Gå til innhold

Hvordan hadde du reagert hvis du fikk en flott julegave..

Anbefalte innlegg

Skrevet

..som det viser seg at vedkommende hadde stjålet?

(F.eks du skal bytte farge el. og de i forretningen har manko på akkurat den tingen du holder i hendene).

(Ikke nødvendig å komme med kommentarer om at gaven kan være kjøpt et annet sted, Internett etc. Gå utifrå at den ER stjålet)

Anonymous poster hash: a15c0...651

Videoannonse
Annonse
Skrevet

..som det viser seg at vedkommende hadde stjålet?

(F.eks du skal bytte farge el. og de i forretningen har manko på akkurat den tingen du holder i hendene).

(Ikke nødvendig å komme med kommentarer om at gaven kan være kjøpt et annet sted, Internett etc. Gå utifrå at den ER stjålet)

Siden du ikke kan bevise det ville det bare føltes ubehagelig.

Du kan jo nevne til giver når du skulle bytte fikk du problemer fordi de trodde DU hadde stjålet den. Bare for å se reaksjonen. Litt moro må en få ha med en tyv.

Anonymous poster hash: b9b24...a73

Skrevet

Hadde jeg ikke hatt samvittighet til å beholde - hvis jeg visste den var stjålet, hadde jeg tenkt på det hver gang jeg så den.

Hadde gitt den tilbake til avsender med èn gang, og sagt "Takk, men nei takk"

Skrevet

Hadde vel blitt sjokkert!!! Og veldig flau/ille berørt på givers vegne. Og egne, siden jeg sto i butikken med tyvgodset.

Anonymous poster hash: 0d5e4...ad9

Skrevet

Huff, da vet jeg nesten ikke hva jeg hadde gjort :/

Hvis jeg visste uten tvil at gaven var stjålet så håper jeg at jeg hadde hatt mot til å ta det opp med den jeg fikk gaven av. Ville forklart at jeg ikke kan ta imot tjuvgods, at jeg ikke støtter en kriminell handling.

Jeg ville nok sagt at jeg kunne ha forståelse for at det er vanskelig å ikke ha økonomi til å gi det man ønsker, men at det ikke er noe argument som på noen måte forsvarer tjuveriet!

Jeg ville levert gaven tilbake til giveren og oppmuntret personen til å ta den tilbake til butikken, evt ville jeg tilbydt meg å bli med personen til butikken og sørget for at personen skaffet seg hjelp slik at den ikke lenger så behov for å stjele.

Jeg ville gjort det veldig klart at jeg ikke godtar tjuveri!

Men det kommer an på omstendighetene også. Har hørt om demente som har stjålet, og da mener de jo egentlig ikke å gjøre det. Og så har du de som er kleptomane, som diagnose.

Er det psykiske årsaker som ligger bak tror jeg at jeg hadde blitt veldig usikker på hvordan jeg skulle ta det opp, evt tilby å hjelpe til for at personen får hjelp.

Anonymous poster hash: 6d4d6...90a
Skrevet

Huff, da vet jeg nesten ikke hva jeg hadde gjort :/

Hvis jeg visste uten tvil at gaven var stjålet så håper jeg at jeg hadde hatt mot til å ta det opp med den jeg fikk gaven av. Ville forklart at jeg ikke kan ta imot tjuvgods, at jeg ikke støtter en kriminell handling.

Jeg ville nok sagt at jeg kunne ha forståelse for at det er vanskelig å ikke ha økonomi til å gi det man ønsker, men at det ikke er noe argument som på noen måte forsvarer tjuveriet!

Jeg ville levert gaven tilbake til giveren og oppmuntret personen til å ta den tilbake til butikken, evt ville jeg tilbydt meg å bli med personen til butikken og sørget for at personen skaffet seg hjelp slik at den ikke lenger så behov for å stjele.

Jeg ville gjort det veldig klart at jeg ikke godtar tjuveri!

Men det kommer an på omstendighetene også. Har hørt om demente som har stjålet, og da mener de jo egentlig ikke å gjøre det. Og så har du de som er kleptomane, som diagnose.

Er det psykiske årsaker som ligger bak tror jeg at jeg hadde blitt veldig usikker på hvordan jeg skulle ta det opp, evt tilby å hjelpe til for at personen får hjelp.

Anonymous poster hash: 6d4d6...90a

Vet ikke hva som er årsaken til at gaven ble stjålet, det er i allefall ikke dårlig økonomi hos giver. Og det er en DYR gave, pleier alltid å då dyre gaver av vedkommende, selv om jeg gir gaver tilbake til en mye lavere pris.. Skjønner nå hvorfor jeg alltid har fått disse flotte gavene...

Skrevet

Hvordan kan du vite at den er stjålet? Er varen så eksklusiv at det er finnes kun et eksemplar av hver farge i Norge?

Anonymous poster hash: c99b3...766
Skrevet

Huff, for en kjiip situasjon. Mulig jeg bare hadde lagt gaven i en skuff? Hvis vedkommende nektet. Hadde vært litt rådløs faktisk

Skrevet

Hvis jeg viste hvem som var den riktige eieren ville jeg nok gitt tingen tilbake til denne. Om jeg hadde fortalt hvem jeg hadde fått gaven av kommer nok litt ann på omstendighetene. Jeg vet heller ikke hva jeg hadde gjort i forhold til giveren.

Anonymous poster hash: 3a983...59e

Skrevet

Jeg ville vel latt som ingenting... Piiiinliiiig....

Anonymous poster hash: b125f...f9b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...