Gå til innhold

raketter. hvor mye bruker dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi kjøper hvert år. Dagen før dagen, det er alltid stas:o))

I år har vi kjøpt slike rislamper også, som skal sendes på himmelen.

Det er kjempestas å se på rakettene som familien har kjøpt, og ungene og fedrene er ute med jevne mellomrom og skyter opp små "barneraketter". Heksehyl osv.

Og ungene og fedrene har med andre ord ingen som helst omtanke for dyr som er livredde? Hvorfor i sva.... kan dere ikke i alle fall holde dere til halvtimen rundt midnatt! 

Anonymous poster hash: 7f375...277

Nei, de har ingen omtanke. De er noen hjerteløse maskiner som hadde spist deg levende med sko og klær om du kom i nærheten!

Skjønner det, ja. 

Blah....

Hva i all verden er vitsen med å skremme livskiten ut av både store og små dyr, og masse mennesker? Hva er vitsen med å lage leven hele kvelden? Og hva er liksom stas med det? Skal dere for enhver pris skyte penger opp i været, så kan dere jaggu meg holde dere til halvtimen rundt midnatt. Grrrrrrrr....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi kjøper hvert år. Dagen før dagen, det er alltid stas:o))

I år har vi kjøpt slike rislamper også, som skal sendes på himmelen.

Det er kjempestas å se på rakettene som familien har kjøpt, og ungene og fedrene er ute med jevne mellomrom og skyter opp små "barneraketter". Heksehyl osv.

Og ungene og fedrene har med andre ord ingen som helst omtanke for dyr som er livredde? Hvorfor i sva.... kan dere ikke i alle fall holde dere til halvtimen rundt midnatt! 

Nei, de har ingen omtanke. De er noen hjerteløse maskiner som hadde spist deg levende med sko og klær om du kom i nærheten!

Skjønner det, ja. 

Blah....

Hva i all verden er vitsen med å skremme livskiten ut av både store og små dyr, og masse mennesker? Hva er vitsen med å lage leven hele kvelden? Og hva er liksom stas med det? Skal dere for enhver pris skyte penger opp i været, så kan dere jaggu meg holde dere til halvtimen rundt midnatt. Grrrrrrrr....

Om du leser i stein eller krystallkule er ukjent for meg, men hvor det står at vi er omringet av hundebeist og undulater er....også ukjent for meg.

Vi kan befinne oss på ei hytte uten dyr på mils avstand for alt deg bekjent. Og om de skulle høre heksehylene derifra så blir faen i meg jeg livredd og!

Men, godt nytt år a!!

Skrevet

Kjøper ikke sånt nei, synes hele rakettene er et jævla bråk fra ende til annen, og fireåringen vet vel knapt nok hva nyttårsaften er enda.

De har meldt et helsikkens drittvær også, så håper det skremmer de fleste naboen fra å gidde å skyte opp for mye. Bråk og styr hele natta, noen foretrekker faktisk å sove.

Anonymous poster hash: 7568f...831
Skrevet

Vanligvis ingenting, men vi feirer sammen med de samme som i fjor, og da fikk ungene stjerneskudd av dem. Så jeg kjøpte to pakker med neonfargede stjerneskudd som ungene kan dele. Så 80 kr i år.

Skrevet

Har kjøpt stjerneskudd for 35kr 😃 naboene kjøper alltid fyrverkeri så da ser vi på det og sparer de pengene ;)

Skrevet

Vi kjøper kun stjerneskudd i år. Brukte 60 kr. Tidligere har vi kun brukt noen få hundrelapper på fyrverkeri, har for det meste kun sett på andres. I denne byen er det fellesfyrverkeri tidligere på kvelden som er helt fantastisk. 

Etter hvert vil vi nok kjøpe litt fyrverkeri, men det blir ikke for 7000(!!!!)

Anonymous poster hash: 5b547...3fb
Skrevet

Tullete og bruke at vi har dyr... mine bryr seg ikke engang

Anonymous poster hash: c4e5e...3cd
Skrevet

Brukte nøyaktig 312 kr på ett stort batteri, to pakker stjerneskudd og vernebriller til barna.

Anonymous poster hash: 68dac...f6d

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

Folk er dobbeltmoralske så det holder. Vedder på at 80% av dem som ikke ønsker å "fyre opp pengene sine" for å glede ungene røyker. Da er det greit å bruke opptil 3000 i måneden på å røyke opp pengene, men å bruke 500-lapp en gang i året for å glede barna er unødvendig... :o

Skrevet

Ingenting. Står da ikke på bakken og fyrer opp selv når vi har utsikt over hele byen og får ett forrykende rakettshow over hele Oslo by fra verandaen:)

Neste år, når vi bor på bakkeniva på ett lite sted tenker jeg vi bruker rundt 3-500 kr på litt. Men vanskelig å si da jeg ikke vet priser;)

Skrevet

20kr på stjerneskudd. Helt greit at andre vil bruke opp pengene sine så vi får sett fyrverkeri.... :P

Anonymous poster hash: 327a7...0cd
Skrevet

Vurdere og kjøpe, men er usikker... Hvis jeg skal kjøpe så skal jeg fyre opp selv noe jeg synes er kjempe skummelt (pappa skremte meg som barn), og siden jeg har hatt som nyttårsforsett og bli mindre pinglete så har jeg som prinsipp og fyre opp selv hvis jeg kjøper ;)

Men da kjøper jeg ikke mer enn for et par 100,- ;)

Skrevet

Vi har panorama utsikt fra stuevinduene over byen vi bor i, så vi har fullt show hver nyttårsaften. Men vi brukte vel 89 kr på litt hylere og stjerneskudd :)

Anonymous poster hash: 12990...f0d
Skrevet

Dere bruker ikke penger på sånnt fjas men ser gjerne på andres raketter? Ha! Det hadde vært morsomt på nyttår hvis alle gjorde som dere..... Noen hundrelapper kan vi vel bruke på raketter? Er helt enig i at man ikke trenger å overdrive. Men å si at man bare setter fyr på pengene blir jo litt latterlig. Hva for noe nyttig får du ut av pengene du bruker på alkohol på nyttårsaften?

Anonymous poster hash: e4745...c53

Skrevet

Dere med dyr... hvorfor tar dere dere ikke bry og tid til å støytrene dem? Katten her leer litt på ørene og ser på sammen med oss ;-)

Skrevet

Har kjøpt en pakke stjerneskudd, kosta vel 20-30 kroner

Anonymous poster hash: fd752...b4a

Skrevet

Katta bryr seg ikke, ungen sover, hvorfor skal jeg da kjøpe raketter? Interesserer meg midt i rattata, og jeg står ikke i vinduet og glor på naboens heller hvis det hjelper? 

For et press på å kjøpe raketter da, hvem faen bryr seg om de blir fyrt opp eller ei? Du? Flott, da fikser du det, og vi som driter i det gjør det.

Skrevet

Ingenting. Har noen stjerneskudd fra i fjor vi kan bruke, men kjøper aldri raketter

Skrevet

Dere med dyr... hvorfor tar dere dere ikke bry og tid til å støytrene dem? Katten her leer litt på ørene og ser på sammen med oss ;-)

Nå er ikke jeg av de som mener at vi må slutte med raketter pga dyr, men det er faktisk ikke alltid "bare å støytrene". Forskjell på de vet du. Har tidligere hatt hund som sto på døren og ville ut å fange raketter, synes nyttårsaften var kjempegøy, og jeg har hatt en som gikk og gjemte seg under sofaen. Disse to var oppdratt på samme måte, men hadde totalt ulik personlighet.

Den hunden jeg har nå pleide heller ikke bry seg, men nå som hun er gammel og sansene ikke er helt som de var lenger blir hun skremt, jeg tror rett og slett ikke hun skjønner hva som skjer, og da er det litt vanskelig å trene vekk redselen...

Kom ned fra den høye hesten din du, for det kan være langt å falle, og hester har lett for å bli skremt nå i rakett tiden!

Jeg synes folk skal kunne kose seg med rakettene på nyttårsaften, men det burde vært begrenset til denne ene kvelden. Når folk driver å sender opp flere dager før og etter synes jeg det er lite hensynsfult ovenfor både dyr og mennesker. (Ja, det finnes faktisk en del mennesker også som er redd for raketter!)

Anonymous poster hash: 3e66b...a72

Skrevet

Katta bryr seg ikke, ungen sover, hvorfor skal jeg da kjøpe raketter? Interesserer meg midt i rattata, og jeg står ikke i vinduet og glor på naboens heller hvis det hjelper?

For et press på å kjøpe raketter da, hvem faen bryr seg om de blir fyrt opp eller ei? Du? Flott, da fikser du det, og vi som driter i det gjør det.

Du hørtes ut som en morsom dame! Invitert på mange nyttårsfester ikveld?

Anonymous poster hash: e4745...c53

Skrevet

Æsj, så kjipe mange av dere er! Og for å ikke snakke om dobbeltmoralske! "Nei slikt tull orker vi ikke sløse bort penger på. Vi ser heller på naboen sitt".

Vi bruker ca 500 kr og synes det er stor stas både store og små!:)

Anonymous poster hash: 7597b...1c6

Skrevet

Nå er ikke jeg av de som mener at vi må slutte med raketter pga dyr, men det er faktisk ikke alltid "bare å støytrene". Forskjell på de vet du. Har tidligere hatt hund som sto på døren og ville ut å fange raketter, synes nyttårsaften var kjempegøy, og jeg har hatt en som gikk og gjemte seg under sofaen. Disse to var oppdratt på samme måte, men hadde totalt ulik personlighet.

Den hunden jeg har nå pleide heller ikke bry seg, men nå som hun er gammel og sansene ikke er helt som de var lenger blir hun skremt, jeg tror rett og slett ikke hun skjønner hva som skjer, og da er det litt vanskelig å trene vekk redselen...

Kom ned fra den høye hesten din du, for det kan være langt å falle, og hester har lett for å bli skremt nå i rakett tiden!

Jeg synes folk skal kunne kose seg med rakettene på nyttårsaften, men det burde vært begrenset til denne ene kvelden. Når folk driver å sender opp flere dager før og etter synes jeg det er lite hensynsfult ovenfor både dyr og mennesker. (Ja, det finnes faktisk en del mennesker også som er redd for raketter!)

Anonymous poster hash: 3e66b...a72

Folk her er så firkantede og nærtakende av og til...

Selvfølgelig går det ikke ann å støytrene ALLE men jeg tør vedde på at mange dyreeiere her inne (og der ute) aldri har brydd seg med å prøve engang.

Hesten min er ikke høy og jeg har falt av før. Overlevde det og skal nok overleve igjen ;-) (ikke er hun redd for raketter heller)

Skrevet

Her har flere borettslag gått sammen om å fyre av ett fyrverkeri til 30000. Vår andel blir ca. 30 kr (som forøvrig er inkludert i leia ;) )

Anonymous poster hash: e6baf...a8c

Skrevet

Vi har aldri kjøpt før. Har bare hatt stjerneskudd. Men i år brukte vi 300kr. Litt småtteri bare som er morro på bakken

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...