Anonym bruker Skrevet 29. desember 2013 #1 Skrevet 29. desember 2013 Hvor mye har du og mannen brutto i året? Dere som fikk låne hele kjøpesummen, hvor mye fikk dere låne? Og dere som fikk låne til egenkapital hvor mye fikk dere låne? Og var det enkelt å få lån i vanlig bank med egenkapital fra husbanken? Vi har brutto 770 000 i året, samboeren jobber i Nordsjøen så ofte har han inn 2-6000 ekstra i mnd men det varierer. Vi ønsker å kjøpe, men å spare til 15% egenkapital vil ta lang tid. Vi hadde fint klart å betale lån, betaler husleie på 14 000 nå. Tror dere vi har sjangs til å få låne resten av egenkapitalen hos husbanken? Anonymous poster hash: d1e6c...d05
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2013 #2 Skrevet 29. desember 2013 Bankene godttar ikke lengre lån som egenkapital, så tror du kommer lenger om dere har mulighet for å spørre om foreldre o.l kan stille som kausjonister for lånet....Siden dere har såpass inntekt tenker jeg dere muligens vil få et lån hvor deler av lånet må nedbetales mye raskere (som regel innen 2 år). Jeg ville avtalt time i banken dere bruker og forhørt meg om jeg var dere! Lykke til Anonymous poster hash: c6715...946
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2013 #3 Skrevet 29. desember 2013 Vi fikk hele lånet i husbanken, uten egenkapital. Vi fikk lån på 1,9mill med inntekt på 800 000,- i året til sammen. Anonymous poster hash: 6654b...2bb
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2013 #4 Skrevet 29. desember 2013 Bankene godttar ikke lengre lån som egenkapital, så tror du kommer lenger om dere har mulighet for å spørre om foreldre o.l kan stille som kausjonister for lånet....Siden dere har såpass inntekt tenker jeg dere muligens vil få et lån hvor deler av lånet må nedbetales mye raskere (som regel innen 2 år). Jeg ville avtalt time i banken dere bruker og forhørt meg om jeg var dere! Lykke til Anonymous poster hash: c6715...946 Det stemmer ikke, bankene godtar at du låner 15% i Husbanken og det er fortsatt veldig vanlig. Anonymous poster hash: f84b7...664
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2013 #5 Skrevet 29. desember 2013 Fikk nettopp innvilget 300 000 i lån hos Husbanken og min bank har godtatt det som egenkapital. Fått lån på 1,2 i banken. Anonymous poster hash: 0bc27...bdd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå