Gå til innhold

Er alle ukritiske til å gi barna stjerneskudd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mulig jeg er veldig streng, men her blir det ikke kjøpt noen. Det er tross alt 16 års aldersgrense, og brannsåra etter uhell med dem er ikke akkurat pene. Er jeg alene om å være så streng?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gir stjerneskudd :) Fikk i fjor da hun var 2 år og har kjøpt i år også. Stjerneskudd er herlig!!

Kan aldri huske at mine foreldre var strenge med stjerneskudd og det gikk noen polvotter på nyttårsaften, hehe ;)

Skrevet

Kjem vel an på alder på barnet, småbarn som spring rundt med stjerneskudd er galskap. Skulebarn som held seg rolige er ok synes eg.

Gjest Julia1984
Skrevet

Her får barna stjerneskudd. Vi er da flere voksne sammen med dem!!

Ja, du er streng.

Skrevet

Jepp..... minsten får lov til å holde stjerneskudd under oppsyn av meg. Og alle de andre ungene har hatt det. Det jeg husker best fra da jeg var liten på nyttårsaften, er faktisk stjerneskudd :D

Skrevet

Er det 16 års aldersgrense på stjerneskudd? :-O Det visste jeg ikke. Barna mine har fått stjerneskudd fra de er 2 år gamle. De har beskyttelsesbriller på og jeg står rett ved siden av, så jeg føler det er sikkert og trygt.

Anonymous poster hash: 3a189...c43
Skrevet

Pass seg, HI.....en rakett kan treffe deg

Herregud, dere er vel voksne som holder barna under oppsyn.

Anonymous poster hash: 58e2c...360

Skrevet

Kvar får ein kjøpe beskyttelsesbriller?

Skrevet

Vi fikk dem gratis da vi kjøpte stjerneskudd.

Både han på snart 2 og 4-åringen har testet stjerneskudd i dag. Så lenge de står stille og vi voksne står ved siden av dem synes jeg det er helt greit.
Skrevet

Vi fikk gratis der vi kjøpte stjerneskudd

Anonymous poster hash: 435b2...f5f

Skrevet

Jeg har kjøpt stjerneskudd til min på 3 år, men han får nok ikke holde i det helt selv nei. (Og pappas jobbhansker skal has på) Blir nok stas!

Skrevet

Vi fikk gratis der vi kjøpte stjerneskudd

Anonymous poster hash: 435b2...f5f

Pokker då.. Det fekk ikkje eg :(

Skrevet

Jeg har vært kritisk tidligere år. Barna er nå 4 og 6, og vi har kjøpt inn, men kan hende vi voksne holder og de får se på. Husker godt at jeg synes stjerneskudd var fantastisk som liten.

Anonymous poster hash: db3e2...27c
Skrevet

Vi fikk dem gratis da vi kjøpte stjerneskudd.

Både han på snart 2 og 4-åringen har testet stjerneskudd i dag. Så lenge de står stille og vi voksne står ved siden av dem synes jeg det er helt greit.

Eg får leite litt på butikken i morgon:)

Skrevet

Etter å ha sett stjerneskudd brenne ned på tre sekunder rett i hånden på han som tente dem, får ikke ungene sterneskudd.

Han fikk store brannskader og måtte på sykehus.

Anonymous poster hash: f1a9e...87d

Skrevet

Regelen hos oss er. Må være over 7 år. Bruke briller og stå sammen med en voksen.

Vesla GLEDET seg til å bli 7 og var SÅ stolt når hun fikk holde sin egen. :-)

Anonymous poster hash: 5b073...b75

Skrevet

Alle som selger raketter og stjerneskudd, selger også briller til ca 10 kr paret.

Skrevet

Nei, minste her brente seg akkurat nå og sitter med hånda i vannglass. Aldri mer stjerneskudd til barna 😔

Skrevet

Barnet mitt er 3 år og får stjerneskudd. Han fikk i fjor også. Ser ikke problemet ettersom han ikke får lov til å springe rundt med, og vi er dessuten 4 voksene som følger godt med hele tiden. Barnet selv syns det er kjempemorsomt!

Jeg har hatt stjerneskudd på nyttårsaften hele barndommen, likeså med mine to søsken og alle de andre barna vi feiret med (ca 5 andre barn). Hverken jeg eller min mor eller far kan huske et eneste uhell relatert til stjerneskudd.

Skrevet

Ullvotter, beskyttelsesbriller og en voksen ved siden av og barn som er gamle nok til å ikke prøve å "ta på lyset" så går det greit. Jeg holder den mens jeg tenner og bøyer ståltråden i en "s" så hånda ikke kommer nerme det som brenner.

Skrevet

Ja,de får dem. mange hystriske mødre ja. de er 2,5 og 4,5 år

Anonymous poster hash: d1fb7...28d
Skrevet

Jeg har tenkt å la vår treåring få i år. Under oppsyn, så klart. Briller var lurt, det skal jeg skaffe.

Skrevet

Her har får guttungen, 4 år, stjerneskudd.Fikk i fjor også.

Har på beskyttelsesbriller. Dette får vi gratis hvert år når vi kjøper raketter/stjerneskudd. Og passer på ikke har på klær som smelter fort ved varme. Votter er et must. Jeg står alltid rett ved siden av han.

Og vi har i dag snakket om at man må være veldig forsiktig.

Han var så flink i fjor. Sto helt stille med armen strak ut, så tror nok det går bra i år også.

Anonymous poster hash: c20a4...4c8
Skrevet

Vi er ikke ukritiske, men når barna har vært store nok til å skjønne at man ikke skal ta på det som brenner, at det er varmt en stund etter det har slukner og at man ikke skal løpe rundt med de har de fått holde i stjerneskudd. Og det har nok vært mange år før de ble 16 gitt ;)

Men i år har jeg (igjen) fått tittelen som verdens kjipeste da jeg ikke vil kjøpe fyrverkeri til tenåringen på 16 år. 18 års grensen på det er like absolutt som på alkohol i mine øyne og blir ikke skaffet i hjemmet før alderen er nådd. Der kan ikke mamma være for å passe på heller ;)

Som jeg sa til den furtne, så er jeg så kul resten av året at jeg tåler noen dager som dritkjip :P kommentaren falt IKKE i god jord :D

Skrevet

Jeg har sertifikat i pyroteknikk klasse 2 (har aldri turt å bruke det - skummeeeelt!!)

Ut i fra de tingene jeg vet om fyrverkeriet man får kjøpt til nyttår her i landet er mitt råd: Ikke kjøp det!! Og gi det iaf IKKE til ungene.

Jeg hadde aldri turt å bruke det selv. Mye ustabilt og mye dårlig.

Anonymous poster hash: ede63...7e6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...