ærlig talt Skrevet 30. desember 2013 #26 Skrevet 30. desember 2013 Nei, definitivt ikke. Men om du føler deg sosial, opplagt og har en "snill" baby - kjør på
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2013 #27 Skrevet 30. desember 2013 Kort sagt: NEI! Anonymous poster hash: 8a4cf...ec5
Musemora Skrevet 30. desember 2013 #28 Skrevet 30. desember 2013 Ja absolutt. Har hatt ks en gang og kunne glatt dratt på hyttetur 2 uker etter det.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2013 #29 Skrevet 30. desember 2013 Har selv vært på hyttetur med baby flere ganger uten innlagt vann og strøm, det går bra . Men tenk nå på hvordan uteteperaturen er og om du er sprek etter fødselen, om du får god hjelp? Regn med at du må bli inne med baby. Er det ei hytte med innlagt vann og strøm samt vei til og det ikke er langt dit ( 1 til 2 timer) så vil det nok gå bra. Synes to uker etter fødsel virker litt ambisiøst men vi er ulike. Jeg selv ventet to mnd etter fødselen Anonymous poster hash: 5ba5e...fc9
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2013 #30 Skrevet 30. desember 2013 Kommer an på formen. Er den god ville jeg reist, om ikke nei. Jeg hadde takket ja med forbehold om at det kunne endre seg. Anonymous poster hash: 43dfd...f80
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2013 #31 Skrevet 30. desember 2013 4 uker etter fødselen hadde jeg kraftig brystbetennelse og var helt utav meg, så det kunne ikke falt meg inn... Hadde jeg vært frisk, kunne det ikke falt meg inn da heller... Ro og fred hjemme er best for å bli kjent med lille... Anonymous poster hash: 840f2...044
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2013 #32 Skrevet 30. desember 2013 Jeg ville sett det an. Kun hvis jeg kunne komme på kort varsel. Man vet jo aldri hvilken baby eller barseltid man får. I utgangspunktet ville jeg nok holdt meg hjemme, særlig hvis d er primitive forhold. Blir et hav av muligheter for hytteturer senere. Men som sagt det bør du kjenne på selv når drn tid kommer. Må du svare nå så ville jeg anbefalt å sagt neitakk Anonymous poster hash: c8bf3...427
MrsMilla Skrevet 30. desember 2013 #33 Skrevet 30. desember 2013 Da altså med babyen og dens barn også Anonymous poster hash: 1276e...e46 Tviler. Høres ut som stress. Nattevåk på ei hytte, plutselig brystbetennelse etc. Spesielt fordi man ønsker jo å ha det moro og være sosial når man er på hyttetur - ideen høres jo artig ut - men lukter at det ikke fungerer som man ønsker i praksis........
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2013 #34 Skrevet 30. desember 2013 Jeg dro til Gran Canaria da førstemann var 13 dager, var der i nesten 3 mnd, det gikk helt supert:-) Anonymous poster hash: b3218...e2f
LME1001 Skrevet 30. desember 2013 #35 Skrevet 30. desember 2013 (endret) Jeg sov på vår hytte med min 10 dager gamle sønn. Der er det ikke innlagt vann, ingen strøm og kun utedo. Ikke kan man parkere rett utenfor hytta, heller. Gikk utmerket!! Ungen ammet og sov hele natta, så det var ingen problem. However; jeg ville ikke lovet meg vekk til noe nå. Se an helsa di og hvordan den nyfødte "oppfører" seg mtp legging, soving, amming osv. Endret 30. desember 2013 av LME1001
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2013 #36 Skrevet 30. desember 2013 En ting er å dra med bare familie, en annen ting er å dra med venner som kanskje er på et annet stadie. De har kanskje ingen barn eller så gar de størrre barn. Uansett, jeg ville ikke svart nå. Uansett hva andre sier her inne, så vet du aldri hva du vil før du faktisk står der med en baby som du fortsatt ikke aner noenting om. Hva om den har kolikk? Hva om du må opp flere gang for natt ig den gråter og du får dårlig samvittighet fordi den kan vekke de andre. Eller at dere endelig får sove på morgenen etter nattevåk, men da bråker de andre. Kanskje får du en stille og rolig baby hvor alt går kjempegreit. Poenget er at det vet du ikke før den helga kommer. Min baby sov og var rolig som bare det de to første ukene. De neste ukene ville han ikke sove og skulle bare ligge inntil brystet. Jeg var sliten og ikke interessert i å være så sosial. Glad jeg var hjemme. Så vent og de det an uansett!! :-) Anonymous poster hash: c8bf3...427
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2013 #37 Skrevet 30. desember 2013 Før jeg fødte, kunne jeg nok sikkert ha vurdert en sånn tur. MEN; jeg endte i hastesnitt, elendig form i 6 uker, baby som ikke ville amme, flaskekoking, osv osv. Så da hadde en sånn tur vært HELT uaktuelt. Så, ta det som det kommer er mitt råd. INGEN er like! Anonymous poster hash: 8a4cf...ec5
Superdolly Skrevet 30. desember 2013 #38 Skrevet 30. desember 2013 babyer dør ikke av og komme seg ut. HYSTERI Anonymous poster hash: 39e67...93b Nei, babyen vil ikke ta skade av det. La du merke til at de fleste som har sagt nei, absolutt ikke hevder at det er farlig for babyen? Jeg ville nok ikke gjort det, og da mest av hensyn til meg selv. Etter fem, seks uker syntes jeg det var deilig å kunne dusje hver dag og gå på innedo og ha et varmt hus sånn at jeg ikke trengte å fyre hver gang jeg måtte opp om natta. Men det er meg. Standarden på vår hytte er enkel, med utedo, ikke strøm og innlagt vann. Men babyen hadde nok ikke tatt skade av det. Der har du rett. Å kalle det hysteri med store bokstaver at en velger å ta litt hensyn til seg selv i barseltiden var å ta litt hardt i synes jeg.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2013 #39 Skrevet 30. desember 2013 Med førstemann hadde det gått fin, fint. Med nr to var jeg ikke klar for noe slikt før det var gått nærmere året. Umulig å vite i forkant tenker jeg. Takk ja med forbehold Anonymous poster hash: 899e9...d02
Hønemor30 Skrevet 30. desember 2013 #40 Skrevet 30. desember 2013 Kan dere ikke takke ja med forbehold? Evn så kan jo mann og datter reise noen dager om det viser seg at du ikke orker. Men jeg hadde glatt blitt med om ting lå tilrette for det og alt var bra.
Love my kidz Skrevet 30. desember 2013 #41 Skrevet 30. desember 2013 Hos oss startet kollikk da babyen var 10 dager. Sånt vet man ikke om i forkant, og de fleste blir ikke rammet, men vi hadde måttet avlyst pga det. Men kan dere takke ja med forbehold er jo det alle tiders
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2013 #42 Skrevet 30. desember 2013 Jeg var på hyttetur med mine tvillinger, mann og treåring da tvillingene var seks uker. Det gikk flott det, men det var om sommeren, da. Husker lange trilleturer, pumping, koking av flasker, bæring av kolikkbabyer og lite søvn. Kaos var det, men det var det hjemme også. Med bare én baby hadde jeg ikke nølt et sekund! Anonymous poster hash: 60ad7...463
me_87 Skrevet 30. desember 2013 #43 Skrevet 30. desember 2013 Jeg fikk kolikkbaby og var veldig deprimert så nei. Men hadde jeg hatt en baby uten kolikk å visst jeg ikke var deprimert,så hadde jeg lett vært med på hyttetur ja! Hadde vært koselig det
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2013 #44 Skrevet 30. desember 2013 Ser mange svarer at de dro med familie uten problem. Det er for meg noe helt annet enn å reise med venner. Jeg hadde følt at jeg måtte ta andre hensyn da, uansett hvor gode og snille vennene er. Bare familie er jo nesten det samme som å være hjemme.. Anonymous poster hash: c8bf3...427
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2013 #46 Skrevet 30. desember 2013 Ja, selfølgelig. Vi var på hytta da mini var 2 uker i en uke, der er det lav standard med utedo. Så var vi på en hyttetur med venner da han var 5 uker, uten innlagt vann og strøm. Gikk kjempefint:) Var aldri i mine tanker at vi måtte være hjemme fordi han bare var noen uker. Anonymous poster hash: 80778...9af
Tired mama Skrevet 30. desember 2013 #47 Skrevet 30. desember 2013 babyer dør ikke av og komme seg ut. HYSTERI Anonymous poster hash: 39e67...93b Er ikke pga hysteri at jeg ikke hadde villet det. Da mine var babyer satt jeg med puppen ute omtrent hele tiden på det tidspunktet. Hadde ikke vært koselig på hyttetur med andre. I tillegg var to av mine veldig urolige på kveldstid. Hadde ikke vært gøy og gått rundt og bysset og båret hele kvelden foran en annen familie. Andre får selvfølgelig gjøre som de føler for. Spørsmålet var om vi hadde sagt ja til hyttetur en måned etter fødsel. Jeg hadde ikke det, derfor mitt svar.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2013 #48 Skrevet 30. desember 2013 Min baby gråt hele nettene frem til han var ca 3 mnd, så det hadde ikke gått av hensyn til de andre. Men var det en baby som sov greit, og det var innlagt strøm/vann og vei fram til hytta, så ja. Anonymous poster hash: b1a9c...25a
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2013 #49 Skrevet 30. desember 2013 Det handler ikke om å ikke kunne gjøre noe annet enn å sitte hjemme fordi man har fått baby. Det handler om at man ikke vet hvordan formen eller lysten er så kort tid etter fødsel. Man bør ta ting som de kommer den første tiden. Hadde formen min vært fin og babyen lite krevende kunne jeg reist på jordomseiling. Baby ingen hindring. Poenget er fortsatt at man BØR vente og se det an. Ingen fasitsvar. Det er kun du som vet hva som passer for deg og din baby når den tid kommer. Ingen andre som kan gi deg det rette svaret for deg! Nattinatt! ;-) Anonymous poster hash: c8bf3...427
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2013 #50 Skrevet 30. desember 2013 Jeg ville reist, for så lenge de har barn selv vet de godt at en ikke kan styre en baby. Vi reiste med noen venner da deres baby var ca. 1 med. og da var vi 4 voksne som koste oss med 4 barn. Mor fikk også sovet ut siden jeg som liker å stå opp tidlig tok over babyen etter hun hadde ammet henne 😊 Anonymous poster hash: ce04c...b12
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå