Anonym bruker Skrevet 29. desember 2013 #1 Skrevet 29. desember 2013 Hun får morsmelk fra apoteket. Fått det den siste uken grunnet mye skriking og magevondt. Men avføring er ikke gul slik som det var på mine to eldre barn. Hva kan det være? Kolikk eller rett og slett at hun ikke tåler den NAN fra apoteket heller? Anonymous poster hash: f110d...3fe
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2013 #2 Skrevet 29. desember 2013 Avføringsfarge har fint lite å si, så lenge den ikke er rød. Om hun delammes vil hun jo fremdeles få i seg morsmelk nok til å reagere på det, om det er melken hun ikke tåler. Om det er NAN Ha1 du gir henne, kan hun godt ha problemer også med den dersom hun f.eks er melkeintolerant. Og ja, det kan selvsagt være kolikk (men kolikk kan igjen være forårsaket av f.eks magesmerter som kommer av ernæringen). Anonymous poster hash: 63793...ffe
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2013 #3 Skrevet 29. desember 2013 Avføringsfarge har fint lite å si, så lenge den ikke er rød. Om hun delammes vil hun jo fremdeles få i seg morsmelk nok til å reagere på det, om det er melken hun ikke tåler. Om det er NAN Ha1 du gir henne, kan hun godt ha problemer også med den dersom hun f.eks er melkeintolerant. Og ja, det kan selvsagt være kolikk (men kolikk kan igjen være forårsaket av f.eks magesmerter som kommer av ernæringen). Anonymous poster hash: 63793...ffe Hva gjør jeg da? Når skal man tolke det som allergi? Anonymous poster hash: f110d...3fe
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 29. desember 2013 #4 Skrevet 29. desember 2013 Grønn avføring tyder på at det er magevondt. Det kan være typisk for kolikk ja. Har du ikke mulighet å fullamme? Har erfart og hørt om flere hvor magevondt har kommet av at mor spiser/drikker melkeprodukter. Det kunne jo vært verd å forsøke å kutte det ut. Om du ikke kan fullamme så blir det jo ikke mulig siden mme er laget på kumelk..
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2013 #5 Skrevet 29. desember 2013 Grønn avføring tyder på at det er magevondt. Det kan være typisk for kolikk ja. Har du ikke mulighet å fullamme? Har erfart og hørt om flere hvor magevondt har kommet av at mor spiser/drikker melkeprodukter. Det kunne jo vært verd å forsøke å kutte det ut. Om du ikke kan fullamme så blir det jo ikke mulig siden mme er laget på kumelk.. Har ikke mulighet nei. Hun vil ikke lengre ta puppen bortsett fra natten og på formiddag om hun skal sove. Melken min kommer veldig sakte, selvom jeg tar nesespray, vørterøl og alle kjerringråd.. Pumper meg da, så ca 70 % av måltidene består av morsmelk Slet først med nok melk, og mens jeg jobbet iherdig med det ble hun bare irritert ved puppen. (Er ikke låsninger nei) Men over til poenget. Jeg spiser veldig lite melkeprodukter selv, og om jeg kutter helt ut kan jrg jo prøve på, men aner ikke hvilken mme som skal gis da Anonymous poster hash: f110d...3fe
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 30. desember 2013 #6 Skrevet 30. desember 2013 Grønn avføring tyder på at det er magevondt. Det kan være typisk for kolikk ja. Har du ikke mulighet å fullamme? Har erfart og hørt om flere hvor magevondt har kommet av at mor spiser/drikker melkeprodukter. Det kunne jo vært verd å forsøke å kutte det ut. Om du ikke kan fullamme så blir det jo ikke mulig siden mme er laget på kumelk.. Har ikke mulighet nei. Hun vil ikke lengre ta puppen bortsett fra natten og på formiddag om hun skal sove. Melken min kommer veldig sakte, selvom jeg tar nesespray, vørterøl og alle kjerringråd.. Pumper meg da, så ca 70 % av måltidene består av morsmelk Slet først med nok melk, og mens jeg jobbet iherdig med det ble hun bare irritert ved puppen. (Er ikke låsninger nei) Men over til poenget. Jeg spiser veldig lite melkeprodukter selv, og om jeg kutter helt ut kan jrg jo prøve på, men aner ikke hvilken mme som skal gis da Anonymous poster hash: f110d...3fe Det er en mme som heter nutramigen, men tror kansje at du må ha resept for å då den? Hør med legen din du. Det er utrolig mange ting det er melk i som man ikke tenker over; smøret på skiven, en del brød fra butikken, og mye halvfabrikat, så sjekk godt hva du kan og ikke kan om du velger å forsøke en melkefri diett. Du er flink som ammer så mye selv om det ikke går helt på skinner! Det kan forresten rett og slett være umodne tarmer som gjør det, og da er det lite å gjøre annet enn å glede seg til hun blir større. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2013 #7 Skrevet 30. desember 2013 Kan du ha mye formelk og lite tjukk og fet melk? Formelk inneholder mer karbohydrater og mindre fett enn ettermelken. Mye formelk kan gi luft i magen og grønn avføring hos de små. Ville absolutt hørt med lege hvis det er et alternativ å prøve nutramigen da den er dyr men kan fåes på blå resept, dvs gratis. Vi brukte ca 100kr pr dag før blå resept var i orden. Anbefaler henvisning til barnelege da fastlege ikke kan skrive ut blå resept på nutramigen. Anonymous poster hash: 470dd...979
*Smiley* Skrevet 30. desember 2013 #8 Skrevet 30. desember 2013 (endret) Det er ikke uvanlig at den blir grønn med litt mme.Så det trenger ikke være allergi.Har delammet 3 barn og alle har fått grønnlig avføring når vi har begynnt med mme.Kan være nan somhr magevondt eller luft.dr brown er bra flasker:) Endret 30. desember 2013 av *Smiley*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå