Gå til innhold

Dyreparken i Kr.Sand, leie hytte eller sove på hotell i 3 netter? (sommertid)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Erfaring? 

Anonymous poster hash: 07ace...ac3

Fortsetter under...

Skrevet

Alt kommer ann på  hva konto sier?  Har dere råd, så tar dere hotel, hvis ikke hytte :)

Skrevet

Vi bodde to netter i kaptein sabeltanns suite i abra havn i sommer. Var skikkelig stas for ungene, og for oss voksne også ;) kostet flesk da, men var verdt det :)

Annonse

Skrevet

For endel år siden så bodde vi på rica dyreparken hotell med 3 unger. Hotellet var kjempe koselig, men rommene var så små at det var helt fælt! Vi hadde ekstra seng til hun minste og det var ikke rommene laget for. Dyrt var det også! Så jeg hadde prøvd å unngå hotell i hvert fall!

Skrevet

Vi bodde to netter i kaptein sabeltanns suite i abra havn i sommer. Var skikkelig stas for ungene, og for oss voksne også ;) kostet flesk da, men var verdt det :)

Mener du virkelig at det er verdt pengene?

Overpriset, over ypet, kaptein sabeltann vås?

Vi er tydeligvis de eneste som liker dypreparken pga dyrene, ellers er det jo bare kaptein sabeltann som gjelder. synest det forringer hele dyreparken, at det er blitt et kaptein sabeltann land I stedet for.

Jeg er ikke over begeistra for hotel med små barn, men det blir jo ofte til at det er det vi ender opp med, men om dere er så organiserte at dere skal organisere sommerferien allerede hadde jeg uten tvil gått for hytte.

Hadde ungene vært veldig opptatt av dette med kaptein sabeltann, så hadde vi  muligens vurdert arba havn, for det er jo ungene det dreier seg om. Men det er harry og ukult I mine øyne.

Anonymous poster hash: 8e6d1...1d1

Skrevet

Vi hadde tenkt å sove i Abra havn, men jeg fikk helt sjokk da jeg fikk se prisen. Tror jeg satt og måpte i en halvtime, hadde aldri trodd det skulle være så dyrt.

Så vi har leid oss en privat 4-roms leilighet i Kristiansand i 3 døgn. Koster 1300 kroner i døgnet.

Anonymous poster hash: a6265...4f1
Skrevet

Var i Abra Havn i August. Kosta ca 1000kr natta da.

Skrevet

Abra havn er faktisk. Om dere skal utenfor høysesong f.eks april kan dere vente på tilbud.

Skrevet

Vi er tydeligvis de eneste som liker dypreparken pga dyrene, ellers er det jo bare kaptein sabeltann som gjelder. synest det forringer hele dyreparken, at det er blitt et kaptein sabeltann land I stedet for.

Jeg er ikke over begeistra for hotel med små barn, men det blir jo ofte til at det er det vi ender opp med, men om dere er så organiserte at dere skal organisere sommerferien allerede hadde jeg uten tvil gått for hytte.

Hadde ungene vært veldig opptatt av dette med kaptein sabeltann, så hadde vi muligens vurdert arba havn, for det er jo ungene det dreier seg om. Men det er harry og ukult I mine øyne.

Har du bodd der?

Det er ikke Harry i det minste. Jeg hadde ingen forventninger i det hele tatt da vi dro dit i år. Men det var rett og slett magisk! Og det er kvalitet i hver minste detalj. Jeg er superkresen, og det er faktisk en av de beste feriene jeg har vært på. Både barn og voksne blir tatt på alvor.

Det er heller ikke overpriset. To dager i de billigste leilighetene inkludert todagers kombipass til dyrepark og badeland kom på 3200. Vi ønsket å bo litt bedre så vi bodde i Villa Rosa. To stooore soverom med herlige senger og balkong ut mot havna hvor Sorte Dame kommer seilende. Stor stue og bad. Med todagers pass betalte vi 5.500 inkludert en fantastisk frokost med sjørøvere ( inkludert Kaptein Sabeltann) som ga et minne for livet. Vi ble hentet på morgenen ned Sorte Dame, og kom inn i dyreparken før åpningstid. Det er fastpris på leiligheten og sengeplasser til 8, så man kan dra to familier og dele kostnaden.

Så hvis du ikke har vært der, avfei det i alle fall ikke som sludder og vås..

Skrevet

Hadde ungene vært veldig opptatt av dette med kaptein sabeltann, så hadde vi muligens vurdert arba havn, for det er jo ungene det dreier seg om. Men det er harry og ukult I mine øyne.

Ja, synes det var verdt pengene. Barna våre, og spesielt mellomste gutten, har lenge digget kaptein sabeltann. De fikk en opplevelse for livet :) vi sparte ikke på noe og spiste sjørøverfrokost og så kveldsshowet.

Vi hadde tredagerspass til parken så vi koste oss masse med å se dyrene også. I tillegg delte vi suiten med en annen familie. Da ble det halve prisen i forhold til om vi skulle bodd der alene. De er våre nærmeste venner og vi hadde en flott ferie :)

Annonse

Skrevet

Det finnes så mye mer enn kaptein sabeltann i dyreparken. Lenge siden du har vært der?

Anonymous poster hash: 0e9d3...b85

Skrevet

Har du bodd der?

Det er ikke Harry i det minste. Jeg hadde ingen forventninger i det hele tatt da vi dro dit i år. Men det var rett og slett magisk! Og det er kvalitet i hver minste detalj. Jeg er superkresen, og det er faktisk en av de beste feriene jeg har vært på. Både barn og voksne blir tatt på alvor.

Det er heller ikke overpriset. To dager i de billigste leilighetene inkludert todagers kombipass til dyrepark og badeland kom på 3200. Vi ønsket å bo litt bedre så vi bodde i Villa Rosa. To stooore soverom med herlige senger og balkong ut mot havna hvor Sorte Dame kommer seilende. Stor stue og bad. Med todagers pass betalte vi 5.500 inkludert en fantastisk frokost med sjørøvere ( inkludert Kaptein Sabeltann) som ga et minne for livet. Vi ble hentet på morgenen ned Sorte Dame, og kom inn i dyreparken før åpningstid. Det er fastpris på leiligheten og sengeplasser til 8, så man kan dra to familier og dele kostnaden.

Så hvis du ikke har vært der, avfei det i alle fall ikke som sludder og vås..

villa rosa har sengeplass til 5? dvs 12 leiligheter med 2 soverom hver, ett med dobbeltseng og ett med familiekøye...

vi var der I fjor, og selv om det var en opplevelse for eldste jenta, kommer vi ikke til å gjøre det igjen før, eventuellt minsten er så stor at han vet hva det er og setter pris på det.

rommene var fine de, sengene var gode og abra havn er utrolig utført.

vi betalte over 4000 kr for en (!!!) natt. prisen inkluderte 2 biletter til sabeltannshowet, og leilighet der ejg, samboer, datter på 6 år og baby på 2 mnd bode en natt.

ALL mat må betales utenom, også frokost, (der man hentes av sorte dame. når vi var der møtte ikke kaptein sabeltann opp, så det var en skuffelse. vi fikk beskjed om at skuespillerene valgte selv om de ville møte på frokosten eller ikke?) og etter en lang natt på sabeltannshow (og spasersturen tilbake til abra havn etterpå) var det IKKE dødskult å bli vekket av kanonild klokka 8 om morgenen...

reagerte også på at vi ikke fikk sjekke inn I leiligheten før klokka 15 når vi ankom, og at vi matte sjekke ut klokka 11 når vi dro (så "døgnprisen" er bare for 20 timer) og vi matte selv rydde leiligheten, ta av sengetøyet osv...

det var en opplevelse for jenta, men slettes ikke verdt pengene, etter min mening. vi har som sagt vært det, men kommer ikke til å gjøre det igjen. (før lillemann kan sette pris på det) for over 3000 for en natt forventer jeg en liten følelse av luksus, ikke å matte stå opp tidlig for å ta av sengetøy. det kan jeg gjøre gratis hjemme.

Gjest Tale30
Skrevet

Vi reiste siste helg i juni. Da var det avertert at Sabeltann var tilstede. Han er der ikke hver dag - erstattes ofte av Langemann, men det opplyses om på nettsidene. Det er sikkert mye dyrere i høysesong, som det er over alt i ferieverden.. Men som sagt så var det bare dager som skilte vår ferie fra høysesongen.

Skuespillerne var fantastiske, datteren vår fikk personlige møter med alle.

På hvert soverom var det en dobbeltseng og køyeseng og på stuen en sovesofa til to. Inkludert i prisen var 5 personer også betalte man 200 per person for ekstra sengeplass. Vi var to familier og det opplevdes ikke som trangt i deg hele tatt.

Vi gleder oss allerede til neste år :D

Når det gjelder maten er jeg helt enig. Den var dårlig, men vi kunne handle inn på butikken og tilberede i leiligheten.

Skrevet

Vi bodde på Rica Dyreparken, trivdes veldig godt. Ligger like utenfor hovedinngangen til dyreparken. Barneklubb med aktivitører, ok rom og trivelig personale. Men dyrt!

Anonymous poster hash: 50b0d...aee

Skrevet

Vi har sovet i kardemommeby to gangere og vil gjøre det igjen. Det koster litt, men det er med to dager inngang til dyreparken, og fyller du opp huset så er det ikke så dyrt. Hvertfall ikke utenfor høysesong.

Når parken stenger, kan dere gå fritt rundt i parken. Slik som inn til aper og slik er stengt, men alle andre dyr kan du gå rundt til. Slik at du får lengere tid i parken. Vi kunne slappe av i huset, mens ungene lekte rundt i kardemommeby, når vi ønsket det. Veldig deilig å kunne slappe av litt, ikke bare fem min på en benk.

Du kan lage mat i husene, bestille middag i kapteinsabeltann verden sammen med en teaterforestilling (ikke kaptein sabeltann, men med sjørøvere.ungene syns det var kjempe stas. Vi syns det var veldig dyrt for middagen, men vi visteikke teateret og alt som skjedde. Dette gjore vi en gang. )

Du får også nøkkel til å gå ut og inn av dyreparken, slik at dere kan ut og spise om dere ønsker det. Vi var ute for å kjøpe inn mat til middag og frokost det ene året.

Men vil du dit for dyrene vil jeg råde deg til å leie hus i kardemomme by. Vi gikk rundt til seint på natt for å titte på dyrene. Ungene var helt fra seg av begeistring når vi gikk i nordisk villmark. For ulvene kom snikende, de gule øyne lyste i skog kanten før de kom nermere. Gaupa kom bort til gjeret, elgene ble klappet. Oteren lekte og viste seg frem. Når det ikke. Mange mennesker kommer dyrene drem, slik at vi får se de ikke bare ett glimt i det fjerne.

Vi har leid leilighet i krisiansand. Det var også veldig bra. Kristiansand ferieleiligheter tror jeg det var. Sist gang hadde vi leilighet med 3 soverom, og vi fikk inn 12 stykker. Med flere små barn som lå i sengene med oss voksne gikk det bra. Der laget vi mat og koste oss sammen. Ingen hotellstandar, men helt greit. Også kostet dey slettes ikke mye. Tror vi betalte litt under 2000kr for en natt sist gang, og med plass til 12 stk så må jeg si det var billig. Gangen før der leide vi en mindre, men i flere dager og betalte ikke mye for det heller. Vi bestilte med utvask, så vi bare ryddet etter oss.

Anonymous poster hash: f794f...b11

Skrevet

Abra Havn er helt fantastisk, men hvis dere syntes det blir for dyrt, så kan dere jo eventuellet bo på Hamresanden eller Dvergsnestangen camping.Men, da må dere ha med bil.

Anonymous poster hash: 277ad...55d

Skrevet

Dyreparken med Abra Havn, Kardemommeby og Sabeltann er sikkert strålende for hele familien, men dersom man er en kenguru er saken en helt annen.

Etter saken med avliving kenguruene har jeg fått total avsmak for hele etablissementet. Jeg oppfordrer til full boikott av Dyreparken. Velg andre feriedestinasjoner i 2014, damer!

Skrevet

Ikke faen om jeg skuffer 4 åringen med å ikke dra til dyreparken for å se kaptein sabeltann og alle dyrene,bare pga en sak i media om avlivning av noen dyr.

Hver eneste dag blir masse dyr avlivet for at vi skal få kjøtt på bordet,det gjør oss ikke til Vegetarianere for det.

Anonymous poster hash: 7ee23...222
Gjest Tale30
Skrevet

Det var en fæl sak, og må si jeg ble litt betenkt. Men dersom man skulle boikotte Dyreparken så den ble skadelidende av det hadde det nok gått ut over langt flere dyr.

Det er likevel viktig å si klart fra om at det ikke er ok, og løfte saken frem i media.

Dyreparken gir et godt liv til mange dyr som ville hatt det fælt eller ha vært avlivet hvis de ikke tok seg av dem - slik jeg har forstått det..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...