Gå til innhold

I dag ble jeg nesten gal....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alene med 2 barn ( far har samvær), og i kveld var det bare tull ved leggetid. De er nokså store også blir 6 og 8 neste år, men den minste skrek, hylte, ville ikke sove, bare tullet i 1 time..til slutt fikk jeg nok..tok h.n hardt i armen og nærmeste "slengte" h.n i seng. Eldste var ikke noe bedre så begge holdt på, de fikk til og med sove i min seng fordi jeg var så desperat, og da dro de ut skuffene i en kommode jeg hadde.

Herregud, jeg vil grine i dag.

Dårlig samvittighet, jeg skrek skikkelig og nærmest slengte de tilbake på rommene sine..men er det mulig. huff. 

Anonymous poster hash: a88b9...44b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeppjepp, klassisk slutt på en juleferie med dårlig vær. Si unnskyld til dem og ikke tenk mer på det. Går ut fra at de ikke oppfører seg slik til vanlig og at du bare fikk nok? Vi er da bare mennesker alle sammen.

Anonymous poster hash: a24b5...1e3

Skrevet

Jeppjepp, klassisk slutt på en juleferie med dårlig vær. Si unnskyld til dem og ikke tenk mer på det. Går ut fra at de ikke oppfører seg slik til vanlig og at du bare fikk nok? Vi er da bare mennesker alle sammen.

Den ene skaper seg litt til vanlig rundt leggetid, men aldri slik som dette. Når det gjelder rampestreker å rive ut ting så ja, ganske vanlig.

HI

Skrevet

Forresten, var dette i dag? Kanskje du la dem litt tidlig og at de ikke var trøtte? Dra dem opp tidlig i morgen, så blir det lettere i morgen kveld.

Skrevet

Jeppjepp, klassisk slutt på en juleferie med dårlig vær. Si unnskyld til dem og ikke tenk mer på det. Går ut fra at de ikke oppfører seg slik til vanlig og at du bare fikk nok? Vi er da bare mennesker alle sammen.Anonymous poster hash: a24b5...1e3

For et fint, kameratslig og medfølende svar. Jeg hadde en liknende legging (uten slenging og roping fordi jeg fikk sove til halv ti og har de ikke alene) og følte støtte i dette :-)

Skrevet

Forresten, var dette i dag? Kanskje du la dem litt tidlig og at de ikke var trøtte? Dra dem opp tidlig i morgen, så blir det lettere i morgen kveld.

La dem tidlig ja, (19,00, men det er vanlig tid for minste iallefall) men det var fordi de var oppe halv 6 i dag, og de er ganske store barn etterhvert. Minsten sovnet nesten i bilen så h.n var trøtt. Hatt FULL aktivitet i hele dag, men det trengs. De har utrolig med energi. Kan aldri være inne med dem mer enn et par timer, så det er ganske slitsomt.

Ja dette var i dag.

Skrevet

Jeg ler litt. Ikke for å være slem men det er av gjenkjennelse. Det ER bare sånn innimellom. Si unnskyld i morgen og forklar hvorfor du gjorde det. Det var en konsekvens av deres oppførsel og at neste gang skal du gjøre det anderledes.

Når trollene omsider har sovnet sitter jeg musestille i stua og håper at terroristene ikke våkner igjen.

Anonymous poster hash: ea730...b4d

Skrevet

Jeg ler litt. Ikke for å være slem men det er av gjenkjennelse. Det ER bare sånn innimellom. Si unnskyld i morgen og forklar hvorfor du gjorde det. Det var en konsekvens av deres oppførsel og at neste gang skal du gjøre det anderledes.

Når trollene omsider har sovnet sitter jeg musestille i stua og håper at terroristene ikke våkner igjen.

Jeg har bare dårlig samvittighet...

Men det sies jo at foreldre med mye samvittighet er gode foreldre, verre om jeg ikke hadde hatt samvititghet for at jeg skrek til dem og nærmeste dyttet/slengte de i seng

Skrevet

Du, ikke tenk mer på det. De er så store nå,så i morgen kan du snakke med de, si unnskyld for at du ble så sint,men forklare veldig tydelig hvorfor du ble så sint.De vet at de skal oppføre seg,de er ikke apekatter, så i kveld skal de legge seg i senga si,ordentlig og om de ikke gjør det,får det konsekvenser. Eks ikke spille,ikke se tv ,etc.

Vi er heldigvis bare mennesker,og den eneste måten å lære av egne feil er å først innse at man gjorde feil og så ikke gjøre de igjen.

Du er ikke alene om å slenge barn til sengs,for å si det sånn... -_-

Anonymous poster hash: 3a2bd...1fe
Skrevet

Sånn har jeg det og noen ganger med eldste. Mannen pendler og jeg er alene hele ukene. Jeg er noen ganger så sliten at jeg bare sitter nede på trass for å legge meg etter at hun sover.

Prat med dem imorgen og slapp av nå :) Som flere har sagt er vi bare mennesker og det kan skje den beste.

Skrevet

Jeg har bare dårlig samvittighet...

Men det sies jo at foreldre med mye samvittighet er gode foreldre, verre om jeg ikke hadde hatt samvititghet for at jeg skrek til dem og nærmeste dyttet/slengte de i seng

Dårlig samvittighet har jeg også når begeret renner over. Ikke ofte det skjer og jammen meg hører de da.

Hender man må ta de i armen og vise dem senga. Nytter ikke med godsnakking når innholdet i lekekasser flyr veggimellom.

Skrevet

Jeg må innrømme jeg trakk litt på smilebåndet når jeg leste innlegget ditt, HI. Ikke fordi det er så morsomt, men fordi jeg kjenner meg igjen i denne "galskapen"  :P

I jula og andre høytider, tråkker man gjerne oppå hverandre vel mye, rutinene blir tøyd og man blir alle litt "annerledes" sliten. Dette merkes på store og små, og mulighetene for konflikter økes betraktelig  :wink:

Når det er sagt, barn må også lære seg at deres oppførsel påvirker andre. Og i dag lærte de at "mor kan bli skikkelig sint om vi ikke hører etter og bare tuller"  :)

Skrevet

Kjenner meg såå godt igjen. Alene med 3 barn under 7 år hele helgen. Sukk. 

Anonymous poster hash: b45c8...cb8
Skrevet

Sånn er det ganske ofte her også. Og jeg er ikke alene med dem. Skjønner kjempegodt at du ble sint. Jeg synes sjelden leggetid er noen koselig stund her i huset i alle fall.

Anonymous poster hash: cb2fe...22d

Skrevet

Takk alle søte mammaer! Hjelp, holdt på å gråte i kveld...var så sur og såå sliten. De er så store nå. Burde høre etter alltid hehe. Skal prate med dem i morgen.:)

Skrevet

Syns faktisk ikke du skal unnskylde at du ble sint! Selvsagt ble du sint når så store barn oppfører seg så dårlig. De er store nok til å forstå at dette er unødvendig oppførsel og at det selvsagt får konsekvenser. Snakk om oppførselen deres i morgen, og forklar at neste gang de oppfører seg slik ved leggetid, kommer du til å inndra noen goder (spill, leker, ipad, tv tid). Følg opp og vær konsekvent.

Anonymous poster hash: 2f7b7...f25

Skrevet

Syns faktisk ikke du skal unnskylde at du ble sint! Selvsagt ble du sint når så store barn oppfører seg så dårlig. De er store nok til å forstå at dette er unødvendig oppførsel og at det selvsagt får konsekvenser. Snakk om oppførselen deres i morgen, og forklar at neste gang de oppfører seg slik ved leggetid, kommer du til å inndra noen goder (spill, leker, ipad, tv tid). Følg opp og vær konsekvent.

Anonymous poster hash: 2f7b7...f25

Det nyter ikke, jeg kan "true" med alt, leker, turer, ditt og datt..de hører ikke etter. Jeg er nok for dårlig på konsekvenser, men takk...sier unskyld i morgen fordi jeg vil det, føler det er rett:) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...