Skrevet 30. desember 2013 Det er jo litt trist at barnet forbinder trygghet og trøst med smokk og klut istedenfor kos og klem fra mor eller far...Anonymous poster hash: df8cf...00c [/quote Det var litt av et svar, den satt i sikringsboksen.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2013 #23 Skrevet 30. desember 2013 Overhodet ikke rart. Har sett eldre som bruker det samme. Hva er egentlig problemet??? Hvorfor ser det rart ut?? En 2-åring er jo fortsatt et lite barn. Anonymous poster hash: 46809...33d
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2013 #24 Skrevet 30. desember 2013 #9 Stedenfor mor og far..? Hva vet du om det - at de ikke koser nok med barnet sitt, eller at barnet ikke er trygt hos dem? Helt spesielt hva folk legger seg i, og bryr seg med, uten å egentlig vite.. Anonymous poster hash: a8392...764
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2013 #25 Skrevet 30. desember 2013 Smokk og kos brukes når barnet trenger en pause, litt ro, trygghet og kos. Iallefall gjelder det for vår, snart, toåring. Da setter hun seg i sofaen og slapper av og kanskje ser litt barneTV. Og kjører vi bil er smokk og kos gull verdt. Synes overhodet ikke barnet er for stort til det, HI. Anonymous poster hash: a8392...764 Men burde ikke barnet føle ro og trgghet også uten dette? Og greie å kjøre bil uten slikt? Mine barn har aldri brukt smokk, og kosefilla ble kun brukt i senga når de skulle sovne. Aldri noe problem å kjøre bil, hva skulle smokk og kosefille hjelpe for der liksom? Trøst og trygghet har de følt i det daglige og ved kos med foreldre. Anonymous poster hash: df3db...4b9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå