Anonym bruker Skrevet 30. desember 2013 #1 Skrevet 30. desember 2013 MIn førsteklassing har vært på sfo i dag. Det var kun 10 barn der, og ingen av de han vanligvis leker med, men han kjenner alle. Gutten min elsker å være på sfo og vil helst være der lengre når han blir hentet. Da vi kom og hentet ham kl 14, var han helt knust og begynte å gråte når vi satte oss i bilen. Han sa at ingen ville leke med ham og at han hadde kjedet seg og hatt en fæl dag. Det tok 2 timer før han sluttet å gråte ;( Jeg spurte om ikke de voksne prøvde å få ham inn i leken, men nei de satt mest og pratet med hverandre. Gutten min har mange venner og er en populær kompis, men i dag ble altså alt helt feil. Jeg har selv jobbet mange år i skolen og i barnehage, og ser jeg et barn som faller utenfor, finner jeg på noe med det barnet. Hva synes du? Bør jeg sende en mail til sfo om dette? Anonymous poster hash: 7d7dd...4cc
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2013 #2 Skrevet 30. desember 2013 Dette synes jeg du bør ta opp med de som jobber på SFO, men på en forsiktig måte for det kan være flere forskjellige forklaringer på hans opplevelse. Eks, at de andre ikke ville leke hva han ville leke mm Hvis han ellers fungerer fint på SFO ville jeg bare ha tatt det som en samtale, hvis dette er noe som har vært et problem lenge ville jeg ha tatt det skriftlig. Anonymous poster hash: 18489...a9e
jostine Skrevet 30. desember 2013 #3 Skrevet 30. desember 2013 Om det gjentar seg syns jeg du skal ta det opp.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2013 #4 Skrevet 30. desember 2013 Kan jo være at gutten hadde høyere forventninger? Han er vant med at han har mange å være med der, og stortrives sikkert på SFO. I dag ble det tydeligvis ikke som det pleier å være, og skuffelse kan gi sånne utslag på en 1. klassing. Kan også være at noen ville inkludere han i lek, men at han ikke ville siden han vanligvis har et annet alternativ? Anonymous poster hash: 1fd9b...b02
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2013 #5 Skrevet 30. desember 2013 Han Hadde sikkert litt høye forventninger ja, han har jo ikke vært på sfo på 10 dager og han gledet seg. Det har aldri skjedd før at han har opplevd sfo på denne måten, så jeg bør vel bare la det bero. Jeg vet i alle fall at jeg skal ta det opp i forkant dersom jeg er nødt til å ha ham på sfo igjen når det er høytid; at de voksne kan ha et ekstra øye med ham dersom han blir vandrende alene igjen. Han er en følsom gutt, men det er ikke alle som ser det. Takk for svar! Anonymous poster hash: 7d7dd...4cc
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2013 #6 Skrevet 30. desember 2013 Dessverre er det slik det kan være på sfo og til dels i barnehage i romjul og i den stille uke i påsken. Som de over sier gutten din hadde nok store forhåpninger og gledet seg til og være på sfo slik han gjør de andre dagene. La det passere forbi og heller ta det opp hvis det skulle skje på en hverdag. Har faktisk opplevd at de har ringt til meg fra barnehagen da eldste gikk og jeg fikk da beskjed om at mitt barn var det eneste barnet som skulle komme i romjula og være. For og si det slik, da har man ikke lyst og sende barnet dit. Både jeg og pappaen jobbet hele romjula den gangen, men min pappa hadde fri akkurat da så da passet han barnebarnet heldigvis. Anonymous poster hash: 5ef4f...cfa
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2013 #7 Skrevet 30. desember 2013 Hmmm.... Denne ene dagen tåler sikkert gutten din å gå alene. Se på det som en erfaring som han vokser på. Nå vet han hvordan andre som går alene har det. I alle fall om du setter det inn i en slik kontekst for han. Noen barn har aldri noen å leke med. Ikke verdens undergang dette! Anonymous poster hash: 45619...5c3
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2013 #8 Skrevet 30. desember 2013 Jøss, dette må jo være trolling? Er det ikke sånn at ALLE barn stortrives når det er få barn i bhg/SFO i ferier slik at de får masse oppmerksomhet?? Til virkeligheten; hadde klart tatt det opp med skolen. Hvorfor skal en vente til det skjer igjen? Og at gutten vokse på det? Det er en utrolig evne her inne til å skue alle problemer med bhg og sfo unna. Akkurat som disse stedene er hellige og uansett hva så er bhg/ SFO bra. Jobbet selv som vikar i skolen og noe på SFO når jeg var permittert i min forrige jobb, og det var utrolig mye av det du beskriver her; ansatte som trodde de var på kafé med en venninne. Det skal ikke være slik som gutten din har opplevd, men det som alle tror her- at barna har det supert når det er få barn, er langt fra sannheten bestandig . Anonymous poster hash: 4b84b...62d
Lammelåret Skrevet 30. desember 2013 #9 Skrevet 30. desember 2013 Mail? Nei, ta heller en personlig samtale med lederen.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2013 #10 Skrevet 30. desember 2013 Ikka mail nei, snakk med de evt ansikt til ansikt... Men hvis det gjentar seg, så ja. Men jeg hadde ikke tatt det opp med tanke på at det var i romjulen. Dette har vel ikke skjedd tidligere? Anonymous poster hash: e6cd9...e48
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2013 #11 Skrevet 30. desember 2013 Jeg hadde snakket med de jeg. Ikke på en streng måte, men jeg hadde fortalt om gutten opplevelse og spurt de om hva som hadde skjedd den dagen, også hadde jeg tatt det der i fra Anonymous poster hash: 8fa13...9c6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå