Gå til innhold

Noen hissige her.....som er ilag med en rolig mann?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ganske hissig av meg. Vil nok overraske de fleste, for folk oppfatter meg som veldig rolig. Og det er jeg på jobb, med venner.....helt til jeg kommer hjem.

Mannen holder det meste inne. Sier sjelden ifra om det er ting som plager han, eller om han er sliten. 

Jeg sier ifra altfor fort om noe plager meg. Hever stemmen (ubevist) og da trekker mannen seg unna. Har hatt endel diskusjoner de siste mnd. og det kom frem i går at han lenge har følt seg som en "hoggestabbe". Ingen av oss er perfekte, men jeg vil gjerne forandre meg. Er utrolig vanskelig da. Er oppvokst med en mor som kjeftet og hakket hele tiden. Jeg er nok ikke fult så ille, men orker ikke at jeg skal såre de jeg elsker mest.

Prøver å ta meg sammen. Er de periodene jeg er trøtt og sliten, og hverdagen krever mye det sklir ut føler jeg. 

Hvordan forandre seg? Vil ikke ha det slik lenger.

Anonymous poster hash: 818dd...6db
Videoannonse
Annonse
Skrevet

her irriterer det meg grenseløst at han er er sammen med er så tøffelhelt!

Her gjør barnefaren alt for å lage bråk,så han mente at kjæresten min ikke skulle få komme i 2 års dagen til sønnen min.

Kjæresten ser jo sønnen min nesten hver dag å er mye mer med han enn barnefaren så det er en selvfølge at kjæresten min selvsagt er velkommen i bursdagen.

Men pga barnefaren begynner å lage bråk så trenger typen min seg unna å går ikke i bursdagen!

Blir bare så forbanna!

Han må jo ikke la seg tråkke på av barnefaren!

Anonymous poster hash: 8f38b...8bc
Skrevet

Jeg er rimelig hissig, ikke sur, men med temperament. Blir veldig glad når jeg er glad, veldig sint når jeg er sint.

Mannen er mer avbalansert, litt sånn alltid midt på treet, hopper verken av sinne eller glede. Jeg advarte han maaaaaange ganger om dette men han trodde ikke på det før det smalt og da fikk han sjokk.

Jeg foretrekker nå mitt temperament med litt futt i jeg da:)

Anonymous poster hash: 5c225...d67

Skrevet

Hehe, kjenner noen der hun er hissig som bare det, og han Fremstår som den TØFFELEN!! Blir flau av å være vitne til sånt....

Anonymous poster hash: 06dbb...9b8

Skrevet

Jeg er ganske hissig av meg. Ekstremt bestemt på hvordan jeg vil ha ting og hvordan ting skal være, hvilket tempo ting skal gjøres i og ikke minst når ting skal gjøres. Min mann er så laidback og ting bare flyter rundt han, og han lar seg tråkke på og har aldri noen meninger. Blir gal noen ganger og ber han om å skaffe seg litt ryggrad og si i fra når jeg er urimelig, men det fungerer sånn en gang så er han tilbake til sitt vanlige jeg.

Anonymous poster hash: bd7f3...dd5
Skrevet

Ikke så lett å endre noe slikt nei, spesielt ikke når du har vokst opp med en kjeftende mor. Min venninne hakker og kjefter på samboeren sin i det uendelige, det er en pine å høre på. Dette har gjort at vi nesten aldri drar på besøk der mer, vi blir så flaue av å høre på henne. Hennes mor har da også brukt sin mann som klagemur i alle år.

Et råd kan jo være å telle til ti når du kjenner du har fått nok og vil kjefte. Man kan også si "Jeg føler at du ikke forstår hva jeg mener" i stedet for beskyldninger a la "Du skjønner jo ingenting!". Jeg er også hissig, men har funnet ut at det er bedre at jeg får en halvtime for meg selv (å en tur, ta et bad) for å roe litt ned, og deretter formulere meg på en roligere og penere måte.

Anonymous poster hash: 7321a...b2e
Skrevet

Skjønner veldig godt hva du mener, hi. Er litt sånn selv. Og det betyr ikke nødvendigvis at våre menn/kjærester er tøfler. De er bare ikke like meddelsomme som oss...

Har ikke så mange råd å komme med, da jeg helst skulle prøvd å forandre det selv også. Og hovedproblemet mitt er at jeg ofte ikke merker selv at jeg er bitchete :(

Anonymous poster hash: 6384d...dbd
Skrevet

Moren min eier ingen selvinnsikt da, og sitter derfor i dag uten kontakt med resten av familien. (hennes valg) Jeg ser i det minste mine egne feil, og er villig til å forandre meg. Problemet er nok delvis at jeg "kjører over mannen" siden han er så rolig og snill. Han er ikke tøffel slik at det er sagt. HI

Skrevet

Dytter litt..

Skrevet

Har det akkurat som deg, har også hatt en mor som kjeftet og tar meg selv i å være akkurat lik til tider 😔

Jeg har blitt bedre med årene og jobber fortsatt med saken. Er jeg sliten så blir jeg fort hissig. Har egentlig ikke så mange tips, for meg iallfall ligger det i personligheten. Positive er det jeg blir fort blid og sier alltid unnskyld. Er ikke ond heller, bare en hissigpropp😝

Noen tips har jeg da:

Nok søvn

Gå straks i et annet rom når noe irriterer deg og 'tell til ti'

Tenk tilbake på sist du hadde dårlig samvittighet og hadde vondt etter et utbrudd

Tenk på barna, de blir utrygge av stadige utbrudd

Mannen din, fokuser på alt det bra han gjør når du irriterer deg over sure sokker

Tren og spis sunt. det hjelper å få ut guff og sjokolade /mye sukker gir ustabilt humør(iallfall for meg)

Skrevet

Jeg er en kruttønne uten like jeg, men mest veldig glad, positiv og fornøyd. Mannen er motpolen, bautaen som står imot mine stormer og ild, hehe. :) Han liker meg sånn jeg er, hans ord: spennende og ingen dag lik. ;) han er ingen tøffel, men veldig rolig og lar seg ikke vippe av pinnen selv om jeg flyr i flint. Barna ser meg aldri sånn, og jeg er egentlig ganske tolmodig med de, men voksne, blærh, hehe. Jobber ikke med mennesker for å si det sånn.

Anonymous poster hash: 11ebb...f01

Skrevet

Jeg er rolig og sammen med en hissig mann. Det er helt forferdelig og det tærer innmari på meg, og på forholdet. Jo hissigere han blir jo roligere blir jeg, av nødvendighet. Hisser jeg meg opp blir det bare verre. Jeg har så mye sinne og frustrasjon mot den mannen på grunn av ting han har gjort og sagt at jeg nesten kjenner hatet vokse i meg. Jeg tror jeg får magesår snart, INGEN fortjener å bo sammen med en sånn hissig egoist som setter sine utblåsninger foran andre menneskers ve og vel.

At deres følelser er så viktige at dere tillater dere å trampe på andre mennesker, at mannen dere bor sammen med ikke er mer verdt enn å være en hoggestabbe...For det er akkurat det han er! Dere fortjener å bli sittende ensomme i stedet! Og dere ødelegger barna, de blir likedan som dere!!

Anonymous poster hash: a92b2...b9a

Skrevet

Jeg har kjempe humør, men utrolig kort lunte om noen/noe skaper problemer, gjelder også på jobb, privat, venner, hjemme, overalt. Fordelen er at folk vet hva jeg mener og det ser utrolig nok ikke ut til å skremme de :) Men jeg er litt sånn; kjøre av veien med bilen, fikk den ikke opp på første forsøk, løper å kjøper meg ny bil og ber den gamle høylytt om å reise en viss plass. Mannen min finner meg stort sett bare komisk og ler der jeg tramper rundt i huset så sinna som en tyrk fordi det feks må gjøres rent. Blir jeg sinna på han for noe sier han sjeldent noe, rister bare på huet og gliser. Men går jeg for langt slår han hånda i bordet og gir tilbakemelding. Er litt skummelt om folk ikke har en grense tenker jeg, for da flytter de kanskje heller bare ut enn å gi en tilbakemelding og forsøke jobbe med ting? Aner ikke....

Anonymous poster hash: 2d740...de0

Skrevet

Kanskje et sinnemestringskurs?

Jeg er selv ganske hissig av meg. Jeg har derimot klart å dempe meg litt, men jeg er bipolar og har jobbet med den saken først og fremst. Temperamentet var en bonus å få orden på i samme slengen... 

Lykke til.

Anonymous poster hash: 0ecd8...26c
Skrevet

Jeg er rolig og sammen med en hissig mann. Det er helt forferdelig og det tærer innmari på meg, og på forholdet. Jo hissigere han blir jo roligere blir jeg, av nødvendighet. Hisser jeg meg opp blir det bare verre. Jeg har så mye sinne og frustrasjon mot den mannen på grunn av ting han har gjort og sagt at jeg nesten kjenner hatet vokse i meg. Jeg tror jeg får magesår snart, INGEN fortjener å bo sammen med en sånn hissig egoist som setter sine utblåsninger foran andre menneskers ve og vel.

At deres følelser er så viktige at dere tillater dere å trampe på andre mennesker, at mannen dere bor sammen med ikke er mer verdt enn å være en hoggestabbe...For det er akkurat det han er! Dere fortjener å bli sittende ensomme i stedet! Og dere ødelegger barna, de blir likedan som dere!!

Jeg er vel ikke akkurat lik din mann, for jekker meg når mannen sier ifra. Mener slett ikke mine følelser er mer verdt enn mannens, og prøver å forandre meg. Er ikke akkurat stolt over oppførselen min. Og nei; jeg fortjener ikke å bli sittende alene. Jobber med meg selv hver dag, og er ikke slik at jeg går å skriker til mann og barn hver dag. HI

Skrevet

Jeg er rolig og sammen med en hissig mann. Det er helt forferdelig og det tærer innmari på meg, og på forholdet. Jo hissigere han blir jo roligere blir jeg, av nødvendighet. Hisser jeg meg opp blir det bare verre. Jeg har så mye sinne og frustrasjon mot den mannen på grunn av ting han har gjort og sagt at jeg nesten kjenner hatet vokse i meg. Jeg tror jeg får magesår snart, INGEN fortjener å bo sammen med en sånn hissig egoist som setter sine utblåsninger foran andre menneskers ve og vel.At deres følelser er så viktige at dere tillater dere å trampe på andre mennesker, at mannen dere bor sammen med ikke er mer verdt enn å være en hoggestabbe...For det er akkurat det han er! Dere fortjener å bli sittende ensomme i stedet! Og dere ødelegger barna, de blir likedan som dere!!Anonymous poster hash: a92b2...b9a

Jeg er vel ikke akkurat lik din mann, for jekker meg når mannen sier ifra. Mener slett ikke mine følelser er mer verdt enn mannens, og prøver å forandre meg. Er ikke akkurat stolt over oppførselen min. Og nei; jeg fortjener ikke å bli sittende alene. Jobber med meg selv hver dag, og er ikke slik at jeg går å skriker til mann og barn hver dag. HI Anonymous poster hash: 818dd...6db

Hva du mener eller ikke er faktisk uvesentlig. Når du oppfører deg slik mot mannen din er det DET du signaliserer.

Når dere hissigpropper slår dere på brystet og tramper rundt i huset er det det dere viser, at det er deres meninger og følelser som teller, ikke "tøffelhelten" dere bor sammen med sine.

Jeg kan love deg at det finnes mange tøffelhelter der ute som tenker fryktelig mye stygt om dere, vel fortjent.

Og så tror dere at det er sjarmerende og eksotisk? Huff...

Skrevet

Jeg er rolig og sammen med en hissig mann. Det er helt forferdelig og det tærer innmari på meg, og på forholdet. Jo hissigere han blir jo roligere blir jeg, av nødvendighet. Hisser jeg meg opp blir det bare verre. Jeg har så mye sinne og frustrasjon mot den mannen på grunn av ting han har gjort og sagt at jeg nesten kjenner hatet vokse i meg. Jeg tror jeg får magesår snart, INGEN fortjener å bo sammen med en sånn hissig egoist som setter sine utblåsninger foran andre menneskers ve og vel.At deres følelser er så viktige at dere tillater dere å trampe på andre mennesker, at mannen dere bor sammen med ikke er mer verdt enn å være en hoggestabbe...For det er akkurat det han er! Dere fortjener å bli sittende ensomme i stedet! Og dere ødelegger barna, de blir likedan som dere!!Anonymous poster hash: a92b2...b9a

Jeg er vel ikke akkurat lik din mann, for jekker meg når mannen sier ifra. Mener slett ikke mine følelser er mer verdt enn mannens, og prøver å forandre meg. Er ikke akkurat stolt over oppførselen min. Og nei; jeg fortjener ikke å bli sittende alene. Jobber med meg selv hver dag, og er ikke slik at jeg går å skriker til mann og barn hver dag. HI Anonymous poster hash: 818dd...6db

Hva du mener eller ikke er faktisk uvesentlig. Når du oppfører deg slik mot mannen din er det DET du signaliserer.

Når dere hissigpropper slår dere på brystet og tramper rundt i huset er det det dere viser, at det er deres meninger og følelser som teller, ikke "tøffelhelten" dere bor sammen med sine.

Jeg kan love deg at det finnes mange tøffelhelter der ute som tenker fryktelig mye stygt om dere, vel fortjent.

Og så tror dere at det er sjarmerende og eksotisk? Huff...

Tror ikke det er sjarmerende og eksotisk.. Hvor skrev jeg det? Skrev jeg ba om tips til å bli bedre. Selv om mannen din tydeligvis er en drittsekk, så finnes det forskjell på hissige folk. HI

Skrevet

Jeg er en hissigpropp og mannen min er veldig rolig, men han er absolutt ingen tøffel. Han informerer meg med en gang jeg tråkker over streken, og ber meg om å forlate området til jeg har roet meg ned. Jeg kan godt trampe rundt og banne for meg selv, eller jeg blir raskt sint og kjefter, men jeg ignorerer ikke følelsene til de rundt meg, jeg er aldri langsint, og jeg kommer ikke med nedverdigene kommentarer eller sier slemme ting til den jeg er hissig på.

Gå vekk til du har roet deg er mitt tips. Og prøv å se situasjonen fra en annen vinkel..

Anonymous poster hash: 79de8...c73
Skrevet

Jeg er en hissigpropp og mannen min er veldig rolig, men han er absolutt ingen tøffel. Han informerer meg med en gang jeg tråkker over streken, og ber meg om å forlate området til jeg har roet meg ned. Jeg kan godt trampe rundt og banne for meg selv, eller jeg blir raskt sint og kjefter, men jeg ignorerer ikke følelsene til de rundt meg, jeg er aldri langsint, og jeg kommer ikke med nedverdigene kommentarer eller sier slemme ting til den jeg er hissig på.

Gå vekk til du har roet deg er mitt tips. Og prøv å se situasjonen fra en annen vinkel..

Anonymous poster hash: 79de8...c73

Takk, for fint svar. Sier heler ikke stygge ting til de rundt meg. Og er aldri langsint. Prøver å gå vekk, men ikke alltid jeg klarer det. HI

Skrevet

Hva du mener eller ikke er faktisk uvesentlig. Når du oppfører deg slik mot mannen din er det DET du signaliserer.Når dere hissigpropper slår dere på brystet og tramper rundt i huset er det det dere viser, at det er deres meninger og følelser som teller, ikke "tøffelhelten" dere bor sammen med sine.Jeg kan love deg at det finnes mange tøffelhelter der ute som tenker fryktelig mye stygt om dere, vel fortjent.Og så tror dere at det er sjarmerende og eksotisk? Huff...Anonymous poster hash: a92b2...b9a

Tror ikke det er sjarmerende og eksotisk.. Hvor skrev jeg det? Skrev jeg ba om tips til å bli bedre. Selv om mannen din tydeligvis er en drittsekk, så finnes det forskjell på hissige folk. HI Anonymous poster hash: 818dd...6db
Beklager, jeg skriver kanskje generelt til flere her i tråden. Det er bra at du ber om tips, det viser i alle fall selvinnsikt og vilje til å forbedre seg. Jeg har også masse jeg burde endre på hos meg selv selv om jeg ikke har temperamentsproblemer. Beklager :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...