Anonym bruker Skrevet 30. desember 2013 #26 Skrevet 30. desember 2013 Jeg har et par kryssallergier. Det gjør at jeg må unngå et par matvarer i pollensesongen. Så lenge jeg gjør det går det bra og jeg kan spise de samme varene uten utslett resten av året - kjemperart! Anonymous poster hash: c63ec...884
skjotta Skrevet 30. desember 2013 #27 Skrevet 30. desember 2013 Jeg har et par kryssallergier. Det gjør at jeg må unngå et par matvarer i pollensesongen. Så lenge jeg gjør det går det bra og jeg kan spise de samme varene uten utslett resten av året - kjemperart! Anonymous poster hash: c63ec...884 Jeg og! Rå poteter og tomater.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2013 #28 Skrevet 30. desember 2013 Jeg har et par kryssallergier. Det gjør at jeg må unngå et par matvarer i pollensesongen. Så lenge jeg gjør det går det bra og jeg kan spise de samme varene uten utslett resten av året - kjemperart! Anonymous poster hash: c63ec...884 Det er da ikke rart i det hele tatt. Mange kryssallergier fungerer slik. Jeg har bjørkepollenakkergi og kryssreagerer ned eple i pollensesongen, men har ingen symptomer på det ellers. I tillegg smaker tomat, jordbær og Kiwi beskt året rundt. Anonymous poster hash: ffaaa...e1b
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2013 #29 Skrevet 30. desember 2013 Tror nok endel setter selvdiagnostiserer seg selv og/eller barna sine. Feks at den ene gangen klødde det i halsen etter at de hadde spist et eller annet. Selv har jeg en svigerfar som sier han ikke tåler nøtter, men han dytter nedpå med alskens mat som inneholder nøtter; kaker, tvistsjokolade med nøtter inni osv. Men rene nøtter, nei det kan han ikke spise, for det tåler han jo ikke. Anonymous poster hash: f99c9...8fb
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2013 #30 Skrevet 30. desember 2013 Tror nok endel setter selvdiagnostiserer seg selv og/eller barna sine. Feks at den ene gangen klødde det i halsen etter at de hadde spist et eller annet. Selv har jeg en svigerfar som sier han ikke tåler nøtter, men han dytter nedpå med alskens mat som inneholder nøtter; kaker, tvistsjokolade med nøtter inni osv. Men rene nøtter, nei det kan han ikke spise, for det tåler han jo ikke. Anonymous poster hash: f99c9...8fb Og så er det en del som ikke skjønner forskjellen på det å ha en allergi og det å ha en intoleranse. Stor forskjell! Noen behandler en intoleranse som om de har en nærmest dødelig allergi mot noe... Anonymous poster hash: ffaaa...e1b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå