Anonym bruker Skrevet 30. desember 2013 #1 Skrevet 30. desember 2013 Fikk ikke til ammingen med nummer 1 og delemnet og pumpet ikke 4 mnd. Jeg har pcos og fikk lite melk. Og med en baby som ikke ville ha pupp, flaske eller melk fra kopp etter mye om og men så gruer jeg meg litt til dette. Venter nr 2 i januar og vil så gjerne amme! Hva gjorde dere når dere var ute på tur og babyen ble akutt sulten? Ammet nærmeste grøftekant? Kan se for meg noen spennende episoder med amming og eldste på vei hjem fra barnehagen. Og er det lurt å amme "døgnet rundt" de første ukene for å få opp produksjonen? Har dere noen råd? Anonymous poster hash: 1e3bd...c76
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2013 #2 Skrevet 30. desember 2013 Ammehjelpen.no har svar på dette. Anonymous poster hash: bbd6e...7ea
<3 2G <3 Skrevet 30. desember 2013 #3 Skrevet 30. desember 2013 Tror den beste hjelpen er om du klarer å slappe av å ta det som det kommer
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2013 #4 Skrevet 30. desember 2013 Enig med 2G, slapp av og ta det som det kommer. Barn nr 2 er et helt annet barn, derfor kan opplevelsen bli helt annerledes. Jeg ammet døgnet rundt. Ikke fordi jeg ønsket, men fordi babyen ønsket. Det var også veldig greit å dra ut med babyen når man ammet, for da kunne jeg bare sette meg ned å amme en time i forveien (hun brukte laaaang tid på å bli ferdig. Koste mye med puppen, ikke kun spiste). Så var hun ikke sulten når vi var ute et par timer. Klart, det hendte hun ville ha kosen, men i vognen roet hun seg uten pupp så lenge hun ikke var sulten. Anonymous poster hash: c8e83...8f8
Lillababy Skrevet 30. desember 2013 #5 Skrevet 30. desember 2013 Hei! Vil berre sei lykke til! Eg og strevde masse med nr 1, og venter no nr 2. Nr ein amma eg til5,5 mnd kontinuerlig. gav mme om kvelden, følte eg ikkje kunne gje meir, for å unngå å mista melka, eg amma heile tida men det blei aldri nok. etter 5,5 mnd datt han ut av vekt-kurven og eg gav meg. Denne gongen har eg tatt eit valg i forkant, også av hendyn til det barnet me alt har. Eg har verkeleg lyst å amma og tenker morsmelk er best. men ikkje for ein kvar pris. trur imidlertid det er vanskeleg å tenka klart når ein står midt i det. det er dette "flink-pike" syndromet. vil liksom amma for ein kvar pris. men eg har altså bestemt meg for alt no at eg gjer det max 2 mnd. er ikkje amminga på plass då ( inkludert ein tilfredsbaby som legg på seg godt nok) så skal eg gje meg. Lykke til, håpar for oss begge at det blir annleis denne gongen, kjenner nokon som har opplevd det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå