Anonym bruker Skrevet 30. desember 2013 #1 Skrevet 30. desember 2013 Jeg stekte et kalkunlår i går, spiste noe av det i går, og skal spise resten i dag og evt fryse rester. Men kan jeg renskjære og så koke kraft av benet selv om dette er stekt før?? Jeg tåler ikke kylling, så derfor har jeg aldri kyllingkraft, så kom plutselig på at jeg kanskje kan koke kalkunkraft. Så - alle kloke, erfarne kraftkokedamer... kan jeg gjøre dette? Anonymous poster hash: 00850...5a0
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2013 #2 Skrevet 30. desember 2013 Ja, du kan det. Sleng i litt rotgrønnsaker så blir det sikkert bra, men tåler du kalkun når du ikke tåler kylling? Anonymous poster hash: 4bfe5...16f
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2013 #3 Skrevet 30. desember 2013 Ja, du kan det. Sleng i litt rotgrønnsaker så blir det sikkert bra, men tåler du kalkun når du ikke tåler kylling? Anonymous poster hash: 4bfe5...16f Takk for svar! Ja, jeg gjør det - kalkun og kylling inneholder ulike stoffer (husker ikke hva de heter... lektiner??), og jeg reagerer på dem i kylling, men ikke på dem i kalkun Da blir det kraftkoking her i kveld Hvor mye væske vil du forresten ha til en slikt lår? Dekke det med vann? Har heldigvis div. rotgrønnsaker, så tror det kan bli god kraft Anonymous poster hash: 00850...5a0
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2013 #4 Skrevet 30. desember 2013 Ja, du kan det. Sleng i litt rotgrønnsaker så blir det sikkert bra, men tåler du kalkun når du ikke tåler kylling?Anonymous poster hash: 4bfe5...16f Takk for svar! Ja, jeg gjør det - kalkun og kylling inneholder ulike stoffer (husker ikke hva de heter... lektiner??), og jeg reagerer på dem i kylling, men ikke på dem i kalkun Da blir det kraftkoking her i kveld Hvor mye væske vil du forresten ha til en slikt lår? Dekke det med vann?Har heldigvis div. rotgrønnsaker, så tror det kan bli god kraft Anonymous poster hash: 00850...5a0 bare ta vann så det dekker. Skulle kraften bli for konsentrert er det bare å spe den litt etterpå, men for sterk kraft har jeg aldri vært borte i.Jeg synes foresten det blir best å koke kraften i en jerngryte. Da kan du surre beinet, sliterne og hva du måtte ha, i litt smør først slik at du får litt stekeskorpe før du heller over vann. Anonymous poster hash: 4bfe5...16f
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2013 #5 Skrevet 30. desember 2013 Jeg synes foresten det blir best å koke kraften i en jerngryte. Da kan du surre beinet, sliterne og hva du måtte ha, i litt smør først slik at du får litt stekeskorpe før du heller over vann. Anonymous poster hash: 4bfe5...16f bare ta vann så det dekker. Skulle kraften bli for konsentrert er det bare å spe den litt etterpå, men for sterk kraft har jeg aldri vært borte i. Har ikke jerngryte, men har en stor annen kasserolle som jeg nok kan steke det litt i. Takk for tips Anonymous poster hash: 00850...5a0
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2013 #6 Skrevet 30. desember 2013 Putt i litt løk også. Løk og gulrot sammen gjør underverker Anonymous poster hash: aa816...a9b
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2013 #7 Skrevet 30. desember 2013 Løk og gulrot er notert Har litt sellerirot også og purre som jeg kanskje prøver å ha i. Anonymous poster hash: 00850...5a0
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2013 #8 Skrevet 30. desember 2013 Blir så imponert over dere!! Anonymous poster hash: ad684...17a
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2013 #10 Skrevet 30. desember 2013 Også en suppekvast Det har jeg ikke, men hvilke krydder bruker du da? Har det meste som vanlig krydder i skapet. Timian..... og hva mer passer til kalkunen? Anonymous poster hash: 00850...5a0
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2013 #11 Skrevet 30. desember 2013 Bra jeg ikke kastet meg over gryten med det samme - får jo stadig gode tips her Anonymous poster hash: 00850...5a0
MammantilNurket Skrevet 30. desember 2013 #12 Skrevet 30. desember 2013 Også en suppekvast Det har jeg ikke, men hvilke krydder bruker du da? Har det meste som vanlig krydder i skapet. Timian..... og hva mer passer til kalkunen? Anonymous poster hash: 00850...5a0 Hvis du har litt gas i medisinskapet ditt kan du lage et lite "knytte" med tørkede urter. Jeg har helt dilla på timian og rosmarin om dagen
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2013 #13 Skrevet 30. desember 2013 Også en suppekvast Det har jeg ikke, men hvilke krydder bruker du da? Har det meste som vanlig krydder i skapet. Timian..... og hva mer passer til kalkunen? Anonymous poster hash: 00850...5a0 Hvis du har litt gas i medisinskapet ditt kan du lage et lite "knytte" med tørkede urter. Jeg har helt dilla på timian og rosmarin om dagen Just in time - nå har jeg akkurat funnet frem gryta Hadde både timian og rosmarin på potetene som ble bakt i går, så da blir det slik nå også Gas er det verre med - men må vel sile kraften etterpå uansett Anonymous poster hash: 00850...5a0
MammantilNurket Skrevet 30. desember 2013 #14 Skrevet 30. desember 2013 Også en suppekvast Det har jeg ikke, men hvilke krydder bruker du da?Har det meste som vanlig krydder i skapet. Timian..... og hva mer passer til kalkunen? Anonymous poster hash: 00850...5a0 Hvis du har litt gas i medisinskapet ditt kan du lage et lite "knytte" med tørkede urter. Jeg har helt dilla på timian og rosmarin om dagen Just in time - nå har jeg akkurat funnet frem gryta Hadde både timian og rosmarin på potetene som ble bakt i går, så da blir det slik nå også Gas er det verre med - men må vel sile kraften etterpå uansett Anonymous poster hash: 00850...5a0 Dette kommer til å bli kraften sin, ja Om du ikke bruker alt kan kraften fint fryses i isterningpose.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2013 #15 Skrevet 30. desember 2013 Om du ikke bruker alt kan kraften fint fryses i isterningpose. Dette kommer til å bli kraften sin, ja Lukter godt i huset nå Prøvde å knekke lårbeinet i to, men det var jeg ikke sterk nok til, gitt Prøvde å lage hakk i det med en skarp kniv for så å dele det, men det gikk heller ikke. Kunne trengt en hammer, men det har jeg ikke nå. Vurderte å bruke en stein til å slå kniven med, men da ville jeg nok fått sjefskokkpolitiet på døren fordi jeg ødela kniven min, så det turde jeg ikke. Men fikk presset det ned i gryta likevel... Hvor mye koker du/dere kraften inn etterpå, da? Har laget kraft bare en gang før og det er noen år siden.... Anonymous poster hash: 00850...5a0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå