Gå til innhold

Ville dere gjort noe i denne situasjonen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mulig jeg spør dumt nå, men vil gjerne ha litt meninger om dette.

Et barn på 4 år har ved to-tre anledninger fortalt at mamma`n bruker å knipse barnet og søsken når mor blir sint/barna ikke oppfører seg.

Er det grunnlag nok til å kontakte barnevern eller hva ville dere ha gjort?

Det å knipse et barn er ikke det mest alvorlige man kan gjøre, men for min del er det FYFY og IKKE lov. Leste om noen som hadde fått fengsel pga lignende.

Å prate med moren er ikke et alternativ da hun ikke vil høre på hva andre sier. Hun setter også sine egne behov foran barna (ikke noe alvorlig av det jeg vet, men ting som burde vært gjort til barnas beste), men utenom det så aner jeg ikke noe om hvordan barna har det eller hvordan hun er som mor.

Virker oppegående ute blant folk, men har ved flere anledninger sagt ting som får meg til å tro at hun sliter litt psykisk.

Anonymous poster hash: 16207...e97
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mulig jeg spør dumt nå, men vil gjerne ha litt meninger om dette.

Et barn på 4 år har ved to-tre anledninger fortalt at mamma`n bruker å knipse barnet og søsken når mor blir sint/barna ikke oppfører seg.

Er det grunnlag nok til å kontakte barnevern eller hva ville dere ha gjort?

Det å knipse et barn er ikke det mest alvorlige man kan gjøre, men for min del er det FYFY og IKKE lov. Leste om noen som hadde fått fengsel pga lignende.

Å prate med moren er ikke et alternativ da hun ikke vil høre på hva andre sier. Hun setter også sine egne behov foran barna (ikke noe alvorlig av det jeg vet, men ting som burde vært gjort til barnas beste), men utenom det så aner jeg ikke noe om hvordan barna har det eller hvordan hun er som mor.

Virker oppegående ute blant folk, men har ved flere anledninger sagt ting som får meg til å tro at hun sliter litt psykisk.

Om dette er det eneste som er overtramp så er det vel ikke grunn til bekymringsmelding.

Anonymous poster hash: 40301...1d8

Skrevet

Det spørs litt hvordan denne knipsingen foregår mener nå jeg.. Er det et lite knips på hånda, er det da ikke stort verre enn at man tar barnet i armen f.eks. 

Skrevet

Uten å kjenne mer til konteksten ville jeg ikke kontaktet barnevernet. Blir litt som å skyte spurv med kanoner.

Anonymous poster hash: 55536...a8c
Skrevet

Barnet virket litt "redd" første gang jeg fikk høre det.. Sa mamma`n hadde blitt veldig sint på større søsken og at hun ble redd. Og da tenker jeg jo at man vet ikke hva mer som kanskje skjer der, selv om man selvfølgelig skal være forsiktig med å beskylde noen for noe så alvorlig.

Skrevet

dersom DIN bekymring føles alvorlig nok bør du kontakte barnevernet. dette kan bare du avgjøre.

når det er sagt har min 6 åring en tendens til å sette I å hyle "AU MAMMA DU SLÅR MEG DET GJØR VOOOOONDT" når jeg tar tak I jakkeermet hennes ute blandt folk (veldig kult på kjøpesenteret. venter stadig på at barnevernet skal komme på døra ;-) )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...