Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #51 Skrevet 12. januar 2014 Hvis du ikke har barnevakt, så har du ikke barnevakt. Da er det ikke noe å diskutere en gang, du må ha fri. Eller bli sykemeldt hele juli. Jeg kommer til å si at jeg må ha fri i den perioden, da vi ikke heller har barnevakt. Jeg kommer ikke til å spørre, jeg kommer til å informere. Anonymous poster hash: 25c39...442
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #52 Skrevet 12. januar 2014 Hvis du ikke har barnevakt, så har du ikke barnevakt. Da er det ikke noe å diskutere en gang, du må ha fri. Eller bli sykemeldt hele juli. Jeg kommer til å si at jeg må ha fri i den perioden, da vi ikke heller har barnevakt. Jeg kommer ikke til å spørre, jeg kommer til å informere. Anonymous poster hash: 25c39...442 Informere faktisk. Noen av mine ansatte liker også å informere meg istedenfor å spørre meg. De som informerer tar det som en selvfølge at de får det slik de vil. Gjett hvem det frister å være mest fleksibel med? Anonymous poster hash: a3783...7f3
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #53 Skrevet 12. januar 2014 Hvis du ikke har barnevakt, så har du ikke barnevakt. Da er det ikke noe å diskutere en gang, du må ha fri. Eller bli sykemeldt hele juli. Jeg kommer til å si at jeg må ha fri i den perioden, da vi ikke heller har barnevakt. Jeg kommer ikke til å spørre, jeg kommer til å informere. Anonymous poster hash: 25c39...442 Informere faktisk. Noen av mine ansatte liker også å informere meg istedenfor å spørre meg. De som informerer tar det som en selvfølge at de får det slik de vil. Gjett hvem det frister å være mest fleksibel med? Anonymous poster hash: a3783...7f3 Så så, lille venn. Spis en banan og la oss voksne diskutere. Anonymous poster hash: 25c39...442
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #54 Skrevet 12. januar 2014 Hvis du ikke har barnevakt, så har du ikke barnevakt. Da er det ikke noe å diskutere en gang, du må ha fri. Eller bli sykemeldt hele juli. Jeg kommer til å si at jeg må ha fri i den perioden, da vi ikke heller har barnevakt. Jeg kommer ikke til å spørre, jeg kommer til å informere. Anonymous poster hash: 25c39...442 På min arbeidsplass hadde det faktisk blitt ansett som skulk, skriftlig advarsel og oppsigelsesgrunn. Skulle følt meg ganske uunværlig på jobb før jeg begynte oppføre meg sånn altså... Det er ditt ansvar som forelder å skaffe barnepass, på en eller annen måte. De fleste arbeidsplasser rullerer på hvem som har fri i juli, jeg og mannen har da fått det til sånn at vi har førsterett på valg av ferie hvert vårt år på våre jobber og tar ferie hver for oss for å dekke opp de ukene barnehagen er stengt. Nå som barna har blitt skolebarn er det også andre alternativer, eldste her skal på idrettsleir første uken i juli. Anonymous poster hash: c4ec8...a9a
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #55 Skrevet 12. januar 2014 Hvis du ikke har barnevakt, så har du ikke barnevakt. Da er det ikke noe å diskutere en gang, du må ha fri. Eller bli sykemeldt hele juli. Jeg kommer til å si at jeg må ha fri i den perioden, da vi ikke heller har barnevakt. Jeg kommer ikke til å spørre, jeg kommer til å informere. Anonymous poster hash: 25c39...442 Informere faktisk. Noen av mine ansatte liker også å informere meg istedenfor å spørre meg. De som informerer tar det som en selvfølge at de får det slik de vil. Gjett hvem det frister å være mest fleksibel med? Anonymous poster hash: a3783...7f3 Så så, lille venn. Spis en banan og la oss voksne diskutere. Anonymous poster hash: 25c39...442 Å så sinnsykt nedlatende man ble. Og helt uten grunn også. La meg si det sånn: etter den uttalelsen øverst i dette sitatet er i alle fall ikke du blant 'oss voksne'... Anonymous poster hash: 04073...148
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #56 Skrevet 12. januar 2014 Har man ikke barnevakt så har man ikke , og er man alene og har bedt om ferie tidlig burde arbeidsplassen være behjelpelig. Jeg ville aldri leid inn dagmamma for kun 3 uker.., har ikke familie som kan hjelpe så jeg hadde også sykemeldt meg evt. Anonymous poster hash: 6f3af...0be
Soon to be mum Skrevet 12. januar 2014 #57 Skrevet 12. januar 2014 Jeg må si det er overraskende mange her som synes at de selv er viktigere enn alle andre og må prioriteres. Og som attpåtil synes det er greit å 'sykmelde seg' (for det er jo også en generell oppfatning om at det er selv og ikke legen som sykmelder, interessant nok) hvis de ikke får det som de vil. Problematikk ift ferie, barn og skole/barnehage er noe de aller fleste sliter med. Da synes jeg det er kjipt å bare ta hensyn til seg selv i denne situasjonen.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #58 Skrevet 12. januar 2014 Hvis du ikke har barnevakt, så har du ikke barnevakt. Da er det ikke noe å diskutere en gang, du må ha fri. Eller bli sykemeldt hele juli. Jeg kommer til å si at jeg må ha fri i den perioden, da vi ikke heller har barnevakt. Jeg kommer ikke til å spørre, jeg kommer til å informere. Anonymous poster hash: 25c39...442 Informere faktisk. Noen av mine ansatte liker også å informere meg istedenfor å spørre meg. De som informerer tar det som en selvfølge at de får det slik de vil. Gjett hvem det frister å være mest fleksibel med? Anonymous poster hash: a3783...7f3 Så så, lille venn. Spis en banan og la oss voksne diskutere. Anonymous poster hash: 25c39...442 Å så sinnsykt nedlatende man ble. Og helt uten grunn også. La meg si det sånn: etter den uttalelsen øverst i dette sitatet er i alle fall ikke du blant 'oss voksne'... Anonymous poster hash: 04073...148 Jeg har hatt ei som deg #51 og for å gjøre en lang histori kort fikk hun sparken. Hun tok det til arbeidsretten og tapte på alle hold. Hun ble også idømt mine saksomkostninger. Moralen her er arbeidsgiver skal være så fleksibel som mulig, men er det ikke mulig så har ikke den ansatte en rett til fri i hele juli pga barn. Det er foreldrenes ansvar å ordne pass av barna slik at det ikke skaper problemer for arbeidsgiver. Anonymous poster hash: e9809...669
BareMas Skrevet 12. januar 2014 #59 Skrevet 12. januar 2014 Du kan kreve inntil 3 uker sammenhengende i en periode fra juni til august, du kan ønsker om at de skal tas i juli. Arbeidsgiver får inn mange ønsker, og må få kabalen til å gå opp, så han kan nok ikke love deg at de blir når du ønsker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå