Anonym bruker Skrevet 29. desember 2013 #1 Skrevet 29. desember 2013 Er et vikariat i et firma. Det er ikke en midlertidig stilling men personen jeg jobber for nå sluttet. Det er derfor liten sannsynlighet for at det ikke blir fast, men det vet man aldri helt sikkert. I Februar får jeg svar på om det blir fast jobb eller ikke.. selv med stor sannsynlighet (Deres ord) føler jeg meg usikker ... Og NÅ har vi funnet drømmehuset. Vi eier en leilighet for har tittet på hus en stund.. nå er drømmehuset til salgs og har utrolig lite lyst til å miste muligheten fordi vi ikke tør slik situasjonen er nå. (Legger til at jeg har en samboer med fast jobb pluss at vi har et barn) HVA ville du gjort ? Anonymous poster hash: ec3f9...1d7
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2013 #2 Skrevet 29. desember 2013 Snakk med banken. Om banken sier ja så går dere for det. Sier banken nei inntil du har fast jobb så må dere bare vente. Anonymous poster hash: b8e27...e43
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2013 #3 Skrevet 29. desember 2013 Banken hadde ingen forbehold i forbindelse med dette, så dette går vel mer på hva vi "tør" osv.. Egentlig føler jeg at jeg ville sjanset om det er noe vi virkelig ønsker. Meeeen, vil bare høre hva dere andre ville tenkt.. Hi Anonymous poster hash: ec3f9...1d7
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2013 #5 Skrevet 29. desember 2013 Vi valgte å bygge hus, uten å vite om jeg fikk jobben tilbake etter permisjonen:) Gikk fint det, men noe jobb ble det desverre ikke.. Jeg løy til banken ang.jobben, så vi fikk lån til å bygge huset. Og glad er jeg for det, for vi greier å betale det på en lønn:) Anonymous poster hash: cfe58...826
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2013 #6 Skrevet 29. desember 2013 Ville selvsagt satset på drømmehuset. Vi kjøpte hus da jeg var arbeidsledig lærer og gravid. Banken godkjente likevel lånesøknaden fordi jeg kom jo til å få meg fast jobb som lærer når jeg var ferdig med svangerskapspermisjonen (deres ord!). Mannen min har en godt betalt jobb. Jeg fikk meg ikke fast jobb (faste lærerstillinger vokser ikke på trær i denne byen, men det visste tydeligvis ikke dama i banken), men flere vikariater etter hverandre. Ble arbeidsledig og gravid igjen, og etter denne permisjonen fant jeg ut at jeg skulle begynne å studere igjen. Ergo, liten inntekt pr mnd. Poenget mitt er at vi alltid har klart å betjene lånet! Ja, vi har hatt perioder hvor vi har kjøpt First Price og droppet frisør og annet tull, men stort sett har vi levd som vanlig. Og for it Anonymous poster hash: 49eee...1ec
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2013 #7 Skrevet 30. desember 2013 Hvis banken ikke har innvendinger vil jeg tro at dere uansett klarer å betale så da er det bare å følge magefølelsen:) Om du mot formodning ikke får fast jobb i februar så slutter du vel neppe å jobbe uansett så det går nok helt fint:) Anonymous poster hash: d5459...88d
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2013 #8 Skrevet 30. desember 2013 Takk for innspill alle sammen. Jeg har og den innstillingen med at det sikkert ordner seg. Vi har jo lån nå også.. Kjøper vi hus blir boliglånet ca 500 000 høyere. Satser på at det ikke blir for stor konkurranse om huset og at jeg får overtalt samboern min til å ikke overtenke alt.... Kryss fingrene for meg!!!! Anonymous poster hash: ec3f9...1d7
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2013 #9 Skrevet 30. desember 2013 Vi kjøpte hus uten at jeg hadde fast jobb. Har fremdeles ikke fast jobb og er i praksis. Men fikk likevel lån. Så hvis dere det at dere kan betale med en lønning, så ville jeg gått for det huset . Lykke til! Anonymous poster hash: a49c9...691
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå