Gå til innhold

Irritert på bf

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta har vore med faren i to dagar, og eg sende ei meldig til faren om når eg kunne vente dei. Han hentar på fredagane og eg hentar søndagane.

(2 helger i veka, annankvar mnd)

Han: Åh? Han trudde eg skulle hente, sidan han hadde to hentingar til gode.

Eg: Snakkar du om den gongen jenta skulle ta i mot bok i kirka og eg lurte på om du ville vere med ?

og den søndagen jenta hadde bursdag og eg lurte på om du ville komme i selskapet?

Ærleg talt, skriv eg. Skal vi begynne å rekne på det, så betalar du bidrag som om du hadde hatt ho annakvar helg og ein dag i veka. (under halvparten av det som er tilfellet, med andre ord). Er du klar over kor småleg du virkar når du kranglar på at du måtte køyre ein ekstra tur då ho skulle i kirka og då ho hadde bursdag?

Eg har meir og meir lyst å dra han til familievernkontoret og få auka bidraget, mest for at eg kan og fordi eg er irritert på småligheita hans.

Så er då den store frågan: Heve meg over det, eller gjere noko med irritasjonen min?

Anonymous poster hash: 961f1...903
Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Du kan be nav om bidrag som faktisk gjenspeiler samværet han har, men utover det virker han jo bare litt teit, og det får ingen gjort noe med.

Skrevet

Er det verdt det hvis det kan ødelegge et samarbeid? Men uansett-du går til nav for å søke om endring i bidrag-ikke fam.vern kontoret!

Anonymous poster hash: d4047...4ab

Skrevet

Tja, hva vil du oppnå med å ta kampen? Jeg sier ikke dette for å provosere, men tenk igjennom dette:

Er forholdet mellom deg og bf såpass ille at dette ikke vil gjøre noen forskjell. Eller er det slik at hvis du nå går og får hevet bidraget vil han ta det som krigserklæring og dermed gå inn for å gjøre livet surt for deg på alle mulige måter han kan i fremtiden?

Det er du som kjenner ham og vet hvordan han fungerer og hvordan forholdet mellom dere er. Og det er også du som må vurdere om det er verdt det.

Dessverre vet jeg om enkelte skilte foreldre som bruker så mye tid og krefter på å gjøre livet surt for eksen at de ikke ser at de i denne krigen straffer barna sine mer enn eksen. Og du trenger ikke lese lenge heri nne før du ser tråder om fedre som virkelig lager problemer for barnas mødre. For eksempel leste jeg her inne tidligere i dag om en mor som aldri kan legge planer eller bestille billetter når bf skal ha samvær, fordi han avlyser og utsetter og sender barnet tilbake for sent.

Du kan risikere å havne i en slik krig.

På den annen side er det ikke riktig at du skal leke dørmatte for ham heller. Men det er du som kjenner ham, ikke vi. Derfor er det du som må vurdere hva du kan vinne og hva du kan tape.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...