Gå til innhold

Nyttårsaften, hva spiser dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva spiser dere på nyttårsaften? Her skal jeg servere pinnekjøtt kokt i øl, med kålrotstappe og mandelpoteter, langtidsstekt kalkunbryst med mandelpoteter, gulrøtter, waldorfsalat og brun saus med appelsin, til dessert blir det sjokolademousse med bringebærcoulis :D åååå, som jeg gleder meg :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har enkel middag! Roastbeef, røsti poteter, saus. Og sjokoladepudding til deseret

Anonymous poster hash: e55a6...9ad

Skrevet

Vanligvis kalkun, men i år fikk jeg et infall av at jeg hadde lyst på andebryst. (Litt kannibalisme her altså, nicket tatt i betraktning)

Skrevet

Kalkunbryst, mandelpoteter, fløtesaus, waldorfsalat og grønnsaker.

Vet ikke dessert enda, men tror det blir pavlova.

Anonymous poster hash: 5ec09...a08
Skrevet

Vet faktisk ikke. Er invitert til noen jeg ikke kjenner, men de vet jeg er vegetarianer. Jeg kan enten bli skuffet, eller veldig imponert, siden de sa at de fikser alt av mat. 

Anonymous poster hash: 399ee...ffc
Skrevet

Kalkun med tilbehør. 

Anonymous poster hash: 0f0aa...5b4
Skrevet

Vilt av et slag. Ofte hjort eller rein :)

Skrevet

Kalkun eller ribbe:)

Anonymous poster hash: 0e280...336
Skrevet

I år skal vi spise hjemmelaga sushi,gleeder meg!!

Anonymous poster hash: b1705...c36
Skrevet

Vi er invitert til svigers sammen med mannens søster m fam, og de spiser rømmegrøt.... Må vel bare trykke det i meg og drømme om kalkun, waldorfsalat og bringebærcoulis. Men seriøst, i fjor takket jeg nei og laget noe mat med mer substans her hjemme så møttes vi seinere på kvelden (de bor i huset ved siden av).

Anonymous poster hash: 4e8fd...451

Skrevet

Kalkun ;)

Anonymous poster hash: f8a9b...0dc

Skrevet

Lasagne.

Anonymous poster hash: 4390b...89d

Skrevet

Kalkun med plenty godt tilbehør!! Men dere kalkunspisere, forslag til hvordan jeg kan lage en knallgod saus!!

Skrevet

Vi er invitert bort på kalkun. Vi pleier og ha det eller pinnekjøtt :)

Skrevet

Kalkun, fløtepoteter, grønnsaker og saus. Karamellpudding til dessert :-)

Anonymous poster hash: d513c...08f

Skrevet

Tenkte and vi også, men hvilken saus passer til det? Panna cotta til dessert.

Anonymous poster hash: f00cb...5ff

Skrevet

Kalkun, hele sulamitten i ovnen. Stuffing, poteter, rosenkål, sjysaus, waldorf og kanskje noe mer. 

Så blir det karamellpudding til dessert. Nam nam nam. Gleder meg. 

Skrevet

Vanligvis pinnekjøtt, men i år får jeg se om jeg gidder. Blir helt alene på nyttårsaften i år.

Anonymous poster hash: c5aa4...063
Skrevet

Kalkun, hele sulamitten i ovnen. Stuffing, poteter, rosenkål, sjysaus, waldorf og kanskje noe mer.

Så blir det karamellpudding til dessert. Nam nam nam. Gleder meg.

Samme som her ❤ gleder meg

Skrevet

Ribbe, medisterkaker, julepølse og poteter.  Har kalkun på julaften.

Spiser jeg ribbe kaster jeg opp hele natten så spiser litt svor, et par biter julepølse og litt potet. Liker egentlig ingenting av det som blir servert på nyttårsaften :P

Skrevet

Vi veksler mellom: kalkun, pinnekjøtt, ribbe og lutefisk.

I år blir det enten ribbe eller kalkun. Har ikke bestemt meg. Vi skal spise borte, men jeg skal lage middagen og vertskapet skal stå for alt annet.

Skrevet

Kalkun med plenty godt tilbehør!! Men dere kalkunspisere, forslag til hvordan jeg kan lage en knallgod saus!!

Saus ; Smør smeltes i en panne tilsett hvetemel , brun dette lett ( som lys sjokolade ) tilsett så kraften fra kalkunen , rør GODT så alt hvetemelet blir løst opp , skjær 3-4 appelsin i to og press saften i en bolle , rasp så 1 appelsinskall opp i sausen , 2 kopper med appelsinjuice kokes inn til sirup , dette haes i sausen , smakes til med salt pepper,litt sukker , Har du litt fløte igjen kan du bruke dette i sausen ( viktig å bruke litt sukker )

Denne skal jeg teste ut :) fikk oppskriften av en tidligere kjøkkensjef, han er råflink med mat så satser på det blir bra :)

Skrevet

biff, fløtegratinerte poteter, bernesaus og salat :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...