Gå til innhold

klippe klørne til katten

Anbefalte innlegg

Noen som vet pris på dette hos veterinær? Skjer ikke at jeg gjør det selv for jeg vet jo ikke hvor lange de bør være osv. så tar ikke sjansen på det i tilfelle jeg skader katten.

Skal ringe til torsdag, men noen her som har gjort det hos veterinær før? De er blitt altfor lange for katten, trekkes ikke inn og er blitt  grå(?)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144107886-klippe-kl%C3%B8rne-til-katten/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan enkelt gjøre det selv.

1. Sett eller legg katten på fanget

2. Klem (ikke hardt) ytterst på potene. Da kommer klørne ut. Ta en pot av gangen

3. Ta frem neglesaksen ( bedre enn en vanlig saks så du slipper uhell med saksa dersom katten vrir seg)

4. Klipp ned det hvite (IKKE klipp rosa)

Anonymous poster hash: 4b012...a52

Ikke noe problem å gjøre dette selv. Ta det når pusen er i skikkelig kosehumør og rolig og følg oppskriften til #2

Det blir fort dyrt om du skal fly til dyrelegen for dette, de vokser som ugress her hvertfall.

Anonymous poster hash: 589dd...b92

2. Klem (ikke hardt) ytterst på potene. Da kommer klørne ut. Ta en pot av gangen

3. Ta frem neglesaksen ( bedre enn en vanlig saks så du slipper uhell med saksa dersom katten vrir seg)

Haha. Husk å gjøre klar pyrisept, bandasje, øyeskyllevann, plaster og paracet. Til deg selv.

Dååårlig erfaring med rovkatta mi. En gang vrikka hu seg løs og FIKA til meg før hun klemte seg ut av en vindusdprekk og ble borte. I to dager.

Savner den katten. (Hun døde av alderdom altså) :-)

Anonymous poster hash: c0d2c...851

Annonse

Her klippes framklørne ca hver 3 uke. Bak kun en sjelden gang. Dette er utekatt og blitt klipt i 12 år.

Klippes fordi de blir forferdelig lange og han klorer når han koser (bruker potene mye nå han koser)

Klippe de ikke helt ned til det rosa, bare spissene.

Ta en time hos dyrlegen og la dyrlegen lære deg å klippe. Er ikke noe problem når du først har lært det.

Anonymous poster hash: 7a578...378

Haha. Husk å gjøre klar pyrisept, bandasje, øyeskyllevann, plaster og paracet. Til deg selv.

Dååårlig erfaring med rovkatta mi. En gang vrikka hu seg løs og FIKA til meg før hun klemte seg ut av en vindusdprekk og ble borte. I to dager.

Savner den katten. (Hun døde av alderdom altså) :-)

Anonymous poster hash: c0d2c...851

Hihi! Absolutt gode råd :P

Mitt beste tips er at de første gangen koser du bare med potene. Klemmer litt så kørne kommer ut, men klipper ikke. Da venner katten seg til dette og så BANG! Frem med negleklipperen :D

kjøp en katteneglesaks på dyrebutikk 69 kr . sett i gang som nr 2 sier ;) jeg klipper klørne til snuppa her i huset. hun er så godt som inne katt og veldig kosete med klørne. så jeg tar alle spissene foran. ikke klippet bak. ser hun viter de bak selv ;) hun er 14 mnd ;)

Annonse

Eneste ute hun er er på rekkverket på terassen for å stirre på alt og alle. Vi må klippe klørne bak nå for de er kjempe lange, grå, hun klarer ikke trekke de inn pga. Lengden og bakbena setter seg fast i sofaen hver dag. Klikker også i parketten når hun går siden de er så lange. Hun er 6 år

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...