Gå til innhold

Synes jula har gått alt for fort, det er trist at vi er kommet til 6.juledag. Synes ikke du også det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dagene har bare løpt av sted. Ingen tid for ro og hvile. Er aldri så travel med så mange avtaler som i julen. Overnattet tre plasser og vært på nye besøk og middager omtrent hver dag. Har vært hjem en kveld med middagsgjester. Soverom, klæshauger o.l. ser ikke ut!! :(

Anonymous poster hash: 972dd...900

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde planer tilogmed 3 juledag mens synes det har gått altfor fort ja. Kunne hatt fri 2-3 januar også:-)

Anonymous poster hash: e904c...c26

Skrevet

Nja syns det blir litt greit med vanlig hverdag igjen jeg.

Kjedelig når alt mulig å er stengt!

Å sønnen min savner barnehagen å den er stengt helt til 2.januar.

Så blir greit med vanlige dager igjen.

Anonymous poster hash: 87bae...e1c
Skrevet

Jeg synes faktisk at d er godt at ting et stengt... men vi er jo forskjellig

Skrevet

absolutt ikke, gleder meg mer til påske ;) Da er det termin. Dessuten har jeg egentlig aldri likt jul, synes det er mest stress. 

Anonymous poster hash: 99034...285
Skrevet

Går altfor raskt ja. Neste år skal juletreet opp i midten av desember for 2 januar vil jeg ha det ned:/

Jeg storkoser meg med stengt skole/ bhg men heldigvis er det ikke oppstart før 6.januar her, så har enda noen fridager igjen:-))

Anonymous poster hash: 92254...5e8

Skrevet

Syns der er heilt greit. For kvar dag som går, er vi en dag nærmere temin, så fint om dagane går fort :)

Skrevet

Har lest tre bøker denne jula, har ikkje stressa rundt i det heile tatt. Deilig, men byrjar å bli klar til kvardag igjen. Eg har permisjon, mannen skal på jobb igjen neste mandag (hadde ein del overtid som måtte avspaserast).

Skrevet

Jeg synes tiden går sakte, har termin på nyåret og går bare og venter ;) bare rolige og laaaange dager.

Anonymous poster hash: eacb7...14f

Skrevet

Gleder meg til nytt år jeg. Hatt en fin jul, men kjenner jeg er klar for blanke ark og et ferskt år, dette har vært så tøft.

Klar for rutiner og hverdag, veska er klar for barnehage hun trenger å være mer ute. Og jeg trenger litt tid for meg selv uten familie rundt for å samle litt krefter.

Har gått fort ja, men det gjør jo julen alltid.

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Jada, dagene flyr avsted, selv for oss som ikke hadde så mange avtaler. Kun to middager hos familie og en vennemiddag her hos oss. 

Nå har jeg koblet inn jobb-modus igjen, og tar fatt på rettebunkene jeg ikke rakk før jul. Det blir noen timer med retting, i dag, i morgen og 1. nyttårsdag. 2. januar er det rett på undervisning igjen og full rulle. 

Gjest Julia1984
Skrevet

Hvorfor stresser du så i jula, HI?

Med 3 små barn har vi faktisk takket nei til flere invitasjoner, nettopp fordi vi ønsker å stresse ned og tilbringe rolige dager sammen ute eller inne oss 5.

Bare møtt forståelse!

Skrevet

Hvorfor stresser du så i jula, HI?

Med 3 små barn har vi faktisk takket nei til flere invitasjoner, nettopp fordi vi ønsker å stresse ned og tilbringe rolige dager sammen ute eller inne oss 5.

Bare møtt forståelse!

Stresser vel fordi vi har stor familie vi føler vi må sette av tid til. Har vært med 3/4 av den nærmeste familien + et vennepar i jula.

Hi

Anonymous poster hash: 972dd...900

Skrevet

Nei..har aldri vært fan av romjul. Alltid likt førjulstida og starter tidlig med pynting og juleforberedelser. Så nå er klar for å bli ferdig. Desduten har jeg vært i elendig form pga graviditet. Meget passende når man er i mange middagsselskap og skal skjule dette og unger som er rastløse av å være hjemme fra b.hage. Denne jula har vært koselig, men tung. Men jeg priser meg lykkelig for at jeg har en familie å feire med og at det ikke er noe alvorlug som feiler meg. Det kommer en jul til neste år også :-)

Anonymous poster hash: 3514b...c57

Skrevet

Det er alltid vemodig når dagene vi har ventet sånn på plutselig er over.

Jeg elsker alt som har med jul å gjøre, alt fra advent til over nyttår er gode dager for meg. Har heller aldri skjønt de som ikke kan vente med å hive julen ut. Jeg syns det er så lunt og koselig med juletre og julepynt, så når alle stjerner, staker og tre er borte blir stuen så mørk at jeg må tenne alle stearinlys jeg har.

Deilig at alle har fri, at butikkene er stengt første og andre dag og at alt man gjør er å pynte seg, spise og være sammen med familie.

Og i morgen er det nyttårsaften og den skal feires med gode venner og enda mer god mat. Vi er utrolig privilegerte og jeg er full av takknemlighet.

Skrevet

Jeg skjønner meg ikke på folk som stresser livet av seg for å presse inn mest mulig besøk i løpet av jula. Det blir det jo ikke noe koselig av. Vi legger opp til et par besøk. Utover det får ungene styre dagene med lek, spill og filmer. De har godt av fri og roe ned...ikke løpe fra besøk til besøk. Fordel det utover året.

Anonymous poster hash: b7a6c...bf2

Skrevet

Jeg synes også julen har gått altfor fort.. Måtte noen dager også, så føler ikke jeg har fått den roen over meg som jeg pleier å ha i julen:(

Skjønner ikke de som maser om at barna vil tilbake i bhg og kjeder seg! Sitter dere bare hjemme? Har dere ingen venner/ familie med barn? Barna her i huset elsker ferier selv om de trives veldig godt i bhg også.

Anonymous poster hash: 100ec...9d1

Skrevet

Måtte jobbe skulle det stå:)

Skrevet

Koser oss masse nå i ferien, men gleder meg til hverdagene starter igjen. Har alltid vært en fan av hverdager, sikkert fordi jeg stortrives på jobb og er glad i rutiner :) Litt for mange fristelser i høytidene også, med altfor mye god hjemmelaget mat og drikke! Men barna storkoser seg med besteforeldre, så er jo litt avlastning for mannen og meg også når det er flere voksne per barn. Var en litt slitsom jul men vet jo at det blir lettere for hvert år. Alt i alt så syns jeg 2 uker juleferie for store og små er helt perfekt :)

Anonymous poster hash: 90916...24e
Skrevet

Jeg synes også julen har gått altfor fort.. Måtte noen dager også, så føler ikke jeg har fått den roen over meg som jeg pleier å ha i julen:(

Skjønner ikke de som maser om at barna vil tilbake i bhg og kjeder seg! Sitter dere bare hjemme? Har dere ingen venner/ familie med barn? Barna her i huset elsker ferier selv om de trives veldig godt i bhg også.

Tenkte akkurat det samme ang bhg. Vi som er oppvokst uten bhg var hjemme hele jul og påske. Men foreldrene våre var med oss ut på ski/ akebrett eller skogstur. Barn har godt av å være hjemme å kjenne på det å være rolig og lite støy...

Skrevet

Vi er ikke borte på besøk og presser ikke inn noe som helst, men det er tradisjon at annenhvert år kommer min familie langveis fra og de må da få overnatte. Så har vi to i nær familie som i tillegg har bursdag og det dropper vi da ikke. Faktisk er ene ungen min... så vi legger ikke opp til mest mulig pes, det blir noen ganger sånn fordi vi har stor familie og julen er familiehøytid. Vi har ikke noe venne-greier i jula.

Anonymous poster hash: 3514b...c57

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...