Gå til innhold

hvordan vet man at den man er med er den rette..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har aldri følt det for kjæresten, men han føler det for meg. Jeg prøver å prøver men det er noe som mangler. Jeg har ikke DEN følelsen. Prøver å skape den men...

Jeg vet heller ikke hva jeg skal føle. :/

Anonymous poster hash: 9edd9...7fc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det slik at man skal tvinge seg til følelser og så bygge noe på det?

Skrevet

Føler man det ikke, så er det ikke rett. Så enkelt er det. Tro meg, møter du personen i ditt liv, så merker du det. Alle følelser kommer da helt naturlig.

Anonymous poster hash: b1f05...3ff
Skrevet

Jeg er så forvirret :(

Skrevet

Når man vet, bare vet man.

Skrevet

Jeg trodde virkelig exen min var den rette. Etter det ble brudt har jeg ikke klart å følenoe og stoler ikke på mine følelser lengre. Jeg tør ikke..

Skrevet

Hvordan komme meg til å føle noe igjen?

Skrevet

Eg slit også med å kunna føla noko for nokon nokonsinne igjen.

Eg har i grunn gitt opp...

Skrevet

Det er ikkje noko godt å slita med detta. Har en kjæreste men. Eg er mest med han av tre grunnlag. Eg ville ikkje ikkje veta, eg visste han vil hjelpe meg å stiller opp. Og han er jo ok. Men eg har så dårleg samvittighet over å kunn verkeleg vera gla i han på fylla. Når eg bli edru vil eg helst bare gjøyma meg og vera aleina.

Skrevet

Gi kjæresten din sjansen til å være lykkelig med noen som synes han er den rette.

Kanskje er du ikke klar for å være i et forhold hvis du har blitt skuffa av eksen din og ikke har kommet helt over det? Dumt å ha en kjæreste bare for å ha en kjæreste, i hvertfall...

Skrevet

Du over her, har i alle fall ikkje truffe den rette, det framstår krystallklart for meg!

Skrevet

Jau. Men eg er gla i han.. eg bare ville gjerne venta litt til. Blive meir klar om du skjønar. Han blir bare såra no av og til fordi eg treng aleineetid til og takle panikken v og te. Han legg kje skjul på det. Kanskje sjølv om han kan vere den rette burde eg "miste" han for og finna det ut. Huff..har snakka om det med han.

Men han blir likevel, men all sikkerhta, fram og tilbake og panikkanfalla mine. Frykten. For og ta feil. Er øydeleggande.

Skrevet

Tru meg, ut frå det du skriv er han ikkje den rette.

Det går fint an å bli glad i nokon som ikkje er den rette...

Skrevet

Jeg har klokkertro på en ting: det finnes ingen fasit her, og forhold er knallhard jobbing. Du må virkelig ville være i et forhold.

For min del teller følgende for å avgjøre om det er drømmemannen:

Felles interesser

Felles mål

Felles oppfatning av hva som er de viktigste verdiene i livet

Felles oppfatning om hva som er viktig å prioritere i livet

Noenlunde enige om hvor sosiale man skal være

Noenlunde enige om oppdragelse

Noenlunde enige om hvordan man forholdet seg til familie

Noenlunde samme humor

GOD KOMUNIKASJON

Og nei, livet vårt er langt i fra rosenrødt! Vi har definitivt dårlige perioder.men det fungerer og jeg velger å ville dele livet med ham.

Anonymous poster hash: 260fb...e5c

Skrevet

Det er veldig vondt for den som er sammen med en som hele tida tviler på forholdet.

Hilsen en som har vært der.

Skrevet

Jeg visste det allerede på første daten at han var den rette. Aldri vært noen tvil

Skrevet

Tror det bare er noe man vet!

Jeg har dessverre ikke møtt min sjelevenn. Er litt redd for at han plutselig skal dukke opp siden jeg allerede er vel etablert med mann og barn.

Ville hatt store problemer med å velge mellom min egen lykke og barnas beste.

Anonymous poster hash: e9f20...609

Skrevet

Jeg visste det også fra første stund at han var den rette. Og vi har vært sammen i over åtte år nå. Og det har ALDRI vært vanskelig, sånn type krise! Har aldri følt at jeg måtte jobbe med forholdet, og vi har det kjempefint selv om vi har litt forskjellige interesser.

Anonymous poster hash: ac799...8cb
Skrevet

Den rette og rette, fru Blom. Jeg er mer i tråd med innlegg nr. 14 her, men det er nok mye fordi jeg også tviler på om min mann er "den rette".

Altså: jeg har tvilt mye, og nesten slått opp mange ganger (for lenge siden, men jeg har alltid ombestemt meg), men vi er sammen nå etter ni år, giftet oss i år og har to barn sammen. Fremdeles tviler jeg innimellom, men det gir jeg blanke i, for som regel har vi det kjempefint sammen og vi kommuniserer godt. Jeg har kanskje aldri vært kjempeforelska, sånn helt uten fotfeste, det kan jeg vel innrømme, men sånn er det og jeg glad for livet og barna vi har sammen. Jeg kan ikke garantere hundre prosent for at vi er sammen for alltid, men hvem kan vel det uansett hvor forelska man er der og da?

Kjærlighet og forhold er kompliserte greier, uansett, tror jeg. Du må kjenne etter selv. Jeg var alltid rett og slett for glad i ham til å slå opp med ham. Husk nå at det "romantiske ekteskapet" er en relativt moderne greie - opprinnelig giftet man seg av helt andre grunner enn noe så flyktig som forelskelse (som som regel kommer og går). Lykke til, uansett hva du gjør.

Anonymous poster hash: 18d1e...f4b

Skrevet

Forresten (jeg er anonym nr. 19): Ja, det er ødeleggende med usikkerhet, og det som fikk meg til å endelig slutte med å faktisk "nesten slå opp" var at han rett og slett satte foten ned og sa at nok var nok. Gjorde jeg noe lignende igjen, var det slutt. Siden det har jeg tvilt, men ikke plaget hsm med vinglingen. Slik valgte jeg, på en måte. Alternativet var rett og slett verre.

Skrevet

Eg trur diverre det er få som treff den rette. All skillsmissestatistikk tyder også at eg har rett i det...

Diverre.

Skrevet

Hvis du lurer på hvordan det føles og hvordan vi vet, så er ikke dette det rette for deg. Det er egentlig ganske enkelt. Når du opplever det, så vet du det. Helt sånn,uten spørsmålstegn, ja, så enkelt som det. Det lar seg jo ikke forklare engang.
Du vet det når du føler det. Og det er følelser som man ikke leter etter.

Skrevet

Anonym #18 og 19 her (igjen - åpenbart noe som engasjerer meg dette): Jeg tror det er vanskelig å avgjøre om den rette er den rette før man faktisk har levd et helt liv sammen. Og jeg tror mange som mener de har funnet "den rette" også skiller seg (mens andre som velger "den nest beste" lever hele livet sitt med ham eller henne). Forhold må baseres på mer enn "kjemi" og forelskelse - det tror jeg de aller fleste skjønner. Dessuten forandrer man seg utover i forholdet, "vokser inn i hverandre", på en måte, og påvirker hverandre hele tiden.

Skrevet

For å spørre deg mer konkret: Hva liker du med ham? Hva liker du ikke med ham?

Skrevet

Er det slik at man skal tvinge seg til følelser og så bygge noe på det?

Nei, det er vel ikke det som er vanlig. Selv om det kan vokse frem en varme og gjensidig respekt med årene også i arrangerte ekteskap...

Anonymous poster hash: 4341f...bdb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...