Gå til innhold

Reflux? Dere med erfaring - kan dere ta en titt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har en liten snupp på 3,5mnd. Hun har hatt utrolig mye lufttrøbbel, men i det siste har jeg lurt på om det kan være reflux? Hun har lagt godt på seg og ser godt fornøyd ut rent fysisk.. Om natten promper og taper hun mye, men sover ganske god i 3 timers intervaller. Jeg prøver å gi henne mat hver 3time om dagen, men har problemer med å få henne til å rape. Hun gulper mye - også lenge etter måltid og smaken er tydeligvis vond. Hun kan gulpe en time eller to etter mat og også etter soving.. Hun sutrer mye, særlig på ettermiddagen til leggetid rundt 20. Hun surkler i brystet og har vært småforkjølet i minst en mnd. Jeg har snakket med fastlegen og legevakten uten andre svar enn at dette er helt vanlig. Ja dokk tru?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, det kan jo være så mangt. Men helt sikkert ikke noe farlig! Er du redd for gulping og oppkast som blokkerer luftveiene er rådet ofte å sove på rom med barnet på natten for å være helt trygg på at pusten er god. Ellers er det klassiske rådet å bygge opp sengen (bøker under sengebeina i hodeenden) Hadde barnet vært eldre hadde det vært aktuelt å teste for litt allergier (melkeallergi) og ta vekk matvarer, men hun fullammes kanskje? Tar hun vann på flaske? Hva med å prøve morsmelkerstatning for allergikere eller noe?

Skrevet

Takk for svar! Vi prøvde å bygge opp sengen, men etter mange søvnløse netter sover hun nå i hengeslynge. Da ligger hun forspise med hode høyere enn kroppen ihvertfall.. Ja, hun fullammes og jeg vil jo helst fortsette med det. Jeg har kuttet ut masse matvarer og er nøye på hva jeg spiser (ikke belgfrukter, kål, løk, gjær, krydder, citrus osv..) og det har kanskje hjulpet litt (?). Vi gjør "trenings-øvelser" for å få luften ut og masserer magen. Har prøvd alle gode råd og er litt sliten nå...

Skrevet

Yngstedatteren min hadde refluks, og jeg synes ikke det høres ut som det basert på det du beskriver. Datteren min hadde melkeallergi i tillegg til refluksen, og det fikk hun mye luft og knip i magen av det. Hva med å teste ut om hun reagerer på melk?

Vi har hatt store søvnproblemer, og har i perioder omtrent ikke sovet. Du skriver i hovedinnlegget at hun sover godt i 3-timers intervaller, men i det siste innlegget skriver du at dere har mange søvnløse netter? Hvis hun sover ganske godt om natten virker det jo ikke som hun er så plaget synes jeg. Du skriver også at hun er litt sutrete fra ettermiddag til leggetid, og det er ganske vanlig at babyer er litt urolige på den tiden av døgnet.

Anonymous poster hash: f5074...19b
Skrevet

Beklager - jeg var litt uklar her! Jeg har kuttet ut melk for lenge siden og etter at vi har begynt å la henne sove i slyngen sover hun bedre, men våkner fremdeles om natten..

Skrevet

Vet ikke om du vil det, men jeg har gått rett til osteopat (manuell terapeut kan sikkert være like bra) og massert babyene våre. Hjelper mot spenninger etc. Vi foreldre kan jo også massere litt, men vi er neppe like kompetente. Det koster litt, men føles lsom en lav pris når alt fra kolikk til nattevåk blir borte som dugg for sol.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...