Anonym bruker Skrevet 30. desember 2013 #1 Skrevet 30. desember 2013 Jeg har gitt ettåringen min rosiner hver dag i det siste ( 15-20 stk ) for at han skal sitte i ro i lekegrinden mens jeg gjør noe, men så begynte jeg å lure på om det faktisk er usunt eller om det er greit? Det er ihvertfall veldig praktisk. Håper på seriøse svar, ikke av typen; "åh for en dårlig mor du er som sperrer barnet ditt inne i bak et gitter." Osv...... Anonymous poster hash: 04eac...0bf
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2013 #2 Skrevet 30. desember 2013 Det er ikke bra å gi ungene for mye rosiner pga muggsoppen den inneholder. Jeg ville ikke gitt en ettåring rosiner daglig. Anonymous poster hash: 44439...47b
Roselilly Skrevet 30. desember 2013 #3 Skrevet 30. desember 2013 Mener at barn under en viss alder ikke skal ha rosiner - i hvert fall restriksjoner på hvor mye. Pgs muggsopp som det er mye av i rosiner. Det er jo mye sukker i rosiner, så ikke noe de bør ha mye av i hvert fall. Tror du finner mer om det hvis du googler rosiner og små barn f.eks.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2013 #4 Skrevet 30. desember 2013 Søk på google. Anbefales ikke til barn under 3 år pågrunn av noe muggsopp deres små mager ikke tåler like godt. Anonymous poster hash: 03f8d...ad3
Regina_George Skrevet 30. desember 2013 #5 Skrevet 30. desember 2013 Det er veldig mye sukker i tørket frukt, altså rosiner. Vet søsteren min ga sine sånne små bokser med rosiner da de var små for da kunne de sitte å pusle med de små pølsefingrene sine og fikle ut rosiner:p Etterhvert puttet hun andre ting i boksene, f.eks agurk og gulrot i små,små biter.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2013 #6 Skrevet 30. desember 2013 Mine fikk litt rosiner om ikke hver dag, men ofte fra de var 1 år. Det fikk jeg og søsknene mine også Anonymous poster hash: b9463...521
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2013 #7 Skrevet 30. desember 2013 Takk for svar. Skal google litt etterpå, men blir nok til at jeg slutter å gi han rosiner (ihvertfall daglig som det har vært i ca to uker nå. Før det har han aldri fått rosiner.) Har dere noen andre tips til hva jeg kan gi han istedenfor som er sunt og ikke sukker i ? Det er vel kanskje en dårlig uvane å måtte gi han noe spiselig hver gang jeg trenger at han skal sitte litt i ro så jeg får gjort noe, men han kan lett sitte i et kvarter/tjue min hvis han først får noe smått å tygge på, i motsetning til hvis han bare blir satt i lekegrinden uten noe spiselig. Da hyler han og vil ut etter tre min liksom. Uff, høres ikke bra ut ser jeg når jeg skriver det. Hva gjør dere når dere trenger ti min uten en turbounge som raser rundt og dere er aleine? Anonymous poster hash: 04eac...0bf
jostine Skrevet 30. desember 2013 #8 Skrevet 30. desember 2013 Takk for svar. Skal google litt etterpå, men blir nok til at jeg slutter å gi han rosiner (ihvertfall daglig som det har vært i ca to uker nå. Før det har han aldri fått rosiner.) Har dere noen andre tips til hva jeg kan gi han istedenfor som er sunt og ikke sukker i ? Det er vel kanskje en dårlig uvane å måtte gi han noe spiselig hver gang jeg trenger at han skal sitte litt i ro så jeg får gjort noe, men han kan lett sitte i et kvarter/tjue min hvis han først får noe smått å tygge på, i motsetning til hvis han bare blir satt i lekegrinden uten noe spiselig. Da hyler han og vil ut etter tre min liksom. Uff, høres ikke bra ut ser jeg når jeg skriver det. Hva gjør dere når dere trenger ti min uten en turbounge som raser rundt og dere er aleine? Anonymous poster hash: 04eac...0bf Frukt?
Hringariki Skrevet 30. desember 2013 #9 Skrevet 30. desember 2013 Puffet ris, agurkskiver, smoothie (sånnpose man suger på).... oppdelte druer, blåbær, mandariner, melon, blåbær osv...
Hringariki Skrevet 30. desember 2013 #10 Skrevet 30. desember 2013 Litt sunnere frokostblanding (all-bran o.l.) er også en slager her
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2013 #11 Skrevet 30. desember 2013 Oppskåret frukt, agurk, kavring, ostebiter osv Anonymous poster hash: 03f8d...ad3
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2013 #12 Skrevet 30. desember 2013 Det er ikke anbefalt å gi små barn mer en 50 g rosiner i uka fikk jeg beskjed om da jenta mi fikk veldig mye mer enn det en periode. Dette var det en lærer i ernæring og fysiologi som fortalte meg. Merket stor forskjell på avføringen hennes da vi sluttet å gi ho rosiner. Anonymous poster hash: a2d40...410
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2013 #13 Skrevet 30. desember 2013 Jeg er alene 24/7 og skjønner ikke helt hva du skal med leikegrind? Anonymous poster hash: 2a207...14c
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2013 #14 Skrevet 30. desember 2013 Jeg er alene 24/7 og skjønner ikke helt hva du skal med leikegrind? Anonymous poster hash: 2a207...14c Og hva mener du at din manglende evne til å forstå ting har med saken å gjøre? Anonymous poster hash: 87e99...b38
soleia Skrevet 30. desember 2013 #15 Skrevet 30. desember 2013 http://www.matportalen.no/rad_til_spesielle_grupper/tema/barn/vaer_paapasselig_med_inntak_av_rosiner_til_smaa_barn
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2013 #16 Skrevet 30. desember 2013 Jeg er alene 24/7 og skjønner ikke helt hva du skal med leikegrind? Anonymous poster hash: 2a207...14c Lekegrinden er god å ha da barnet mitt er høyt og lavt og plukker på alt og river ned, og en gang i blandt i løpet av dagen så trenger jeg et kvarter eller noe sånn for å få gjort noe som han ikke kan være med på. Kanskje ditt barn er av det mer rolige slaget? Men takk for tips på det jeg spurte om i hovedinnlegget Hi Anonymous poster hash: 04eac...0bf
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2013 #17 Skrevet 30. desember 2013 http://www.matportalen.no/rad_til_spesielle_grupper/tema/barn/vaer_paapasselig_med_inntak_av_rosiner_til_smaa_barnTakk for link Anonymous poster hash: 04eac...0bf
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2013 #18 Skrevet 30. desember 2013 Takk for mange gode tips!:-) Nå har jeg kastet alle rosineskene i skapet, hehe. Anonymous poster hash: 04eac...0bf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå