Gå til innhold

Merarbeid med mannen i hus

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere som bare synes det er merarbeid? Han fungerer som et par ekstra øyne, men ellers er det bare ekstra rot, ekstra klær osv. Så lei!!

Anonymous poster hash: 89a24...84c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det syns ikke jeg. Heldig jeg, kanskje :)

Anonymous poster hash: 75d80...0c8

Skrevet

Nei, sånn er det ikke her. Og jeg hadde aldri funnet meg i det heller.

Det er det store mysteriet for meg i alle trådene her inne hvor man sutrer over mannen. Hvorfor i alle dager har man latt dette mønsteret utvikle seg, og godtatt det over så lang tid?

Skrevet

Nei det er deilig å være to hele dagen nå i julen.

Skrevet

Det er det store mysteriet for meg i alle trådene her inne hvor man sutrer over mannen. Hvorfor i alle dager har man latt dette mønsteret utvikle seg, og godtatt det over så lang tid?

Det kan jeg forklare deg:

Det er først når man får barn man virkelig må samarbeide. Hjelper ikke med skipperak lengre, slik det var før vi fikk barn. Jeg ble tvunget til å bli mer strukturert etter vi fikk barn, mens han tror tydeligvis at han slipper unna. Evig krangel, så nei, jeg lar han ikke bare være sånn uten videre.

Hi

Skrevet

Vi tek skippertak enda, ingen problem. Og det går dobbelt så fort når vi er to om jobben.

Skrevet

Ja, fordi hans lathet og tiltaksløshet er fryktelig smittsom. Blir så masse å gjøre når han endelig er ute av huset

Anonymous poster hash: a07ec...278

Skrevet

Nei, ikke merarbeid. Han bidrar jo til forskjellig, han. Men han genererer mer rot, det det er sikkert! Merker forskjell fra når han er hjemme og når han er vekkreist på jobb.

Anonymous poster hash: ec719...7e1

Skrevet

Det kan jeg forklare deg:

Det er først når man får barn man virkelig må samarbeide. Hjelper ikke med skipperak lengre, slik det var før vi fikk barn. Jeg ble tvunget til å bli mer strukturert etter vi fikk barn, mens han tror tydeligvis at han slipper unna. Evig krangel, så nei, jeg lar han ikke bare være sånn uten videre.

Hi

Så før dere fikk barn så fordelte dere arbeidsoppgaver likt hjemme, og han gjorde like mye som deg?

Jeg vet alt om at barn skaper litt mer kaos hjemme, er i permisjon nå. Vi er alikevel enige om at min jobb på dagtid er å ta meg av knøttebøtt, også tar vi 90 % av husarbeidet når begge to er hjemme...

Skrevet

Mannen min er nok NESTEN like flink til å rydde som meg (dvs vi er vel halvflinke, begge to), men problemet er han er mye flinkere til å rote!

Hvis han leter etter noe, hiver han rundt seg, hvis han kler av seg, ligger klærne rundt omkring. Jeg er nok mer ryddig underveis, legger ting nedi skuffen igjen istedenfor oppå benken over skuffen, f.eks. Så han lager jo merarbeid både for seg sjøl og meg, ettersom hvem som rydder det bort.

Skrevet

Nei. Mannen min er voksen og forventer ikke å bli oppvartet, så her er det bare kos å ha han hjemme.

Skrevet

Ja. Han rydder masse altså, men ting havner på de rareste steder. Derfor må jeg rydde etter at han har ryddet. Foretrekker nesten å gjøre alt selv, for da får jeg det slik jeg vil ha det.

Anonymous poster hash: 7eac5...da9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...