Gå til innhold

Jeg blir alltid så innihelvettes sint! :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir så frustrert over meg selv, det skal ingenting til før jeg klikker i vinkel, og idag er absolutt en slik dag! 
Sikkert bare en bagatell å bli forbannet over, men jeg hater egoistiske folk. Har en bror som bare tenker på seg selv, jeg føler at jeg gir og gir, men får ALDRI noe positivt tilbake. Ber jeg om hjelp, får jeg alltid nei eller svar tilbake om hvor lat, udugelig eller stokk dum jeg er. Idag er en slik dag, og jeg blir så frustrert når jeg bare får høre slike ting. 

I hele julen har jeg vartet opp broren min, vekt han til frokost, gjort som han har bedt om, servert han middag- mens han bare sitter i sofaen og ser TV. Spørr jeg pent om å få låne får jeg tvert nei (når det er min TV), at jeg må vente, kan laste ned filmer eller se programmet i reprise. Prøver jeg det samme på han er jeg bare lat, egoistisk og tenker bare på meg selv. Kanskje jeg gjør det der og da, MEN hva i alle dager gjør jeg resten av dagen? Jo, jeg passer på at familien har mat, tar oppvask og rydder rundt i huset for at ting skal være på stell nå i julen.

Så nå skulle vi på besøk til noe familie, men jeg skulle hente bestefar som skulle sitte på oss. Jeg spurte broren min om ikke han kunne ta med ei bok jeg skulle levere tilbak, fordi han orket ikke å bli med å hente bestefar- så vi måtte kjøre omvei for å hente han. Sa klart ifra at han måtte komme ned til en annen parkeringsplass, slik at jeg skulle spare meg 5 min å kjøre (tar så lang tid om jeg skulle kjørt itl døren), og det gikk han med på. MEN han måtte ha med en stor ting til seg selv, og jeg måtte derfor kjøre hele veien rundt hvis han skulle gidde å ta med bokenæ- for det hadde han ikke plass til. Skal sies at den store tingen var lett og han trengte bare en hånd. Men hva skjer når jeg har kjørt omtrent til døren, da legger han på faenskap boken inne og sier at jeg må hente den. Prøver å forklare at jeg kjørte rundt for at han skulle ta med begge tingene, og fikk til svar at det var ikke han som hadde lånt boken så jeg måtte hente den selv om jeg skulle levere den tilbake. 

Da fikk jeg nok og kjørte ifra han! Jeg er så lei, vet ikke om jeg bare er sliten, men blir så forbannet når alle bare skal lure meg til å stille opp for dem, også får jeg aldri noe tilbake :( 
Sikkert kjempedårlig gjort av meg å kjøre ifra han, men hvorfor skal jeg ikke få igjen noe for å være snill med andre? Ingen som aner hvor mye jeg gleder meg til imorgen og han skal dra! JÆVLA MANNFOLK!
Jeg og broren min kommer aldri til å bli venner!

Anonymous poster hash: 587b8...d56
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bor han hjemme hos dere, eller er han på besøk? Jeg hadde hatt et brennende behov for å kaste ut denne umodne, late mannen fra mitt hjem merker jeg, og aldri gjort noe godt for han igjen før han innser hor teit han er og gjør noe med det.

Anonymous poster hash: 597d7...4c3

Skrevet

Han fortjente at du kjørte fra han synes jeg!

Men det kunne kanskje vært lurt og satt deg ordentlig ned med han en gang dere ikke er sure på hverandre eller krangler, og si at dere må snakke sammen. Hjelper ikke det, eller han ikke gidder det, så hadde jeg gått værre til verks!

Skrevet

Helt riktig å kjøre fra han. Hadde gjort det selv MEN dessverre vil dette gjøre deg til den barnslige.

Du må utarbeide en strategi neste gang så du får tatt tak med en gang.

Anonymous poster hash: b44d8...2bd

Skrevet

Bor han hjemme hos dere, eller er han på besøk? Jeg hadde hatt et brennende behov for å kaste ut denne umodne, late mannen fra mitt hjem merker jeg, og aldri gjort noe godt for han igjen før han innser hor teit han er og gjør noe med det.

Anonymous poster hash: 597d7...4c3

Han er på besøk nå hos oss i julen, og har vært her siden den 19. desember. Trodde vi skulle få det utrolig koselig, men han er som et 3. barn i trassalderen, og er mye verre enn de to jeg allerede har. Mannen er på jobb nå i julen, så derfor kom han hit for at vi ikke skulle være alene.

Skrevet

Men det kunne kanskje vært lurt og satt deg ordentlig ned med han en gang dere ikke er sure på hverandre eller krangler, og si at dere må snakke sammen. Hjelper ikke det, eller han ikke gidder det, så hadde jeg gått værre til verks!

Har prøvd flere ganger, for vi kranlger omtrent hver gang vi møtes. Hvis jeg prøver å bare ta opp noe som ikke er positivt om han- uansett hvordan måte jeg tar det opp, kan jeg banne på at jeg får en lang preken om hvor dum, umoden, uvitende, egoistisk og lat jeg er, og mye mye mer. Slår aldri feil! Broren min er jo verdensmester, og elsker å gjøre alt han kan for å få meg sur. Han vet nøyaktig hvilke knapper han skal trykke på, og han ELSKER det. 

Han flyttet for seg selv her i høst, og jeg har vært en tur på besøk. Det var en helt ny gutt, så utrolig hyggelig og ordentlig. Han var virkelig en helt annen person, men når han kom hit gikk det rett tilbake til det samme gamle :(

Vet ikke hva galt jeg gjør! Hi

Skrevet

Har prøvd flere ganger, for vi kranlger omtrent hver gang vi møtes. Hvis jeg prøver å bare ta opp noe som ikke er positivt om han- uansett hvordan måte jeg tar det opp, kan jeg banne på at jeg får en lang preken om hvor dum, umoden, uvitende, egoistisk og lat jeg er, og mye mye mer. Slår aldri feil! Broren min er jo verdensmester, og elsker å gjøre alt han kan for å få meg sur. Han vet nøyaktig hvilke knapper han skal trykke på, og han ELSKER det.

Han flyttet for seg selv her i høst, og jeg har vært en tur på besøk. Det var en helt ny gutt, så utrolig hyggelig og ordentlig. Han var virkelig en helt annen person, men når han kom hit gikk det rett tilbake til det samme gamle :(

Forstår at det ikke er så lett da! Da får du bare gå skikkelig drastisk til verks, og gi han en skikkelig lærepenge. Forklar det med at du blir skikkelig lei deg når han oppfører seg sånn, og at hvis ikke det blir bedre, så må du slutte å ha han på besøk osv :)

Skrevet

Hadde hevet han ut og sagt at han var velkommen først når han hadde lært å oppføre seg, bidra til huset og være takknemlig.

Skrevet

Du vet ikke hva DU gjør galt??Hva med hva HAN gjør galt?? Jeg tror det er han som er problemet her ,og ikke du!For en jævla egoist av en faen!!! OM jeg hadde vært deg hadde jeg aldri aldri invitert han til å bo hos meg igjen! da slipper du å bo sammen med en jævla unge som bare ser seg selv.

Dere kan jo fortsatt møtes,men om dere møtes hos andre,så får du han heldigvis i små doser og kan bare dra hjem når du er lei dritten.

Det er sikkert to sider i denne saken også ,men herregud for en real idiot!!

Jeg kjenner jeg blir litt matt av slike som deg HI,som gir og gir og gir,selv om man aldri får noe tilbake,også klandrer du deg selv for det! Nei,kast skit`n på dør! :laugh:

Anonymous poster hash: a9de0...6fc

Skrevet

Hvor gammel er broren din? Utifra sånn du beskriver han, ville jeg tippet 13 år med trassalder.

Hadde ikke løftet en finger for den "drittungen". Og syntes det var til pass for han at du kjørte din vei.

Og hadde nektet han å sette en fot innenfor døra, før han har skjerpet seg.

Anonymous poster hash: 63b55...1c5
Skrevet

Bra du ga han konsekvenser for urimeligheten hans. Ser noen her sier at det gjør deg til "den barnslige", det er jeg helt fullstendig uenig i. Du viste han at du også har dine grenser. Du må vise han at du ikke er ei dørmatte han kan tørke av forene sine på, da kreves det at du setter ned foten. Krev st han fullfører sin del av eventuelle avtaler. Hvis ikke trekker du tilbake din del av avtalen. Det er ikke barnslig, men rett og rimelig. Du trenger heller ikke å sette deg ned å forsøke å få til en dialog med han. Det nytter ikke før du har satt deg i respekt for han. Fram til da gidder han ikke høre på dyreriket ditt. Og en ting til, legg vekk den dårlige samvittigheten din som innleggene dine lyser av, det er den han benytter seg av for å få deg til å gjøre som han vil. Slutt å gjør han tjenester!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...