Gå til innhold

raketter. hvor mye bruker dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var og handlet stjerneskudd og knallerter for den nette sum av 212 kr i dag. Fyren forran meg i køen handlet for over 7000 (!) Kr og spurte om han kunne få det på en giro. (Det kunne han ikke så da betalte han med kredittkort. )

Hvor mye bruker dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingenting:-)

Anonymous poster hash: 70af4...322

Skrevet

Fikk 500 kr av svigerfar, også bruker vi vel mellom 300 og 500 av våre egne penger tenker jeg...

Blir 5 barn her på nyttårsaften så vi må ha litt stjerneskudd i flere farger og størrelser, og siden de minste barna ikke klarer holde seg oppe til midnatt må vi ha en runde med raketter i ni-tiden og ha en runde til ved midnatt. Pleier å kjøpe noen store batterier da, gidder ikke ha så mye av disse billige smågreiene, vi synes det er mer gøy å ha de store og heller ha færre.

Anonymous poster hash: ea3fb...ca8
Skrevet

Par hundre. Mest stjerneskudd, men også noen sånne som spinner på bakken. Hater raketter generelt og dette er kun for ungenes del. Ser ingenting fra her vi bor.

Anonymous poster hash: 8bf5a...4b1

Skrevet

Her blir det kun en pakke stjerneskudd. Må kjøre 30 min for å kjøpe fyrverkeri, og det gidder vi ikke. :P

Anonymous poster hash: a88ce...1f9
Skrevet

I år har vi faktisk kjøpt en pakke med raketter til 99 kr i tillegg til stjerneskuddene så ble 177 kr i år.

Bare andre gangen vi kjøper raketter og første gangen etter vi fikk barn.

Anonymous poster hash: 7bcae...66c
Skrevet

Det blir nok noen år til vi kjøper noe selv, men regner med det blir veldig lite. Jeg har faktisk aldri brukt en krone på fyrverkeri. Men gleder meg gjerne over at andre sender opp. :)

Skrevet

Ikke ei krone, sånt fjas bruker vi ikke penger på.

Skrevet

Jeg har ikke brukt en dritt, samboeren har vel brukt 500 kr. (Liker ikke fyrverkeri :))

Skrevet

0 kr

Anonymous poster hash: 06ef2...7e1

Skrevet

Ingenting foreløpig, blir kansje kjøpt noen stjerneskudd i morgen

Skrevet

29 for en pakke med stjerneskudd

Anonymous poster hash: 67b26...486

Skrevet

Hva sier ungene dine til det? De er kanskje ikke så gamle enda?

Her har vi tre tenåringer i hus i morgen, våre to pluss en fetter, synes jeg ser hvor lange de hadde blitt i masken om jeg hadde sagt at vi ikke skal bruke penger på "slikt fjas".... Er jo kveldens høydepunkt (etter å slå i stykker pepperkakehuset ;))

Skrevet

Kr 0,-.

Fatter ikke poenget med fyrverkeri, noe så meningsløst bortkasta - skyte penger opp i lufta på den måten. Nei, pengene mine bruker jeg på andre ting. Ser heller aldri på fyrverkeri, forøvrig, sitter i et rom i kjelleren med en livredd hund. 

Anonymous poster hash: 7f375...277
Skrevet

0,-

Hender jeg kjøper stjerneskudd men ikke hver gang.

Meningsløst å bruke så mye penger for å få tenne på de. Ser kun på andre sine.

Litt flaut at vi bruker så mye penger på tull.

Anonymous poster hash: ed859...f0f

Skrevet

Mannen kjøper det han lyst på og en del stjerneskudd til barna. Vet ikke hvor masse penger han bruker, men vesentlig mindre enn før vi fikk barn og kunne hive vekk masse penger på allslags tull.

Det går vel noe under 1000kr. 5-600 kr på raketter og noe på stjerneskudd.

Skrevet

Hva sier ungene dine til det? De er kanskje ikke så gamle enda?

Her har vi tre tenåringer i hus i morgen, våre to pluss en fetter, synes jeg ser hvor lange de hadde blitt i masken om jeg hadde sagt at vi ikke skal bruke penger på "slikt fjas".... Er jo kveldens høydepunkt (etter å slå i stykker pepperkakehuset ;))

Guttungen er 3. Han får sett raketter uten at vi bruker penger på det. Er forøvrig oppvokst uten raketter selv, og har aldri savnet det på noen måte, har holdt lenge med det andre har sendt opp :)

Skrevet

Vi bruker ende på 5-6 tusen. Kjekt å ha noen som viser igjen.

Anonymous poster hash: caa01...89d

Skrevet

Jeg synes det er kjempe koselig med raketter og stjerneskudd, hadde vært trist om alle tenkte at det bare var fjas og tull. Er kjempe koselig å se på den storslåtte feiringen av et nytt år! :) med det sagt, her blir det ikke brukt mange kronene på det altså, vi tar ikke helt av. Rundt 2-300kr maks.

Skrevet

Ingenting!

Og det hadde ikke gjort meg noe om naboene ikke brukte fyrverkeri heller.

Synes det kan bli en ordning med at kommunene sender opp raketter fra et sted i sentrum, og at det skal bli forbudt for oss privatpersoner.

Skrevet

0kr Gidder ikke å fyre opp pengene mine

Anonymous poster hash: a5617...9b3
Skrevet

0 kr

Skulle sett at det ble forbudt! Det er da andre måter vi kan ha det hyggelig på! Det er vakkert å se på, men det er altfor mange negative sider ved fyrverkeri.

For eksempel:

- Pengene kunne vært brukt på mer nyttige ting. Veldedighet for eks. Eller egen sparing hvis man ikke vil gi bort penger.

- Mange dyr er veldig redde på fyrverkerier. Ikke bare hund og katt, men også andre husdyr og vilt. Skjønner at barnefamilier ønsker å skyte opp litt tidligere, men det gjør lidelsene lengre for dyra. Det skytes opp i mange timer. Noen starter på dagtid også! Og noen skyter opp både før og etter nyttårsaften... Hvis man absolutt må skyte opp fyrverkeri, så hold det i alle fall til halvtimen før og etter midnatt!

- Lite miljøvennlig. Fyrverkeri skal produseres + transporteres fra fabrikk til kunde. Vet ikke akkurat hvor forurensende selve fyrverkeriene er i seg selv, men det blir jo grått på himmelen av alle fyrverkeriene som sendes opp, så helt bra for naturen kan det ikke være. Det ligger igjen mye søppel i naturen etter nyttår.

Skrevet

Her brukes akkurat 0 kr :P

Aldri i livet om jeg skyter pengene mine opp i lufta !

Kommunen kunne hatt noe felles oppskyting om det er så viktig.

Jeg har et barn på 9, han bryr seg fint lite om hele greia.

Anonymous poster hash: a7d70...f33

Skrevet

Ingenting. Hele familien synes det er bortkastet penger. Her ser vi på det fantastiske fyrverkeriet som lokale bedrifter sponser hvert år. Ingenting kan måle seg med det :)

Anonymous poster hash: 1036d...094
Skrevet

Max 500 kr. Barna syns det er kjempespennende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...