Gå til innhold

Noen som har erfaringer med Hovseter i Oslo?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi bodde ett år på hovseter, og vi stortrivdes. Bodde i blokk, med egen barnehage 40 meter unna. T-bane rett i nærheten og buss hele tiden. Utsikt oppover mot holmenkollen, fine plasser å gå tur på, lekeplass og det føltes trygt og godt. Mange barn som bodde der, og jeg var ikke redd for å sende barna imellom alene :)

Nå har vi kjøpt oss enebolig på Sognsvann, og trives desverre ikke like godt. Er ikke like trygg på å sende barna ut alene, og vi har ikke barnehage og skole like nært. Synes også det er litt mer klumsete å komme seg på besøk til familie nå enn tidligere, da vi velger å bruke bilen svært lite. 

Anonymous poster hash: e5613...8a5

Vi bor på Røa, like ved. Massevis av barnehager og en bra skole (Huseby) midt på Hovseter. Steinerskole, ungdomsskole og videregående også! ;-) Kjempelett å komme til/fra byen med t-bane, og i nærheten av marka. 

Men noen av leilighetene tror jeg er sosialboliger, og området går nok for å være "østkanten på vestkanten". Selv synes jeg det er fint, for skolen har litt høyere andel fremmedkulturelle enn de andre vestkantskolene. 

Anonymous poster hash: eaea4...acf

Har bodd og jobbet i butikk på Røa. Der fikk jeg høre mange historier av de "fine" fruene, som sier Røen. De fortalte om alle raringene (som de kalte de) som bodde på Hovseter. Pga alle sosialklientene som bodde der. Nå er dette noen år siden og det har helt sikkert blitt mye bedre. :-)

Anonymous poster hash: 25eb1...ce9

Vi bor på Røa, like ved. Massevis av barnehager og en bra skole (Huseby) midt på Hovseter. Steinerskole, ungdomsskole og videregående også! ;-) Kjempelett å komme til/fra byen med t-bane, og i nærheten av marka.  Men noen av leilighetene tror jeg er sosialboliger, og området går nok for å være "østkanten på vestkanten". Selv synes jeg det er fint, for skolen har litt høyere andel fremmedkulturelle enn de andre vestkantskolene.  Anonymous poster hash: eaea4...acf

Jeg stemmer i. Bor selv på Røa og har inntrykk av at det er veldig barnevennlig på Hovseter. Bortsett fra et par - tre blokker "midt i smørøyet" på Hovseter så er miljøet veldig bra. Dersom man ønsker å bo på vestkanten så er dette et av de rimeligere stedene å bo. Jeg kjenner noen som bor øverst på Hovseter, mot Voksen skole og der er det kjempefint. :)

Anonymous poster hash: 88694...686

Pass på å ikke kjøpe bolig i Hovseterveien, med mindre du vil bo i et fargerikt fellesskap, og med alle sos.klientene. Kjøp i Landingsveien. Der er det nokså ryddige forhold, og ikke så mange utlendinger.

Anonymous poster hash: ab0c8...848

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...