Gå til innhold

Flere som ikke gjør det man vil i livet pga

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er redd for å skuffe foreldrene sine??

Jeg er i 30 årene ;(

Anonymous poster hash: 0fef3...0f9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, jeg er ikke 18 lengre. Og blir de skuffet kommer de over det..med mindre det er på kant med loven.

Anonymous poster hash: ffafc...a69

Skrevet

Har aldri falt meg inn å høre med foreldrene mine når jeg har valgt yrker her i livet, men jeg kan godt bry meg om deres mening om andre ting.

Anonymous poster hash: 70032...338
Skrevet

Jeg var slik. Er det enda, men ikke i like stor grad. Endte opp med en moderat depresjon og et selvmordsforsøk.

Anonymous poster hash: 23c69...d92

Skrevet

Du 16:17

Det er akkurat det... Sliter ENORMT med depresjoner og vil bare dø ja :(

Hi

Skrevet

Nei, har alltid gjort som jeg selv vil.

Anonymous poster hash: 44e85...428
Skrevet

Søk hjelp!!!

Anonymous poster hash: 70032...338
Skrevet

Hvorfor så opptatt av at foreldrene deres ikke skal bli skuffet over dere? Har de veldig høye forventinger og er vanskelige? Hva ønsker dere å gjøre som dere ikke får gjort på grunn av foreldrene deres?

Jeg gjør som jeg vil uten å tenke på om mine foreldre blir skuffet.. men så gjør jeg/ ønsker å gjøre stort sett fornuftige ting som de ikke blir skuffet over.. De hadde kanskje vært uenig om hvor tidlig vi prøvde å bli gravid men det har tatt lang tid så ingen som vet det uansett...

Skrevet

Det er sjelden man kan gjøre akkurat hva man vil i livet sitt, fordi livet i seg selv, og valg vi gjør, setter begrensninger.

En skal ha penger til mat og regninger, så en må jobbe. Har en ikke klart å ta akkurat den utdanningen en vil ha, pga dårlige valg tidligere eller evt for dårlige karakterer, så får en heller ikke drømmejobben.

Har man valgt å få barn tidlig, så setter det også begrensninger.

Alle valg man tar i 19-20-årsalderen får konsekvenser senere. Er man 30, så burde man bli selvstendig om man ikke har vært det før, stole på egen dømmekraft, og gjøre det man vil utfra de mulighetene man har. Og da ser jeg bort fra foreldres mening, for den trenger man ikke ta hensyn til. Særlig ikke om valgene/ønskene er noenlunde fornuftige.

Er det bare det at man er redd for kritikk fra foreldre som hindrer, så er man vel ganske heldig stilt? Det er ikke store hindringen sammenlignet med andre ting.

Skrevet

Jeg er sånn, jeg er redd for å skuffe foreldrene mine. Jeg valgte en skole faren min trodde jeg ikke skulle klare å gjennomføre, da manglet det ikke på negativeitet, da jeg klarte det var han stolt som en hane. Stort sett tror jeg dem har vært stolt og fornøyd med mine valg. Men jeg er likevel redd for å gjøre noe som skuffer dem, jeg er generelt redd for å skuffe folk og det er veldig slitsomt til tider. For jeg gjør noe ting andre ikke forventer men som jeg føler jeg må. er også veldig knyttet til ine foreldre og klarer ikke tenke på den dagen de er borte. Er også over 30 og lever et normalt liv, stort sett.

Anonymous poster hash: 051db...207
Skrevet

Jeg gjør som jeg vil og syns er best for å nå det jeg vil i livet og jeg er ærlig om det. Far syns det bare er fint og mamma er skuffet fordi jeg ikke har et yrke hun kan ta utnytte av (hun vil jeg skal bli tannlege.......) 

Men nå ble det slutt med samboer og barnefar og nå er begge foreldre så skuffet fordi jeg ikke giftet meg med han. Litt slitsomt å være datter til noen som skulle ønske potensiell svigersønn var deres ekte barn og datteren var den de ble kvitt under brudd. 

Uansett om drømmen din ikke er å bli stripper og påføre resten av familien traumatiske opplevelser fordi du i samme slengen ble hallik for det så ut på tv(det er bare sært) så skal ikke deres forventninger til deg stå i veien for hva du vil. Når du lykkes vil de være stolt uansett til slutt, merk, normale foreldre vil det, ikke mine. Det er noe galt med dem. 

Anonymous poster hash: ed243...1e3
Skrevet

Tusen hjertelig takk for svarene

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...