Anonym bruker Skrevet 29. desember 2013 #1 Skrevet 29. desember 2013 Har ditt barn vært igjennom det? hvordan gikk det? Hvorfor tok barnet ditt den undersøkelsen? Vet ikke når 3 åringen skal ha det ennå, men fikk brev på julaften at han skal legges inn og ta koloskopi, men at vi får brev fra barneavdelingen etter jul.Gruer meg og bekymrer meg veldig for dette. Grunnen er at ultralyd viste helvelse og økt blodgjennomstrømning i nedre tynntarm Anonymous poster hash: 4420b...b84
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2013 #2 Skrevet 29. desember 2013 Sønnen vår hadde en lignende undersøkelse, men i motsatt ende, (for å undersøke strupen og luftveiene). Han var bare 6 måneder, fikk full narkose. Bare viktig at foreldrene er rolige og trygge! Det var helt greit, men når barnet våkner av narkose er de liksom litt "full", sutrete og grinete. Ellers er det helt greit, og så bra å få det gjort! Anonymous poster hash: 7b02e...367
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2013 #3 Skrevet 29. desember 2013 Han har vært i narkose 1 gang, fjernet polypper i nesa, dessverre våknet han altfor tidlig fra narkosen, endte med mye hyling uten at det var mulig å nå igjennom til han :-( Denne gangen skal han jo ha full tarmtømming også er jeg bekymra for plager etter undersøkelsen. Men mest av alt bekymrer jeg med for svaret av undersøkelsen, så håper ikke ventetiden blir så lang. HI Anonymous poster hash: 4420b...b84
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2013 #4 Skrevet 29. desember 2013 Uff, stakkars liten jeg har måtte tatt det ofte pga sykdom, men et lite barn da Anonymous poster hash: ef7cd...875
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2013 #5 Skrevet 29. desember 2013 Uff, stakkars liten jeg har måtte tatt det ofte pga sykdom, men et lite barn da Anonymous poster hash: ef7cd...875 Hvilken sykdom har du siden du må ta det ofte? HI Anonymous poster hash: 4420b...b84
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2013 #6 Skrevet 29. desember 2013 Det kommer til å gå bra . Har tatt det mange ganger både med og uten narkose . På barn tar de selvfølgelig å legger de i narkose . Barnet skal faste 12 timer først. Og den drikken man skal drikke for å tømme tarmen er ikke ille . Du kan blande den i hva du vil. Jeg blandet det bare i vann og det smaker helt greit . Litt som 1000 mg C vitamin barn liker det:) Så må man jo på do men etter ca 2 timer er det meste av tarmen tømt. Regner med dere får time på formiddagen og da blir ikke denne fastingen så ille . Barnet han drikke klare drikker. Dette tror jeg går bedre enn du tror . Hadde det vært uten narkose hadde jeg nektet. Har ditt barn vært igjennom det? hvordan gikk det? Hvorfor tok barnet ditt den undersøkelsen? Vet ikke når 3 åringen skal ha det ennå, men fikk brev på julaften at han skal legges inn og ta koloskopi, men at vi får brev fra barneavdelingen etter jul.Gruer meg og bekymrer meg veldig for dette. Grunnen er at ultralyd viste helvelse og økt blodgjennomstrømning i nedre tynntarm Anonymous poster hash: 4420b...b84 Anonymous poster hash: c8f64...a89
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2013 #7 Skrevet 29. desember 2013 Glemte dette: Etter undersøkelsen merker man fint lite . Man kan få litt luft i magen men det kommer fort ut igjen De gir også kvalmestillende under narkose så man er ikke kvalm etterpå . Jeg var litt sår i halsen noen timer pga røret de putter ned der, men ikke noe plagsomt Har ditt barn vært igjennom det? hvordan gikk det? Hvorfor tok barnet ditt den undersøkelsen? Vet ikke når 3 åringen skal ha det ennå, men fikk brev på julaften at han skal legges inn og ta koloskopi, men at vi får brev fra barneavdelingen etter jul.Gruer meg og bekymrer meg veldig for dette. Grunnen er at ultralyd viste helvelse og økt blodgjennomstrømning i nedre tynntarm Anonymous poster hash: 4420b...b84 Anonymous poster hash: c8f64...a89
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2013 #8 Skrevet 29. desember 2013 Det kommer til å gå bra . Har tatt det mange ganger både med og uten narkose . På barn tar de selvfølgelig å legger de i narkose . Barnet skal faste 12 timer først. Og den drikken man skal drikke for å tømme tarmen er ikke ille . Du kan blande den i hva du vil. Jeg blandet det bare i vann og det smaker helt greit . Litt som 1000 mg C vitamin barn liker det:) Så må man jo på do men etter ca 2 timer er det meste av tarmen tømt. Regner med dere får time på formiddagen og da blir ikke denne fastingen så ille . Barnet han drikke klare drikker. Dette tror jeg går bedre enn du tror . Hadde det vært uten narkose hadde jeg nektet. Har ditt barn vært igjennom det? hvordan gikk det? Hvorfor tok barnet ditt den undersøkelsen? Vet ikke når 3 åringen skal ha det ennå, men fikk brev på julaften at han skal legges inn og ta koloskopi, men at vi får brev fra barneavdelingen etter jul.Gruer meg og bekymrer meg veldig for dette. Grunnen er at ultralyd viste helvelse og økt blodgjennomstrømning i nedre tynntarm Anonymous poster hash: 4420b...b84 Anonymous poster hash: c8f64...a89 I brevet jeg har fått står det at han blir innlagt dagen før og får en sonde i nesa og at han skal drikke flere liter væske. også skal det gjøres i narkose. Det er dette jeg vet så langt. får vel mer utfyllende informasjon når vi får brev fra barneavdelingen med tidspunkt. Men synes det er veldig greit å høre andres erfaringer, for fra før har jeg bare hørt "skrekk historier" fra voksne. HI Anonymous poster hash: 4420b...b84
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2013 #9 Skrevet 29. desember 2013 Det kommer til å gå bra . Har tatt det mange ganger både med og uten narkose . På barn tar de selvfølgelig å legger de i narkose . Barnet skal faste 12 timer først. Og den drikken man skal drikke for å tømme tarmen er ikke ille . Du kan blande den i hva du vil. Jeg blandet det bare i vann og det smaker helt greit . Litt som 1000 mg C vitamin barn liker det:) Så må man jo på do men etter ca 2 timer er det meste av tarmen tømt. Regner med dere får time på formiddagen og da blir ikke denne fastingen så ille . Barnet han drikke klare drikker. Dette tror jeg går bedre enn du tror . Hadde det vært uten narkose hadde jeg nektet. Har ditt barn vært igjennom det? hvordan gikk det? Hvorfor tok barnet ditt den undersøkelsen? Vet ikke når 3 åringen skal ha det ennå, men fikk brev på julaften at han skal legges inn og ta koloskopi, men at vi får brev fra barneavdelingen etter jul.Gruer meg og bekymrer meg veldig for dette. Grunnen er at ultralyd viste helvelse og økt blodgjennomstrømning i nedre tynntarm Anonymous poster hash: 4420b...b84 Anonymous poster hash: c8f64...a89 I brevet jeg har fått står det at han blir innlagt dagen før og får en sonde i nesa og at han skal drikke flere liter væske. også skal det gjøres i narkose. Det er dette jeg vet så langt. får vel mer utfyllende informasjon når vi får brev fra barneavdelingen med tidspunkt. Men synes det er veldig greit å høre andres erfaringer, for fra før har jeg bare hørt "skrekk historier" fra voksne. HI Anonymous poster hash: 4420b...b84 Står det han skal drikke flere liter med væske ? Det hørtes rart ut . Kontrastvæske må man drikke mye av for at den skal synes når man tar røntgen av magen men ved kolonskopi skal man jo bare tømme tarmen . Jeg har aldri drukket flere liter med væske . Den drikken for å tømme tarmen er ett kjøkenglass. Kan de ha skrevet feil?? Ville ringt å hørt ... Anonymous poster hash: c8f64...a89
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2013 #10 Skrevet 29. desember 2013 Glemte dette: Etter undersøkelsen merker man fint lite . Man kan få litt luft i magen men det kommer fort ut igjen De gir også kvalmestillende under narkose så man er ikke kvalm etterpå . Jeg var litt sår i halsen noen timer pga røret de putter ned der, men ikke noe plagsomt Har ditt barn vært igjennom det? hvordan gikk det? Hvorfor tok barnet ditt den undersøkelsen? Vet ikke når 3 åringen skal ha det ennå, men fikk brev på julaften at han skal legges inn og ta koloskopi, men at vi får brev fra barneavdelingen etter jul.Gruer meg og bekymrer meg veldig for dette. Grunnen er at ultralyd viste helvelse og økt blodgjennomstrømning i nedre tynntarm Anonymous poster hash: 4420b...b84 Anonymous poster hash: c8f64...a89 Her jeg jobber intuberer vi ikke ( det røret i halsen) vi legger bare ned larynxmaske. Og intuberer man varsomt er ikke det noe problem. Voksne har vi sluttet å gi narkose, vi bare sederer. Narkose krever store ressurser og pga innsparing har vi sluttet. Anonymous poster hash: 82511...84f
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2013 #11 Skrevet 29. desember 2013 Det kommer til å gå bra . Har tatt det mange ganger både med og uten narkose . På barn tar de selvfølgelig å legger de i narkose . Barnet skal faste 12 timer først. Og den drikken man skal drikke for å tømme tarmen er ikke ille . Du kan blande den i hva du vil. Jeg blandet det bare i vann og det smaker helt greit . Litt som 1000 mg C vitamin barn liker det:) Så må man jo på do men etter ca 2 timer er det meste av tarmen tømt. Regner med dere får time på formiddagen og da blir ikke denne fastingen så ille . Barnet han drikke klare drikker. Dette tror jeg går bedre enn du tror . Hadde det vært uten narkose hadde jeg nektet. Har ditt barn vært igjennom det? hvordan gikk det? Hvorfor tok barnet ditt den undersøkelsen? Vet ikke når 3 åringen skal ha det ennå, men fikk brev på julaften at han skal legges inn og ta koloskopi, men at vi får brev fra barneavdelingen etter jul.Gruer meg og bekymrer meg veldig for dette. Grunnen er at ultralyd viste helvelse og økt blodgjennomstrømning i nedre tynntarm Anonymous poster hash: 4420b...b84 Anonymous poster hash: c8f64...a89 I brevet jeg har fått står det at han blir innlagt dagen før og får en sonde i nesa og at han skal drikke flere liter væske. også skal det gjøres i narkose. Det er dette jeg vet så langt. får vel mer utfyllende informasjon når vi får brev fra barneavdelingen med tidspunkt. Men synes det er veldig greit å høre andres erfaringer, for fra før har jeg bare hørt "skrekk historier" fra voksne. HI Anonymous poster hash: 4420b...b84 Står det han skal drikke flere liter med væske ? Det hørtes rart ut . Kontrastvæske må man drikke mye av for at den skal synes når man tar røntgen av magen men ved kolonskopi skal man jo bare tømme tarmen . Jeg har aldri drukket flere liter med væske . Den drikken for å tømme tarmen er ett kjøkenglass. Kan de ha skrevet feil?? Ville ringt å hørt ... Anonymous poster hash: c8f64...a89 Dette er hva som nøyaktig står i brevet. For å finne ut sikkert om dette må han ta en kikkertundersøkelse av tarmen i narkose (colonoskopi) hvor han må komme dagen før på barneavdelingen og få en sonde i nesen og drikke flere liter væske for å tømme tarmen for avføring slik at man ser godt med kameraet inne i tarmen. Jeg henviser han til en slik undersøkelse. Dere vil etter jul en gang få brev i posten om dette. Hvis han i mellomtiden får magesmerter eller hyppig løs avføring med blod eller slim ber jeg dere ta kontakt med barneavdelingen direkte eller med en annen lege og vise dette brevet. resten av brevet handler om funn på ultralyden av magen. HI Anonymous poster hash: 4420b...b84
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå