Anonym bruker Skrevet 29. desember 2013 #1 Skrevet 29. desember 2013 Har hørt noen historier der de forteller at de ikke får treffe barna pga barnets mor? Er det noen som nekter å la barnets far treffe barna sine? Anonymous poster hash: a2c7e...20a
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2013 #2 Skrevet 29. desember 2013 Ja, det er det. Hvorfor er det så vanskelig å tro? Anonymous poster hash: 1ddab...fed
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2013 #3 Skrevet 29. desember 2013 Ja, det skal jeg love deg at det er. Er nok av mødre som boikotter alt av samværsrettigheter faren har. Fatter ikke at det går an å oppføre seg sånn. Anonymous poster hash: f0d01...126
Virginia. Skrevet 29. desember 2013 #4 Skrevet 29. desember 2013 (endret) Nei, dette er ingen vanlig problemstilling, men en fin unnskyldning for mange. I de fleste tilfeller glemmer en mann som sier slikt å nevne at han ikke har gått med på å verken hente eller bringe ved samvær, men forventer at mor skal levere dem på døren på 24 timers varsel når det plutselig passer ham. Eller så glemmer han samtidig å nevne at han har ruset seg med barna til stede før, har glemt å skifte bleie på minsten på 10 timer sist gang han hadde samvær, eller drar ut på byen mens barna sover eller bare lemper dem hos moren og faren sin. Er selv glad jeg har en moden samværforelder jeg forholder meg til. Endret 29. desember 2013 av Ibsenfrue
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2013 #5 Skrevet 29. desember 2013 Jeg vet en som klager over det. Faktum er at han flyttet langt unna barnet og tar aldri kontakt selv. Når han finner det for godt vil han at mor skal levere barnet på flyplassen og sende det til ham for x ant dager. Da er det gjerne minst 6 mnd siden barnet sist hadde kontakt.... Jeg skjønner godt at mor nekter. Barnet er i bhg alder. Anonymous poster hash: 57228...99a
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2013 #6 Skrevet 29. desember 2013 Min ex forteller alle dette. Sannheten er at han ruser seg er voldelig. Har vært det mot meg. Var ingen god far. Men det er visst jeg som er problemer, og folk tror han. Heldigvis trodde retten meg. Men er jo ikke sannheten han forteller til folk Anonymous poster hash: 22fc0...4dc
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2013 #7 Skrevet 29. desember 2013 Far til mine barn klager over det. Han må bare klage, men sannheten er at han ikke gidder å følge opp samværsavtalen fordi den nye dama og festing er viktigere. Men det er fint å kunne slenge ut av seg at det er jeg som er vanskelig når folk setter spørsmålstegn ved far og at han aldri har samvær med sine barn. Den nye dama tror også at det er jeg som er vanskelig. Håper for hennes del at hun aldri får barn med ham! Anonymous poster hash: 2fe72...716
mamma_til_gutt Skrevet 29. desember 2013 #8 Skrevet 29. desember 2013 Ja, det er et vanlig problem. Motvillig at far skal tenke helt likt som henne. Gjør han ikke det blir det bråk. Er selvsagt mange udugelig men , og enda flere flotte foreldre av begge kjønn, men ja, dette er vanlig!
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2013 #9 Skrevet 29. desember 2013 Ja, det er et vanlig problem. Motvillig at far skal tenke helt likt som henne. Gjør han ikke det blir det bråk. Er selvsagt mange udugelig men , og enda flere flotte foreldre av begge kjønn, men ja, dette er vanlig! Tror ikke det er så vanlig. Har du noe å vise til som sier at dette er vanlig? Anonymous poster hash: 2fe72...716
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2013 #10 Skrevet 29. desember 2013 Det er vel fordi da er det lettere å få medynk selv om sannheten er at han ikke egentlig bryr seg så mye om barnet, en kjip sannhet jeg aldri vil fortelle min sønn eller noen i vår omkrets. De må selv finne ut hvem han egentlig er. Inntil da så må jeg fortsette å svelge kameler og får avslørt hvem en del "vennene" mine tydeligvis egentlig har vært hele tiden. Ungen min har det så bra h*n kan få det, det er det beste man kan spørre om. Anonymous poster hash: 76f3c...713
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2013 #11 Skrevet 29. desember 2013 Jeg vet om en del fedre som skylder på at mor er vanskelig, men det bunner i at de aldri blir enige seg i mellom. Og at far da ikke setter seg inn i hva som egentlig er det beste for barnet. Og ikke hva som passer far best. Det er det som oftest mor som gjør. Men ja, det finnes jo mødre som nekter far å se barna for og være kjip. Eller fedre som ikke gidder og se barna fordi de ikke får det som de vil Vet om en far som ikke gidder og se barna sine innimellom fordi han vet at mora skal noe viktig, og da skal ødelegge for henne. på kort varsel ikke kan ha de likevel. Og noen ganger fordi han skal ha det tidspunktet han vil at de skal møtes for og "bytte" Anonymous poster hash: cccb0...efe
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2013 #12 Skrevet 29. desember 2013 En mor KAN IKKE nekte far samvær, gitt han er duganes, i rettslig forstand. Det er bare tull. Anonymous poster hash: 7511c...3e3
mamma_til_gutt Skrevet 29. desember 2013 #13 Skrevet 29. desember 2013 Ja, det er et vanlig problem. Motvillig at far skal tenke helt likt som henne. Gjør han ikke det blir det bråk. Er selvsagt mange udugelig men , og enda flere flotte foreldre av begge kjønn, men ja, dette er vanlig! Tror ikke det er så vanlig. Har du noe å vise til som sier at dette er vanlig? Anonymous poster hash: 2fe72...716 Mer enn nok egen erfaring!
Tauriel Skrevet 29. desember 2013 #14 Skrevet 29. desember 2013 Er nok de som gjør det. Jeg er en av de, da pga ustabil far (lang historie), og han har like mye rett på samvær som feks naboen, siden han ikke er i papirene
ærlig talt Skrevet 29. desember 2013 #15 Skrevet 29. desember 2013 Om en mann ikke får samvær med barnet fordi moren til barnet er vanskelig, får han ta det rettens vei. ekte pappaer godtar ikke et "nei" når det bare er fordi moren er vanskelig. Det finnes maaange pappaer som pynter veldig på sannheten. De vil være pappaer når det passer dem, og forholder seg ikke til samværsavtaler. Da skjønner jeg mor vil skåne barnet for skuffelser! Men selvfølgelig finnes det også rare damer, som straffer barnets far med å nekte samvær. Igjen, da får mannen være mann nok til å ta opp saken i retten slik at han får mulighet til å være den pappaen han ønsker å være!
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2013 #16 Skrevet 29. desember 2013 Ja, det er et vanlig problem. Motvillig at far skal tenke helt likt som henne. Gjør han ikke det blir det bråk. Er selvsagt mange udugelig men , og enda flere flotte foreldre av begge kjønn, men ja, dette er vanlig! Tror ikke det er så vanlig. Har du noe å vise til som sier at dette er vanlig? Anonymous poster hash: 2fe72...716 Mer enn nok egen erfaring! Egenerfaring er dessverre ikke nok til å kunne si at det er vanlig. Din omgangskrets, ditt nabolag, din familie eller din by alene er ikke representativ nok. Anonymous poster hash: 2fe72...716
BareMas Skrevet 29. desember 2013 #17 Skrevet 29. desember 2013 I mitt tilfelle har barnefar noe dårlig korttidshukommelse. Annonserte stort på Facebook om hvilken drittkjerring jeg var som ikke lot ham treffe barnet sitt, sannheten var at han hadde samvær samme dag. En skal ikke ta alt for god fisk før man vet hele historien.
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2013 #18 Skrevet 29. desember 2013 Her er det nesten sånn gitt. Mannen min har aldri blitt nektet å se barnet (har aldri sagt noe sånt rett ut hvertfall), men det har vært maaaange avlysninger og div. Har flere ganger gjennomskuet henne når hun kommer med unnskyldninger for hvorfor ikke barnet kommer. Får heller ikke se han utenom avtalen i det hele tatt, og blir ikke informert om noe. Vi skal rettens vei nå da, etter flere år med tull. Barnevernet rådet ham faktisk til å enten prøve å få omsorgen for barnet eller kutte ut barnet helt hvis det ble for mye tull. Anonymous poster hash: 964e7...4eb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå