Gå til innhold

Samvær med far?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal til sommeren flytte sammen med kjæresten min, det innebærer at vi da flytter nærmere faren til sønnen min på 4.5 år. Da har barnefar sagt at han ønsker mere samvær, det er greit nok og jeg skjønner jo selvsagt at han vil det. Men...han har tidligere ikke holdt avtaler, han bor hjemme i kjelleren til moren sin, det er rotete og i uorden. Han har ingen seng til sønnen min, ingen klær, leker osv. Han har rett og slett ingenting å tilby han, så...hvis han da ønsker å ha annen hver helg eller i ferier når han har ferie fra skolen, skal jeg da gå med på det? Hvis vi skal ha en fast samværsavtale, så syns jeg faktisk at han skal ha det skikkelig rundt seg og skaffe det som ian trenger i stedenfor å må sove i farens seng og låne lillebrorens klær hver gang han er der. Barnefar har før drivet på med narkotika og har blitt tatt med dette to ganger. Han driver ikke på med dette nå, men da vi ble innkaldt til barnevernet de gangene han hadde blitt tatt med narkotika så ble vi enige om at barnefar ikke skulle ha samvær alene før han kunne dokumentere at han har vært rusfri 1 år. Dette har han ikke dokumentert enda, ellers så er han jo glad i sønnen sin og guttongen er jo glad i faren. Han er bare ikke ett veldig sundt eksempel og jeg er redd for at det skal smitte over på barnet vårt  over lengre sikt, nå kan jeg si at barnefar er 25 og jeg 22. Hva er deres tanker om dette? 

Anonymous poster hash: 09ade...c0f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Barnefar har før drivet på med narkotika og har blitt tatt med dette to ganger. Han driver ikke på med dette nå, men da vi ble innkaldt til barnevernet de gangene han hadde blitt tatt med narkotika så ble vi enige om at barnefar ikke skulle ha samvær alene før han kunne dokumentere at han har vært rusfri 1 år. Dette har han ikke dokumentert enda"

Her har barnevernet satt noen regler og begrensninger allerede. Det MÅ dere følge!

Anonymous poster hash: 22696...673
Skrevet

Still krav om boforholdene når han skal ha ungen på samvær, i tillegg til at du krever at han oppfyller kravet fra barnevernet :)

I alle fall det jeg ville ha gjort :)

Skrevet

Det var jeg som kom med det forslaget til barneværnet, og de sa at ja det hørtes ut som en god plan. Barneværnet sa også til meg at det er jeg som bestemmer, men så er jeg da litt i tvil hva som er best eller ikke. HI

Skrevet

Det var jeg som kom med det forslaget til barneværnet, og de sa at ja det hørtes ut som en god plan. Barneværnet sa også til meg at det er jeg som bestemmer, men så er jeg da litt i tvil hva som er best eller ikke. HI

Du følger det som ble avtalt hos barnevernet. Du kan risikere barnet ditt om du er dumsnill nå.

Anonymous poster hash: 22696...673

Skrevet

Ok, takker så mye for svar det setter jeg pris på. Det er viktig at sønnen min har gode rollemodeller å se opp til, faren er ikke det enda. Så det er nok det beste å holde seg til avtalen og ikke gjøre noe med det før han har gjort det som vi ble enige om. Hi

Skrevet

Jeg skal til sommeren flytte sammen med kjæresten min, det innebærer at vi da flytter nærmere faren til sønnen min på 4.5 år. Da har barnefar sagt at han ønsker mere samvær, det er greit nok og jeg skjønner jo selvsagt at han vil det. Men...han har tidligere ikke holdt avtaler, han bor hjemme i kjelleren til moren sin, det er rotete og i uorden. Han har ingen seng til sønnen min, ingen klær, leker osv. Han har rett og slett ingenting å tilby han, så...hvis han da ønsker å ha annen hver helg eller i ferier når han har ferie fra skolen, skal jeg da gå med på det? Hvis vi skal ha en fast samværsavtale, så syns jeg faktisk at han skal ha det skikkelig rundt seg og skaffe det som ian trenger i stedenfor å må sove i farens seng og låne lillebrorens klær hver gang han er der. Barnefar har før drivet på med narkotika og har blitt tatt med dette to ganger. Han driver ikke på med dette nå, men da vi ble innkaldt til barnevernet de gangene han hadde blitt tatt med narkotika så ble vi enige om at barnefar ikke skulle ha samvær alene før han kunne dokumentere at han har vært rusfri 1 år. Dette har han ikke dokumentert enda, ellers så er han jo glad i sønnen sin og guttongen er jo glad i faren. Han er bare ikke ett veldig sundt eksempel og jeg er redd for at det skal smitte over på barnet vårt over lengre sikt, nå kan jeg si at barnefar er 25 og jeg 22. Hva er deres tanker om dette?

Hvis han skal ha sønnen mer, så vil han kanskje gå til innkjøp av seng? Kanskje vil han også ta seg litt i nakken og rydde litt..? Det kan du jo kreve.. Klær skal du sende med..

Synes også du skal følge det som er avtalt med barnevernet hvis du ikke synes det er endringer i positiv retning fra avtalen ble satt

Anonymous poster hash: 25f38...052

Skrevet

Jeg har sagt at han må ordne ett skikkelig miljø for sønnen vår, han må skaffe utstyr og ordne en plass han kan sove, og han må dokumentere at han har vært rusfri 1 år. Klær har jeg bestandig sendt med, men han kommer hjem med broren til farens klær....men men, han gikk med på det. Han gikk også med på å ta en tur til familievernkontoret. Tror det må være første gangen han er så villig. HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...