Gå til innhold

2 åring som er livredd for raketter, våkner bare hun hører svake lyder

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan skal jeg løse dette i morgen? Min datter er livredd rakettene, og da spesielt siden det er så høy lyd. Her har det i dag blitt skutt opp en del raketter og hun har blitt livredd hver eneste gang.

Nå våknet hun nettopp av en rakett, og har grått i nærmere en halvtime.

Jeg lurer så på hva jeg skal gjøre i morgen med dette. Jeg regner bare med at hun våkner når det smeller som verst ute. Ville dere tatt henne ut i stua, slik at hun får se hva som foregår? Eller ville dere ha forsøkt å holde henne i senga og trøste henne der?

Jeg tenker jo at dersom jeg tar henne opp, så vil hun være såpass våken etterpå, at hun vil bli vanskelig å legge. Men tenker også at kanskje det er bra for henne at hun får se hvorfor det smeller så fælt, og at det ikle er noe å være redd for??

Har dere noen gode råd, damer? :-) :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Første jula hun våknet av raketter var datteren min 16 måneder. En kveld i romjula smalt det skikkelig med raketter. Hun våkna og gråt masse.

Jeg kledde på henne og tok henne med ut, sent på kvelden, og der sto vi i mørket og så på rakettene, pekte og lo. Hun strålte! Etter det har hun ikke vært redd for smell eller for raketter.

Ble litt trøbbel med sovingen akkurat den kvelden, men det gikk seg til og på sikt var det en god og veldig koselig løsning :)

Endret av Vinterlilje
Gjest Julia1984
Skrevet

Du bør hvertfall ikke "være redd med henne". Prøv å avlede henne, få oppmerksomheten på noe annet.

Ikke noe sånn; "stakkars deg, det er "ikke" farlig, mamma passer på deg, huff så mange høye smell" etc med sånn bekymret tone... Det cather hun og vil bare forsterke angsten hennes.

Skrevet

Første jula hun våknet av raketter var datteren min 16 måneder. En kveld i romjula smalt det skikkelig med raketter. Hun våkna og gråt masse.

Jeg kledde på henne og tok henne med ut, sent på kvelden, og der sto vi i mørket og så på rakettene, pekte og lo. Hun strålte! Etter det har hun ikke vært redd for smell eller for raketter.

Ble litt trøbbel med sovingen akkurat den kvelden, men det gikk seg til og på sikt var det en god og veldig koselig løsning :)

Koslig:) Samme vil jeg prøve på minsten her om hun våkner:)

Skrevet

Jeg har også en 2-åring som våkner lett, og kommer til å ta ham opp når han våkner så han får se. Regner med han blir litt våken, men det varer nok ikke så lenge. Forhåpentligvis tar han det igjen om morgenen, og hvis ikke så får han få en litt lenger dagdupp. Går nok fint. :)

Anonymous poster hash: 34be7...f3f
Skrevet

Da Tror jeg at jeg tar henne opp, dersom hun våkner. Så får vi heller ta den timen/timene med våkentid :-) hun liker jo å sove på morgenen, så da blir det vel heller bare sein morgen på 1 nyttårsdag :-)

Takk for svar :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...