Gå til innhold

Egoistiske?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en liten diskusjon med mammaen min nå, og hun mener at jeg og mannen er egoistiske.

Vi planlegger ferietur til varmere strøk, og tenker på å dra de to siste ukene i mai.

Vi har ei lita tulle som da vil være 8 mnd, og da er temperaturen perfekt i forhold til å ha med henne, for da er det ikke så varmt.

Mamma syns derimot det er direkte slemt at barnet ikke får være hjemme å feire 17 mai. Og vi tenker at det betyr null for en så liten baby med den dagen ennå.

Jeg tror jo mest at mamma syns det er sårt at hun ikke får feiret 17 mai sammen med barnebarnet siden dette er hennes første.

Så hva mener dere, egoistisk eller ikke å droppe hele feiringen i år? :)

Anonymous poster hash: 89faa...c9f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Reis på tur og kos dere

Anonymous poster hash: 18727...69d

Skrevet

Ser ikke noe egoistisk i å ta med barn på ferie :) her er det vel heller egoet til mormor som er litt egoistisk. Et barn på 8 mnder har begrenset utbytte av 17. Mai alikavel.

Skrevet

Åtte måneder?

Reis og kos dere.

Anonymous poster hash: d6a85...34b

Skrevet

Jeg har forståelse for at moren din synes det er sårt å ikke få feire første 17. mai med første barnebarnet.

Men jeg ville nok likevel ha valgt slik dere gjør - jeg ville reist om jeg hadde mulighet til det.

Anonymous poster hash: b1180...c46
Skrevet

Gjør det dere ønsker, er typisk foreldre å blande seg sånn inn. De har da småbarn i disse landene som du reiser til også, og de har vel klart seg fint selv om det er litt varmere enn i Norge..

Anonymous poster hash: 5aa5b...c6a
Skrevet

Det er faktisk deres valg og deres unge. Det er hun som er egoistisk som ikke unner dere den turen. Dere har rett..ungen er for liten til å forstå seg på eller huske 17.mai feiringen uansett.

Anonymous poster hash: 31839...fff

Skrevet

Nå ble jeg litt glad over svarene her :)

Jeg syns jo det hadde vært mer egoistisk mot barnet å reise en mnd etter, som hadde vært alternativet, pga varmen osv.

Da får heller mamma bli furten, også får vi gjøre det godt igjen året etter, da sikkert både barnet og bestemor har mer utbytte av dagen :)

Skrevet

Slemt mot barnet? Ehh... nei. Det blir jo bare latterlig.

Anonymous poster hash: bfec6...e2a
Skrevet

Reis, for guds skyld.

Mormor tenker nok ikke på at tulla ikke kommer til å huske noenting fra verken denne 17. mai eller neste fordi hun er for liten.

Reis og kos dere. Lad batteriene. Tulla trenger uthvilte foreldre mer enn en skuffet mormor.

Anonymous poster hash: 7801d...d1f
Skrevet

Synes din mamma er egoist som tenker på eget velvære på 17. Mai.

Det er jo snart så du skal tilbake på jobb. Dra på tur og nyt den.

Høres forresten ut som noe mamma kunne sagt. Spiller på min samvittighet ovenfor barna når det er henne selv det går på. Jeg forstår gleden ved å kunne vise frem barnebarn på 17. Mai men dessverre for din mamma lever dere deres egne liv og må sette egne behov først.

Alternativt MÅ dere da reise når vesla er ett år. Ingen bursdag. ;-) like ille det.

Men de er litt søte disse bestemødrene og vær glad hun er engasjert i barnebarnet. Ikke alle er det.

Anonymous poster hash: f21d9...c96

Skrevet

Takk for tilbakemeldinger :)

Da har vi snakket om det her, og da blir det definitivt tur på oss.

Så da er det bare å starte med å glede seg :D

Skrevet

I forhold til 17. mai ville jeg ikke hatt noen betenkeligheter (utenom for min egen del), men det er veldig få steder jeg ville tatt med en ikke fullvaksinert baby på 8 mnd som enda ikke har fullt utviklet immunforsvar.

Anonymous poster hash: 87a22...3e9

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Det kunne ikke falt meg inn å tenke på at bestemor ikke får feire 17. mai med en baby som uansett ikke kommer til å huske noe som helst fra den dagen likevel. Reis og kos dere, men sørg for at babyen har de vaksinene som trengs dit dere skal. 

Skrevet

God tur! Bestemor får feire med barnebarnet neste år.

Gjest Julia1984
Skrevet

Hadde ikke vært slemt om barnet var 5, 10 eller 12 år etc...

Det kommer MANGE 17. Mai'er

Og dessuten, 2 uker i syden er vel større opplevelse enn å "gå glipp av 1 dag med pølser og is"

Skrevet

Nå skal vi ikke til noe skumlere sted enn Kroatia, og det virker som de vaksinene hun har fått skal holde.

Men vi tar selvfølgelig en dobbeltsjekk på dette hos lege eller ved neste vaksinering :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...