Maracuya Skrevet 30. desember 2013 #1 Skrevet 30. desember 2013 Mannen min eier huset vi bor i og har snart nedbetalt gjelda. Han kjøpte det før vi giftet oss. Imidlertid har vi delt på alle oppussingskostnader siden vi giftet oss, og vi ønsker at boligen blir sameie/felleseie. Hva må vi ordne for å få dette rett? Må vi ha ektepakt? Og hvor mye skal jeg betale ham, må vi ha en ny verdivurdering av boligen nå eller er det halvparten av kjøpesummen jeg bør betale? Jeg har jo ikke alle pengene nå så jeg må betale ham litt gradvis, evt ta opp et lån for å betale alt men det er jo litt spesielt? Er skikkelig grønn på dette men har googlet mye, finner bare ikke hele løsningen. Skal kontakte rådgiver etterhvert, men om noen har gjort dette før hører jeg gjerne fra dere.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2013 #2 Skrevet 30. desember 2013 I følge banken vår og advokaten vår,så trenger man ikke kjøpe seg inn når man er gift. Vi hadde samme problemstillingen og valgte å gifte oss fremfor at jeg skulle kjøpe meg inn som samboer. Anonymous poster hash: 27ea9...6bb
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2013 #3 Skrevet 30. desember 2013 Jeg kjøpte meg inn i huset til samboer. Først fikk vi takst. Deretter betalte jeg han halve summen av det huset var takstert til. Så gikk vi til advokat og fikk samboerkontakt og gjensidig testamente (før vi fikk barn) Anonymous poster hash: 60634...2c0
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2013 #4 Skrevet 30. desember 2013 Ser nå at dere er gift.... Da vet jeg ikke;-) ano #3 Anonymous poster hash: 60634...2c0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå