Anonym bruker Skrevet 30. desember 2013 #1 Skrevet 30. desember 2013 Jeg er i uke 26, og har skikkelig vonde kynnere. Kjenner at de 'bygger' seg opp, og de varer litt. Har hatt det sånn noen dager nå, og det gjør skikkelig vondt. Må nesten puste meg igjennom de, og det nytter ikke å sitte. MÅ legge meg ned på sofaen. Kjempe kjedelig å gå sånn, og gruer meg så til å dra på middag sammen med venner i morgen. Føler ikke for å legge meg ned viss jeg får så vondt. Noen som vet om det er normalt å ha så vondt? Har barn fra før, og mener å huske at jeg ikke hadde det sånn før mot slutten av sv.skapet. Anonymous poster hash: 60691...8d0
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2013 #2 Skrevet 30. desember 2013 Jeg ville kontaktet lege eller føden. En venninne av meg gikk i alt for tidlig fødsel pga det hun trodde "bare" var kynnere... Anonymous poster hash: 1074a...e89
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2013 #3 Skrevet 30. desember 2013 Joda, men dette er liksom ikke like vondt som rier/sammentrekninger. Disse virker mildere, men samtidig veldig vonde. Babyen er veldig aktiv, og har vært det de siste 2-3 dagene. Sist jeg fødte, mener jeg at ungen roet seg før fødsel? Anonymous poster hash: 60691...8d0
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2013 #4 Skrevet 30. desember 2013 Jeg skrev ikke det jeg gjorde for å skremme deg, altså! Noen kynnere er jo kjempevonde. Bare tenkte at det kan være bedre å få en faglig vurdering siden du beskriver smertene som så sterke at du må puste deg gjennom dem. Min venninne hadde veldig vonde kynnere i senere svangerskap, men det første førte altså til alt for tidlig fødsel - hun syntes ikke det var sååå ille, så det var ikke i hennes tanker at det kunne være rier. Bedre med en unødvendig kontroll for mye - selv om det trolig ikke er noe mer alvorlig. Ellers kan faktisk magnesiumtilskudd være med på å dempe kynnere litt. Bare ikke bruk altfor store doser siste ukene av svangerskapet, siden kynnere da har en misjon. Anonymous poster hash: 1074a...e89
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2013 #5 Skrevet 30. desember 2013 Jeg hadde mye kynnere med nummer to, men aldri sånn som du beskriver. Jeg ville ringt føden og forklart det samme som du har skrevet her. De er de beste til å vurdere om dette er normalt eller ikke. Kanskje vil de ha deg inn på en kontroll allerede i kveld, kanskje ber de deg komme en tur på dagtid i morgen eller kanskje sier de at dette er innenfor normalen og at du ikke trenger å komme på noen sjekk i det hele tatt. Med førstemann merket jeg aldri at han ble roligere før fødsel, så det er ikke et sikkert tegn på at det ikke er fødsel. Anonymous poster hash: 4d352...f27
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå